صنعت کفش ظرفیت صادرات یک میلیارد دلاری دارد

0
113
حمیدرضا مقصودی
حمیدرضا مقصودی

صنعت کفش ظرفیت صادرات یک میلیارد دلاری دارد

رییس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه‌وبودجه کشور گفت: صنعت کفش ظرفیت صادرات یک میلیارد دلاری را به صورت سالانه دارد که این رقم قابل توجهی است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از مهر، حمیدرضا مقصودی شامگاه جمعه در حاشیه چهارمین روز از نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: صنعت کفش ظرفیت صادرات یک میلیارد دلاری را به صورت سالانه دارد که این رقم قابل توجهی است.

رییس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه‌وبودجه کشور افزود: در صورتی که ظرفیت تولید این محصول در کشور مورد بازبینی قرار گیرد در این شرایط می توان ۲ درصد از کل صادرات کشور را به این بخش اختصاص داد.

مقصودی گفت: صنعت کشور دارای ظرفیت های بین المللی است و هم اکنون نیز شاهد هستیم بسیاری از فعالان اقتصادی و تجار کشورهای دیگر از نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم بازدید و مذاکراتی با تولید کنندگان داشتند.

وی اضافه کرد: صنعت کفش کشور با انجام صادرات چند صد میلیون دلاری از جمله صنایع موفق در حوزه صادرات است که در صورت تکمیل زنجیره تولید کفش در داخل کشور این امر موجب خواهد شد تا حجم صادرات این محصول چندین برابر شود.

رییس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه‌وبودجه کشور ادامه داد: صنعت کفش کشورمان در بخش مواد اولیه ۴۰ درصد و در بخش تبدیل مواد اولیه به محصول نهایی ۱۰۰ درصد تکمیل است و انتظار می رود طی ۵ سال آینده با صادرات ۲ درصدی از کل حجم صادرات کشور، صنعت کفش از جمله کالاهای اصلی صادرات کشور شود.

مقصودی بیان کرد: یکی از عواملی که می تواند در موفقیت تولید این کالا موثر باشد تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه و بهره گیری از ظرفیت های علمی شرکت های دانش بنیان است که در این حوزه نیز با راه اندازی رشته مهندسی کفش در برخی دانشگاه های قم شاهد موفقیت های بیشتری در این عرصه خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید