در کنار صنف سراج هستیم

0
49
افشین شادی مهر
افشین شادی مهر

سلام بر عزیزانی که ما را دنبال می‌کنند و با نظرات مثبت و منفی خود به ما انگیزه لازم را برای ادامه مسیر می‌دهند.
سال 2024 آغاز شده و نمایشگاه‌های این سال نیز در حال برگزاری است اما آغاز سال ما متفاوت است. زمانی که دنیا شروع به کار می‌کند ما درگیر مسائل آخر سال هستیم و باید به دنبال حساب و کتاب آخر سال باشیم. البته امسال به دلیل رکود بازار و نوسانات نرخ ارز و تورم ایجاد شده، خیلی از دوستان ترجیح دادند که از نمایشگاه‌ها بازدید کنند و به نمایشگاه ایتالیا و ترکیه آمدند اما اگر بخواهیم با جهان همراه شویم باید فکری به حال این مسئله کنیم. زمانی که ما چندین هفته در تعطیلات سال نو هستیم دنیا به سرعت کارهای خود را انجام می‌دهد و ما عملا با این همه تعطیلاتی که در طول سال داریم یک چهارم سال را از دنیا عقب هستیم. امسال که ماه رمضان از اواخر اسفند ماه شروع خواهد شد، ما عملا از آخرین روزهای اسفندماه تعطیل می‌شویم.
مجله اخبار صنعت چرم و کفش سالی یک بار از شماره‌های خود را به تولیدکنندگان کیف اختصاص می‌دهد و در این شماره ما سعی می‌کنیم تا از شرایط آنها بنویسیم. حال صنایع کیف ما چندان خوب نیست و غیر از یک برند، بقیه تمایلی به مصاحبه و گفت و گو نداشتند و فکر می‌کنم این امر مصداق ضرب‌المثل هر که بامش بیش برف‌اش بیشتر است می‌باشد. واحدهای بزرگ مسائل و ‌مشکلات بیشتری دارند.
ما هم سراغ روسای اتحادیه‌ها رفتیم و اگر از اتحادیه‌ای ننوشتیم متاسفانه یا آنها به ما جوابی ندادند یا با ضیق وقت مواجه شدیم. در کل سعی کردیم کمی از حال و روز تولیدکنندگان کیف هم در فضای مجازی و هم در مجله منتشر کنیم چرا که کیف و محصولات چرمی بخش مهمی از صنایع چرم به شمار می‌روند.
تعداد زیادی از برندهای بزرگ از این بخش صنعت هستند که بسیار خوب فعالیت می‌کنند. در صنعت کفش که تعداد زیادی واحد صنفی و صنعتی دارد هنوز نتوانسته‌اند در زمینه برندسازی این گونه موفق عمل کنند و متاسفانه چنین برندهایی در صنعت کفش نداریم. صنعت کیف و محصولات چرمی از جایگاه خاصی برخوردار است به طوری که اگر با یک مدیریت درست پیش رود این امکان را دارد که به صورت برند جهانی مطرح شود و تولیدکنندگان عزیز باید این اعتماد به نفس را داشته باشند تا بتوانند به جایگاه خود دست پیدا کنند.
در نهایت به همه عزیزان و تولیدکنندگان زحمتکش این صنعت خداقوت می‌گویم. مجله اخبار صنعت چرم و کفش همیشه در کنار شما عزیزان است و ما هرگز این صنعت بزرگ و قدیمی را از خودمان دور نمی‌دانیم. مجله متعلق به شماست و شما نیز در صادرات 800 میلیونی همراه ما خواهید بود.


به امید روزهای بهتر
افشين شادي‌مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید