جوان گرایی در اتحادیه کفاشان اسلامشهر

0
222
اتحادیه کفاشان اسلامشهر
اتحادیه کفاشان اسلامشهر

جوان گرایی در اتحادیه کفاشان اسلامشهر

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، انتخابات اتحادیه صنف کفاشان، کیف و کمربندفروشان شهرستان اسلامشهر در ۱۸ مهر ماه ۱۴۰۲ برگزار شد. در انتخابات این دوره، یک تیم جوان اعضای اتحادیه شدند که امیدوار هستیم این تیم با شور و توان جوانی خود بتوانند، اهداف اتحادیه را به خوبی پیش ببرند.
مجله اخبار صنعت چرم و کفش با اعضای منتخب این اتحادیه و انگیره آنها برای حضور در اتحادیه به گفت و گو نشسته است که در ادامه می‌خوانید.

با هدف آموزش وارد اتحادیه شدم

فریبا هاشمی عضو اتحادیه صنف کفاشان، کیف و کمربندفروشان شهرستان اسلامشهر، تنها عضو اتحادیه‌ است که از دوره قبل به دوره کنونی اتحادیه راه پیدا کرده است. وی که متولد ۱۳۶۰ است، تنها خانم دوره قبل و کنونی اتحادیه صنف کفاشان شهرستان اسلامشهر است. وی در دوره جدید، قصد دارد که برنامه‌های جدیدی را با یک گروه جوان پیگیری کند.
فریبا هاشمی در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: از سال ۱۳۹۰ کار خود را در حوزه کفش آغاز کردم. یک دوره آموزش فنی حرفه‌ای دیدم و پس از آن وارد دانشگاه چرم تهران شدم و مدرک طراحی کیف و کفش در مقطع کارشناسی دارم.
هاشمی در پاسخ به این پرسش که انگیزه شما از کار تشکلاتی چیست، گفت: زمانی که با همکاران کار خود را آغاز کردم، احساس کردم که کار طراحی کفش‌ها بیشتر کپی‌برداری شده است. با توجه به این موضوع که در رشته طراحی تحصیل کرده بودم و با مواد اولیه و طرح و الگوسازی آشنا بودم با این انگیزه وارد اتحادیه شدم که کمیسیون آموزش را فعال کنم. البته دوره قبل به دلیل شیوع بیماری کرونا چندان نتوانستیم دوره‌های آموزشی را پیش ببریم، هرچند برخی کلاس‌های طراحی و مواد اولیه برگزار شد، ولی اجازه تشکیل کلاس را به ما ندادند، البته شرکت‌کنندگان در دوره مدرک دریافت می‌کردند. وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به هدفی که در پیش‌رو داشتید، آیا در دوره گذشته موفق بودید، عنوان کرد: تقریبا می‌شود گفت که موفق عمل کردم، ولی نه به صورت کامل، اما امیدوار هستم در این دوره بتوانم به تمام اهداف خود در اتحادیه دست پیدا کنم.
وی در پایان از اداره صنعت، معدن و تجارت، اتحاديه، فرمانداری و تمام کساني که در انتخابات زحمت کشیده‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

اتحادیه کفاشان اسلامشهر

برای برند کفش ورزشی اسلامشهر در اتحادیه حضور دارم

پوریا دهقان عضو  اتحادیه صنف کفاشان، کیف و کمربند فروشان شهرستان اسلامشهر در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: ۳۲ سال دارم و از ۱۶ سالگی وارد بازار کار در حوزه کفش شده‌ام. در مقطع کارشناسی در رشته ماشین‌آلات‌ صنعتی و مدیریت تحصیل کرده‌ام. وی در پاسخ به این پرسش که انگیزه شما برای ورود به اتحادیه کفش چه بوده است، بیان کرد: اسلامشهر به عنوان قطب کفش ورزشی در ایران شناخته شده است. با توجه به این موضوع که با تولیدکنندگان کفش سر و کار داریم، با این هدف وارد اتحادیه شدیم که اسلامشهر را بیشتر معرفی کنیم. البته از راهنمایی‌های پیشکسوتانی همچون جواد شعبان‌زاده مشورت می‌گیریم و در تلاش هستیم که کفش ورزشی اسلامشهر را به عنوان یک برند به کل ایران و حتی کشورهای همسایه معرفی کنیم.

برای رفع مشکلات تولید و توزیع در اتحادیه حضور یافتم

سعید خاکسار رئیس اتحادیه صنف کفاشان، کیف و کمربندفروشان شهرستان اسلامشهر در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: متولد سال ۱۳۶۱ هستم و نزدیک به ۳۰ سال سابقه دارم و حدود ۲۵ سال است که در زمینه پخش و عمده‌فروشی کار کرده‌ام. البته ابتدا در بخش تولید نیز بودم و هم‌اکنون در بخش توزیع هستم.
وی در پاسخ به این پرسش که انگیزه شما برای ورود به اتحادیه چه بود، گفت: با توجه به این موضوع که هم در کار تولید و هم در کار توزیع بوده‌ام مشکل تولیدکنندگان و بازار را می‌دانم، بنابراین برای حل مشکل تولیدکنندگان و بازار هر اقدامی که از دست من بر بیاید، انجام خواهم داد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته از برادرم که طی سه دوره و به مدت ۱۲ سال در اتحادیه بوده، مشورت خواهم گرفت. امیدوارم قدردان کسانی باشم که به من رای داده‌اند.

ایجاد تعاونی یکی از اهداف ما در اتحادیه است

مرتضی قنبرزاده عضو اتحادیه صنف کفاشان، کیف و کمربندفروشان شهرستان اسلامشهر نیز در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: ۳۳ سال سن دارم و دارای لیسانس کشاورزی هستم، اما حدود ۳ سال است که وارد حوزه کار کفش شده‌ام، البته پیش از آن حدود ۱۴ سال مدیر اجرایی بوده‌ام. هم‌اکنون نیز در زمینه توزیع کار می‌کنم.
وی در پاسخ به این پرسش که انگیزه شما برای ورود به اتحادیه چه بوده است، گفت: هدف من بیشتر ساماندهی به اتحادیه بوده است که امیدوارم بتوانیم موفق باشیم. یکی از اقدامات ما ایجاد تعاونی است و امیدواریم که بتوانیم قطب کفش ورزشی در کشور باقی بمانیم.

برای توسعه صنعت کفش اسلامشهر به اتحادیه آمده‌ام

حمید محمدی عضو اتحادیه صنف کفاشان، کیف و کمربند فروشان شهرستان اسلامشهر در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: ۳۷ سال سن دارم و به مدت ۱۵ سال است که به صورت مفید در حوزه کفش فعالیت دارم. با توجه به اینکه کفش شغل پدری ما محسوب می‌شود، با حوزه تولید آشنا هستم و در بخش‌های مختلف کار کرده‌ام. پدر در این حوزه پیشکسوت است و ما نیز راه او را ادامه داده‌ایم. ما کتانی اسپرت ورزشی به صورت دستی تولید می‌‌کنیم و من حدود ۵ سال است که عضو اتحادیه شده‌ام.
وی در پاسخ به این پرسش که انگیزه شما برای ورود به اتحادیه چه بوده است، گفت: با توجه به این که بنیان صنعت کفش را همشهری‌های ما در اسلامشهر بنا نهاده‌اند و به نوعی پایه این صنعت را در اسلامشهر همشهری‌های ما از میانه (روستای قلیج‌چی) گذاشته‌اند، با وجود این که بیش از ۳۰ سال است که اتحادیه اسلامشهر ایجاد شده، اما تاکنون همشهری‌های ما در این اتحادیه نماینده‌ای نداشته‌اند. در حالی که خاک این صنعت را خورده‌اند تا بتوانند روی پای خود بایستند؛ بنابراین با توجه به این موضوع و تخصصی که در این زمینه کسب کرده‌ام، برای خدمت به همشهریان خود پیش‌قدم شدم.
از سوی دیگر، قصد داریم که سر و سامانی به این حوزه بدهیم. با توجه به اینکه اسلامشهر قطب کفش ورزشی معرفی شده، اما در سطح شهرستان برای این موضوع یک المان نداریم، حتی یک نامگذاری خیابان یا بوستانی با این عنوان نداریم، قصد داریم که در این راستا فرهنگ‌سازی کنیم. با وجود اینکه تیم جوانی داریم ظرفیت آن را نیز داریم که بتوانیم به این صنعت خدمت کنیم، البته ما از تجربیات هیات‌مدیره قبلی استفاده خواهیم کرد. امیدواریم در مسیر شکوفایی این صنعت گام برداریم و سبب توسعه آن در شهر اسلامشهر شویم.

اتحادیه کفاشان اسلامشهر

برگزاری انتخابات

سمانه صبحی مدیر اجرایی اتحادیه صنف کفاشان، کیف و کمربندفروشان شهرستان اسلامشهر در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: انتخابات اتحادیه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۲ ظهر در اتاق اصناف اسلامشهر برگزار شد.
صبحی در ادامه توضیح داد: ما یک پیامک اولیه به اعضای اتحادیه برای انتخابات دادیم. کسانی ‌که پروانه کسب فعال داشتند، می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند. متاسفانه فراموش کردم و در آمار تعداد پروانه‌های منقضی شده را خارج نکردم البته در دوره پیش کسانی که پروانه منقضی شده داشتند هم می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند اما در سایت جدید که از ایرانیان اصناف به نوین اصناف تغییر پیدا کرده است، آنها نمی‌توانستند در انتخابات شرکت کنند. سایت هوشمند است و برای کسانی که پروانه آنها منقضی شده بعد از چند ماه پیامک اخطار جهت تمدید ارسال می‌شود که اگر اقدام نکنند، اجازه هیچ کاری به آنها داده نمی‌شود. رای‌گیری در سامانه انجام شد و سایت به کسانی که پروانه کسب آنها منقضی شده بود اجازه حضور در انتخابات نداد. برخی اعضای پیشکسوت حضور داشتند که به دلیل اینکه پروانه کسب آنها منقضی شده بود اجازه رای نداشتند. برای ارسال پیامک‌های تجاری هزینه کرده‌ بودیم با این وجود برای بسیاری از افراد پیامک‌های تبلیغاتی ارسال نمی‌شد بنابراین با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت با واحدها تماس گرفتیم تا در انتخابات شرکت کنند و در هر صورت انتخابات برگزار گردید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید