قم شوز با اقتدار برگزار شد

0
353
قم شوز با اقتدار برگزار شد

فلسفه برگزاری نمایشگاه در هر صنعتی علاوه بر نمایش توانمندی و ارائه دستاوردها به مخاطب و مشتریان و حفظ بازار خود، ایجاد ارتباط با مخاطبان و بازارهای جدید است که شرکت‌کنندگان قصد دارند با مذاکرات برای گسترش روابط اقتصادی خود زمینه این اتفاقات را فراهم کنند.
ششمین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی کفش، صندل و صنایع وابسته استان قم (قم شوز) که در بازه زمانی 4 تا 7 بهمن ادامه داشت یکی از نمایشگاه‌های موفق در این عرصه است.
به گفته بسیاری از تولیدکنندگان و بازرگانان و هم چنین بازدیدکنندگان، این دوره از نمایشگاه کفش، صندل و صنایع وابسته با وسعت، تنوع، نظم و ساماندهی بسیار خوبی برگزار شد.
یکی از نقاط قوت این دوره از نمایشگاه، میزبانی قم به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی این حوزه بود که همانطور که آمارها بیان می‌کنند صنعت کفش قم 35 هزار شغل شامل 10هزار شغل پایه و 25هزار شغل خانگی ایجاد کرده است. میزبانی یک استان به جز پایتخت به عنوان قطب تولید، هم مشوق خوبی برای استان‌های دیگر است و هم برگزاری این سطح از کیفیت نشان داد که با تحقیق، تجربه و ابتکار می‌توان یک نمایشگاه استانی را به نمایشگاه ملی و در حد و اندازه بین‌المللی برگزار کرد. موقعیت مکانی و جغرافیایی قم و نزدیکی آن به فرودگاه و بزرگراه‌ها مزیت دیگر این نمایشگاه و تسهیل در تردد را فراهم کرده بود.
در این نمایشگاه که با حضور ۳۰۱ تولیدکننده کفش برگزار شد؛ از 34 کشور (عراق، هند، ونزوئلا، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، روسیه، لیبی، برخی کشورهای آفریقایی) هم حضور داشتند که این خود می‌تواند بستر مناسبی برای ورود به بازارهای جدید و معرفی ظرفیت‌های ایران به دنیا باشد؛ ظرفیت‌هایی که به دلیل مغفول ماندن تبلیغات اصولی و حرفه‌ای، تحریم‌ها، مشکلات تامین مالی، هزینه بالای حمل و نقل و… برای مشتریان خارجی و حتی داخلی شناخته شده نیست.
ابتکار عمل این دوره از نمایشگاه کفش، دعوت حضوری و طراحی دعوت‌نامه‌ها با توجه به فرهنگ و علائق هر کشور از تجار خارجی بود که این خود جاذبه بسیار مهمی برای شرکت تجار کشورهای مختلف ایجاد می‌کرد.
بازار اوراسیا با 2 میلیارد دلار واردات، کشورهای حوزه خلیج فارس، آفریقا، پاکستان و … بازارهایی هستند که با توسعه این صنعت و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و با توجه به مزیت رقابتی ایران می‌تواند به راحتی به دست آید و با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات ایرانی حتی رقبایی همچون ترکیه و چین را از میدان به در کرد و بازارهای مورد نظر را به دست آورد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید