قصد راه‌اندازی مدرسه مهارتی کفش را داریم

0
177
اتحادیه کفاشان تبریز
اتحادیه کفاشان تبریز

رئیس هیات‌مدیره اتحادیه کفاشان تبریز: قصد راه‌اندازی مدرسه مهارتی کفش را داریم

اتحادیه کفاشان تبریز، جزو اتحادیه‌هایی است که در اولویت کار خود، آموزش را مبنای کار قرار داده است. حسین منافی رئیس هیات‌مدیره اتحادیه کفاشان تبریز در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: حدود ۴۰ سال در زمینه کفش مشغول به فعالیت هستم. ابتدا در کارگاه پدری با پستایی‌دوزی کار خود را آغاز کردم و با ۳۵ سال‌ سابقه کار بازنشسته شدم. هم‌اکنون در اتحادیه حضور دارم و فرزندان من مشغول به کار در این حرفه هستند. ما تولیدکننده هستیم و عمده تولید ما کفش چرم دست‌دوز مردانه است که دو پسر من نیز وارد این کار شده‌اند و در تولید کفش اسپرت مردانه چرمی مشغول به کار شده‌اند. کفش‌های مجلسی چرم زیر نظر استاد پیشکسوت صمد فیاض تولید می‌کنیم. ما فروشگاه نداریم و بیشتر در بخش تولید مشغول به کار هستیم.
منافی درباره کار تشکلاتی خود عنوان کرد: از سال ۱۳۸۴ به عنوان نماینده کارفرمایان در تامین اجتماعی به صورت افتخاری مشغول به کار بودم، از سال ۱۳۹۴ با علیرضا جباریان رئیس اتحادیه تعامل داشتم و در اتحادیه کفاشان فعالیت می‌کردم. عمدتا در حوزه بیمه اجتماعی اصناف به عنوان مشاور و رابط بین اتحادیه، بيمه تامین اجتماعی و اداره کل استان فعالیت داشتم.
وی در پاسخ به این پرسش انگیزه شما برای ورود به کارهای تشکلاتی چه بود، عنوان کرد: من بابت کارهای تشکلاتی هیچ پولی از هیچ‌جا دریافت نکرده‌ام و در حقیقت با عشق و علاقه به تولیدکنندگان این صنف وارد این کار شده‌ام. از ۱۵ سالگی بيمه بوده‌ام و با ۳۵ سال سابقه ۶ سال پیش بازنشسته شده‌ام.

همه کارگران صنف کفش باید بیمه شوند
این فعال حوزه کفش در ادامه خاطرنشان کرد: سياست من این است که نباید در صنف کفاشان کسی بيمه نباشد؛ در ابتدا به‌خاطر عشق و علاقه به این کار، دست به کار شده‌ام. دو پسر دارم که یکی هم دانشجوی حقوق و هم در کار کفش است، دیگری هم پرستار است و‌ هم نيمه وقت در مغازه مشغول به کار است.
منافی ادامه داد: با عنایت خدا و لطف دوستان، در انتخابات اتحادیه رای بالا آوردم و به عنوان رئیس اتحادیه انتخاب شدم. تمام سعی ما این است که خدمتگذار این صنف باشیم.

راه‌اندازی مدرسه مهارتی کفش
وی در پاسخ به این پرسش که برنامه شما برای اتحادیه چیست، گفت: اتحادیه ما اتحادیه کفاشان است و فعالیت ما در چارچوب نظام صنفی است و عمده اهداف ما در هیات‌مدیره جدید، بحث آموزش است. در این راستا کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته‌ایم. به تازگی نیز جلسه‌ای با دانشگاه آزاد جهت راه‌اندازی مدرسه مهارتی کفش داشته‌ایم که عمده هدف ما در این امر تامین نیروی کار ماهر است.
رئیس هیات‌مدیره اتحادیه کفاشان تبریز درباره بيمه کارگران عنوان کرد: سیاست ما این است که کارگری یا فعالی در صنف کفش بدون بیمه نداشته باشیم. با تعاملی که با اداره کل سازمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی انجام داده‌ایم، این امر را به خوبی پیش برده‌ایم. برای این کار، نخستین مرحله درخواست بازرسی است. هر کارگری وقتی در کارگاه یا فروشگاهی مشغول‌ به کار می‌شود، باید بیمه شود. البته براساس ماده ۱۴۸ قانون کار، کارفرماها راغب هستند و درخواست بازرسی خود را از طریق سامانه غیرحضوری تامین اجتماعی می‌دهند. بازرس پس از انجام بازرسی مراحل کار را انجام می‌دهد و کارگران بيمه می‌شوند. حتی اگر برخی نمی‌توانند بيمه کارگری داشته باشند، می‌توانند از طریق بيمه اختیاری خود را بیمه کنند.
منافی همچنین درباره مالیات عنوان کرد: عمده صنوف در حوزه مالیات مشکلاتی دارند که ما یک نامه به اداره کل امور مالیاتی استان داده و درخواست یک جلسه توجیهی برای صنف داشته‌ایم تا برای ما توضیح بدهد مبنای اخذ مالیات از صنف کفش چیست تا کاملا این مسئله شفاف شود و به عنوان کارگاه آموزشی آن را در نظر گرفته‌ایم.
وی در پایان افزود: در کل ارتقای سواد صنف، یکی از اهداف ما در اتحادیه است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید