حضور اخبار صنعت در نمایشگاه آیسف ترکیه

0
1875
حضور اخبار صنعت در نمایشگاه آیسف ترکیه

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، شصت و هشتمین نمایشگاه آیسف اردیبهشت ماه 1402 در مرکز نمایشگاه بین‌المللی CNR استانبول برگزار شد. نمایشگاه آیسف این دوره شامل 5 سالن بود که صنایع چرم طبیعی، چرم مصنوعی، ماشین‌آلات کفش، ماشین‌آلات چرم، زیره، یراق آلات کفش، پاشنه، تکسون، مواد شیمیایی کفش و چرم، مواد شیمیایی زیره مانند پلی‌یورتان، ترمو، لاستیک و… را شامل می‌شد.

حضور رسام پلیمر نامی در نمایشگاه آیسف

نکته قابل توجه در این نمایشگاه حضور دوباره شرکت رسام پلیمر نامی از تولیدکنندگان مطرح پلی‌یورتان ایران در سالن شماره 5 بود. شرکت‌های مرداس و کیمپور ترکیه نیز جزو غرفه‌های تولیدکننده پلی‌یورتان ترکیه بودند که در کنار رسام پلیمر نامی در نمایشگاه حضور داشتند. زیره زیلان نیز در انتهای سالن چرم با ارائه 600 مدل جدید یکی از پربازدیدترین غرفه‌های شصت و هشتمین دوره از نمایشگاه آیسف بود.

در بخش دیگر و مانند هر دوره از نمایشگاه شرکت‌های چینی حضوری پررنگ داشتند و محصولات خود را به نمایش گذاشته بودند. جالب است بدانید که تبدیل دلار به 20 لیر در ترکیه رسیده است و این یعنی افزایش تورم در این کشور. برای مثال خط مترو و اتوبوس برای هر مسیر 10 لیر شده است در صورتی که شش ماه پیش 5/5 لیر بود و البته به نسبت مواد غذایی و خوراک نیز افزایش قیمت قابل توجهی پیدا کرده بود.

در سالن ماشین‌آلات، شرکت‌های قالبسازی و سایر ملزومات کفش و چرم نیز حضور داشتند. شرکت hmd با حضور دکتر مسعود موفق یکی از متخصص صنعت قالبسازی از تبریز که در ترکیه اقامت دارد نیز یکی از پربازدیدترین غرفه‌های نمایشگاه آیسف بود.

همانند دوره‌های قبلی نمایشگاه آیسف حضور ایرانی‌ها در این نمایشگاه چشمگیر بود و بیشتر تولیدکننده‌های به نام ایرانی در این دوره از نمایشگاه آیسف حضور داشتند. حضور خوب بخش مطبوعات در لابی مطبوعات به چشم می‌خورد و بنا بر مذاکرات انجام شده مجله اخبار صنعت چرم و کفش نیز در دوره بعدی نمایشگاه در کنار سایر مجلات در نمایشگاه آیسف به صورت غرفه حضور خواهد داشت.

افشین شادی‌مهر، مدیرمسئول ماهنامه اخبار صنعت چرم و کفش خاطر نشان کرد که با نشستی که با مدیران جدید انجمن‌های لوازم کفش و انجمن کفش و مدرسه TASD داشتیم، امیدواریم که بتوانیم مجددا ارتباط خوبی با این انجمن‌ها برقرار کنیم. 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید