صدمین دوره نمایشگاه اکسپوریوا شو گاردا

0
36
گاردا
گاردا

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، بریدن روبان صدمین دوره نمایشگاه کفش و کیف گاردا مناسبتی هیجان‌انگیز برای همگان در مراسم افتتاحیه بود. تکامل50 ساله این رویداد، درهم‌تنیدگی چشمگیری از ماجراهای شخصی، شرکتی و تجاری بوده است.
نقطه عطف مهم این رویداد یادآوری از کسانی بود که در حال حاضر از خشونت مداوم، بی‌معنا و غیرانسانی رنج می‌برند و برگزارکنندگان از آنها یاد کردند.
«خشونت قدرت نیست، ضعف است» اینها کلمات آغازین روبرتو پلگرینی (Roberto Pellegrini) رئیس نمایشگاه اکسپوریوا شو و کیف گاردا بود که به همراه یک جفت کفش قرمز که نماد مبارزه با خشونت جنسیتی بود بیان شد. روبرتو پلگرینی، رئیس نمایشگاه افزود: «هیچ کسب‌وکار موفقی بدون در نظر گرفتن این که شمار زیادی – بسیار زیادی – از زن‌کشی در دنیا اتفاق میافتد ارزش ذکر کردن را ندارد. اتفاقی که به‌طور چشمگیر و بسیار مکرر به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. اعمال شرم‌آوری که همیشه باید محکوم شود. ما می‌خواهیم سهم خودمان را انجام دهیم به‌طوری که این کفش‌های قرمز به‌صورت فریاد ناشنیده باقی نماند.»
به دنبال این شروع محرک و غیرعادی، افتتاحیه در مسیری سنتی‌تر به پیش رفت و تمرکز به صدمین دوره و دلایل موفقیت پایدار آن معطوف شد. پلگرینی همچنین تاکید کرد: «این واقعیت که ایتالیا میزبان مهمترین رویداد تجاری بین‌المللی برای بازار کفش‌های متوسط است، برای اروپا بسیار اهمیت دارد. این عنوانی است که با گذشت زمان به آن عادت کرده‌ایم اما امروز در صدمین دوره، مهم است که به یاد داشته باشیم که چقدر این موضوع برای کل صنعت حیاتی است». او سپس افزود: «من مطمئن هستم نمایشگاه‌های اکسپو ریوا شو و کیف گاردا، تولدهای بیشتری را جشن خواهند گرفت و به همین دلیل از همه کسانی که این رویداد را ماندگار ساخته‌اند و ادامه خواهند داد تشکر می‌کنم.»
دامنه موفقیت نمایشگاه اکسپو ریوا شو و کیف گاردا را می‌توان با ذکر آمار تاکید کرد: در نمایشگاه اکسپو ریوا شو حدود 1300 غرفه دار، شرکت، برند و نمایندگی از 39 کشور از جمله بزرگترین کشورهای تولیدکننده جهان در نمایشگاه حضور داشتند. در نمایشگاه کیف گاردا که به محصولات کیف، چمدان و لوازم جانبی آن اختصاص داده شده است حدود 50 شرکت از کشورهای چین، آلمان، بنگلادش، هند، پرتغال و ترکیه حضور داشتند.
وسعت منطقه نمایشگاهی 50000 متر مربع است و 11 سالن نمایشگاهی و 5 هتل پذیرای بازدیدکنندگان بود. 30 درصد از بازدید کنندگان از ایتالیا و 70 درصد از آن از کشورهای دیگر به نمایشگاه آمده بودند که 80 درصد آنها اروپایی بودند.
21 رویداد ویژه در 5 منطقه اختصاصی با برقرار کردن گفت‌وگو و قراردادهای کاری و همچنین برگزاری جشن صدمین دوره از دیگر ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه اکسپو ریوا شو بود.
این ارقام اعداد تاثیرگذاری هستند. همان‌طور که الساندرا آلبارلی Alessandra Albarelli مدیر کل به ما یادآوری کرد و در حالی که با دوستانش که از سراسر جهان برای بازدید از نمایشگاه سفر کرده بودند خوشامد می‌گفت، افزود: در حال حاضر 15 نماینده در 62 کشور داریم و 115 خریدار از 29 کشور برای خرید به نمایشگاه آمده‌اند و این یکی از جذابیت‌هایی نمایشگاه بین‎المللی است که مدت‌هاست از آن لذت می‌برم و البته همکاری دراز مدت و ارزشمندی با نمایشگاه اکسپو ریوا شو داشته‌ام و این خریداران تازه هستند که این نمایشگاه را در صنعت متمایز می‌کند.


ماتئو ماسینی Matteo Masini ، رئیس کالاهای مصرفی در ICE (آژانس تجارت ایتالیا ITA) در ابلاغ تبریک از جانب ماتئو زوپاس Matteo Zoppas رئیس این سازمان مجدداً بر رابطه سازنده بین آژانس و نمایشگاه اکسپو ریوا شو تأکید کرد: «از سال 2016 تا کنون، مشارکت ما از طریق ابتکارات مبتنی بر دریافتی ایجاد ساختار پروژه‌ها با هدف ارتقای نوآوری و توسعه کسب‌و‌کار گسترش یافته است. اثبات شده که نمایشگاه اکسپوریوا شو و کیف گاردا، نمایشگاهی منحصر‌به‌فرد در نوع خود است و می‌تواند رشد بین‌المللی داشته باشد. ما قصد داریم تا بیش از 200 بازدید از جانب خریداران بین‌المللی را در 2 دوره سال 2024 تسهیل کنیم. جستجو برای بازارهای جدید و ایجاد روابط جدید با توجه به اینکه جهان در 5 سال گذشته چقدر تغییر کرده، امروزه بسیار مهم است».
مدیر آلبارلی سپس به برخی از رویدادهایی که در طول نمایشگاه 4 روزه در ریوا دل گاردا رخ می‌دهد اشاره کرد: دهکده نوآوری خرده فروشی که برای اولین بار میزبان استارتاپ‌های خارجی نیز خواهد بود؛ تمرکزهای متعدد بر بازار که به غرفه‌داران و خریداران امکان ملاقات، آشنایی بهتر و ایجاد مشارکت‌های جدید می‌دهد؛ مکانی کاملاً جدید که در آنجا آخرین روندهای مصرف‌کننده با تمرکز بر بخش کیف و لوازم جانبی ارائه می‌شود.
حتا نهادهای محلی هم می‌خواستند در نمایشگاه اکسپو ریوا مشارکت کنند. روبرتو فایلونی، مشاور صنایع دستی، تجارت، گردشگری، جنگلداری، شکار و ماهیگیری در استان خودمختار ترنتو و کریستینا سانتی، شهردار ریوا دل گاردا، هر دو بر اهمیت این نمایشگاه برای کل قلمرو آلتا گاردا و کل ترنتینو (29 میلیون یورو درآمدزایی برای اقتصاد محلی) تاکید کردند و حمایت‌شان از پروژه‌های توسعه‌ای را که برگزارکنندگان قصد دارند در سال‌های آینده اجرا کنند، از سر گرفتند.انریکو سیتا Enrico Cietta ، رئیس کمیته علمی نمایشگاه ریوا مراسم افتتاحیه را با ارائه مرور کلی روند بازار بین‌المللی کفش به پایان رساند: «در حالی که تولید هرچند با سرعت کمتر از حد انتظار در حال افزایش است، صادرات اوج گرفته و اینک رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است.» شایان ذکر است، طبق داده‌های منتشر شده توسط سیتا، روند مصرفی است که چین را مانند همیشه پیشتاز می‌بیند و سپس برای اولین بار، ایالات متحده، هند را از جایگاه معمول خود در پله دوم سکو حذف می‌کند. به ویژه مهم است که توجه داشته باشیم تولید در حال تبدیل شدن به واقعیتی چند‌قطبی است. چین همچنان پیشتاز تولید و صادرات است اما سهام بازار را از دست داده ‌است. در عوض، نقش‌آفرینان جدیدی مانند هند، پاکستان و فیلیپین که بر سهم تولید‌شان در کل جهان افزوده‌اند اما سهم چندانی در تجارت بین‌المللی ندارند، این سهام را جذب می‌کنند. ترکیه، ویتنام، بنگلادش و کامبوج که مشارکت‌شان در تولید جهانی دقیقاً به سبب سهم‌شان در تجارت بین‌المللی افزایش یافته است زیرا بخش اعظم تولید آنها در واقع صادر می‌شود. سرانجام باید به برزیل و اندونزی اشاره کرد که به‌رغم از دست دادن سهم‌شان در تولید جهانی، سهم ملی خود از صادرات جهانی را یا حفظ کرده‌اند (برزیل) و یا حتی آن را افزایش داده‌اند (اندونزی). قبل از آنکه مراسم تاریخی برش روبان شروع شود، جوایزی به انجمن‌های دسته‌بندی و آژانس‌های اصلی، برگزارکنندگان پشتیبان مشارکت جمعی شرکت‌های غرفه‌دار، اهدا شد که پیوسته پشتیبان موفقیت این رویداد بوده‌اند و اعتبار نمایشگاه کفش و اخیراً کیف را تقویت کرده‌اند.


ابیکالکادو – انجمن صنعت کفش برزیل
اپیکاپس – انجمن کفش، قطعات، کالاهای چرمی و جایگزین‌های آنها (پرتغال)
Assocalzaturifici (ایتالیا)
Assoprov (ایتالیا)
انجمن کفش بریتانیا (بریتانیا)
شرکت نمایشگاه تجارت خارجی گوانگژو چین، با مسئولیت محدود. (چین)
شرکت ناشر چرم چین محدود (چین)
شورای صادرات چرم (هند)
کنسرسیوم صادرات مد ساخت ایتالیا (ایتالیا)
انجمن ‌های صادرکنندگان دریای اژه (ترکیه)
فدراسیون فرانسه د لا شوسور (فرانسه)
فدراسیون صنایع دل کالزادو اسپانیا (اسپانیا)
شرکت جی اند اف، با مسئولیت محدود. (چین)
شرکت بازرگانی نمایشگاه نیوتاپ گوانگژو، با مسئولیت محدود. (چین)
HKTDC – شورای توسعه تجارت هنگ‌کنگ
PFMA – انجمن تولید کفش پاکستان (پاکستان)
انجمن تولیدکنندگان کفش تایوان (تایوان)
XIAMEN L & C INT’L EXHIBITION CO., LTD. (چین)


ترجمه: شادی کدخدازاده

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید