تولید کفش ورزشی در هکتاتون همراه با علی کریمی

0
351
تولید کفش ورزشی در هکتاتون همراه با علی کریمی

یکی از مشکلات ورزشکاران ما در کشور، تولید لباس و کفش ورزشی است. رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی تهران صاحب برند هکتاتون، با همکاری «علی کریمی» برند جدیدی به نام AK8 تاسیس کرده است تا بتوانند در زمینه تولید کفش ورزشی، حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشد. علی اژدرکش در روز تولد علی کریمی و با حضور او به معرفی این شرکت و این برند تازه تاسیس پرداخته است.

در هکتاتون به‌دنبال تولید محصولات اسپرت هستیم
علی اژدرکش رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی تهران و بنیان‌گذار شرکت هکتاتون عنوان کرد: طراحی‌های ما برحسب سن و گروه‌های سنی متفاوت است. در کل سه طرح مختلف داریم، یعنی طراحی برای کسانی که زندگی فعال دارند و به شکار و کوهنوردی می‌روند با طراحی برای جوانانی که دوست دارند استایل شیک داشته باشند متفاوت است.
وی در ادامه تاکید کرد: فناوری جزو مباحث مهم در هکتاتون به‌شمار می‌رود و همچنین در کفش، فناوری برش، دوخت و مارکتینگ و ارائه بسیار اهمیت دارد. ما در هکتاتون به‌دنبال تولید محصولات اسپرت هستیم.
اژدرکش ادامه داد: ما با 9 محور اصلی، راه و مسیر هکتاتون را مشخص می‌کنیم. ما هکتاتون را خلق کردیم و معتقد بودیم که توسعه بازار اساسا به توسعه شبکه فروش ختم‌ نمی‌شود، توسعه زیرساخت‌ها و محصول و توسعه برند، نقاطی بوده است که طی سه سال گذشته بر آن تمرکز کرده‌ایم تا اینکه به بحث برند برسیم و به افرادی رسیدیم که به هکتاتون ورود پیدا کنند.
چرا «علی کریمی»؟
وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه از من سوال می‌کنند که چرا «علی کریمی» را به عنوان اسپانسر برای این برند انتخاب کرده‌ایم. من علی کریمی را برای دوستان به‌صورت کوتاه معرفی می‌کنم. همه ما بارها قلب‌مان با علی کریمی تپیده است.
علی کریمی در سال ۱۳۷۵ فوتبال خود را با باشگاه فتح آغاز کرد و در سال ۱۳۷۷ به باشگاه پرسپولیس رفت و سه سال در آن باشگاه بود و دو قهرمانی لیگ و یک قهرمانی جام حذفی برای پرسپولیس به ارمغان آورد. در سال ۱۳۸۰ به الاهلی پیوست که سال اول بهترین بازیکن خارجی لیگ امارات و در سال ۲۰۰۴ آقای گل لیگ و مرد سال فوتبال امارات شد و بعد در سال ۱۳۸۴ به بوندس‌لیگا پیوست و دو سال بایرمونیخ و یک جام حذفی آلمان و یک جام قهرمانی بوندس‌لیگا را برد. در مجموع با ۴۰۷ بازی باشگاه، ۱۵۰ گل باشگاهی را در روزمه خود به ثبت رسانده است. همچنین علی کریمی از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۱ و نزدیک ۱۵ سال بازیکن ثابت تیم ملی فوتبال ایران بوده است که ۱۰۷ بازی ملی داشته و ۳۸ گل به ثمره رسانده است‌. در ۲۰۰۸ با ۹۱درصد رای در سایت ای‌اف‌سی بهترین هافبک تاریخ فوتبال جام ملت‌های آسیا شناخته شد. براساس نظرسنجی سایت مارکا روزنامه معروف اسپانیایی، علی کریمی را بهترین بازیکن تاریخ ایران معرفی کرد. همچنین سایت رسمی فیفا هم او را جزو دو بازیکن برتر فوتبال ایران معرفی کرد. وی در سال ۱۳۹۸ در بازی‌های آسیایی بانکوک مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.
وی ادامه داد: ما از یک ورزشکار، در رده حرفه‌ای چه امتیازاتی بالاتر از علی کریمی می‌خواهیم. آنچه مهم است اینکه علی کریمی در ۲۹ تیرماه ۱۳۹۳ با فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد و از آنجا با همکاری کارولس کی‌روش مربی تیم فوتبال ملی شد و مدیریت باشگاه‌های خود را آغاز کرد.

علی کریمی، فردی بدون حاشیه
اژدرکش همچنین خاطرنشان کرد: شناختی که من از علی کریمی دارم، تنها شناخت برجسته حرفه‌ای او نیست، بلکه او یک انسان اجتماعی با یک شخصیت دوست‌داشتنی است، او به هیچ دوستی لایی نزده است و به غیر از مشکلات، هیچ چیزی را دریپل نکرده است.
علی کریمی برخلاف زمین فوتبال که یک متر را هم مسیر مستقیم نمی‌شود طی کرد در مسیر زندگی‌اش، یک مسیر مستقیم و سالم و مردمی طی کرده است و همواره در اختیار جوانان کشورش بوده است. علی کریمی در زندگی شخصی یک‌ اسطوره و یک الگوی موفق ورزشی برای ایران بوده است. او فرد و ورزشکاری بدون هیچ حاشیه است.
وی یادآور شد: سالانه میلیاردها دلار در کشور وارد تبلیغات می‌شود، اما چرا سمت و سوی این تبلیغات به ورزش نمی‌آید و چرا ورزشکاران ما حمایت نمی‌شوند؟ چرا تولید و صنعت که پشتوانه تولید ناخالص ملی و اقتصاد ما هستند با ورزش ما که پشتوانه فرهنگی و اجتماعی جامعه ماست، دست به دست هم نمی‌دهند و همدیگر را کمک نمی‌کنند؟ چرا ورزشکاران ما به‌خاطر کیفیت پایین محصولات داخلی به‌دنبال محصولات خارجی می‌روند؟
اژدرکش در ادامه خاطرنشان کرد: ما با ورود به حوزه ورزش، این ریسک را انجام داده‌ایم و به‌عنوان نخستین حرکت، مسیر را برای بقیه باز می‌کنیم. به امید روزی که شاهد باشیم برندهای ایرانی با تولید محصولات خوب با فناوری بالا و طراحی خوب بتوانند تمام ورزش‌های ما را در حیطه ورزش‌های بین‌المللی حمایت کنند. هم صنعت و هم ورزش ما رونق بگیرد. ورزش ما نیاز به پول دارد، چراکه استعدادهای بالایی در ورزش داریم. با دوستان به این نتیجه رسیدیم که ورزش کودکان را حمایت کنیم تا استعدادهای کشور را پرورش دهیم تا از میان آنها علی کریمی‌ها را بیرون بکشیم که می‌توانند صنعتی را تکان بدهند.
وی تصریح کرد: امیدوارم مسیر را هموار و شرایط را برای دوستان مهیا کنیم. این اهداف کوتاه‌مدت نیست و برای رسیدن به نتیجه نیاز به ۱۰ تا ۲۰ سال کار مستمر داریم و برای نتایج مطلوب به ۳۰ تا ۵۰ سال زمان‌ نیاز داریم، اما در هر صورت باید کار را از یک جایی آغاز کرد.

محصولات باکیفیتی در خور نام ایرانی تولید می‌کنیم
در این نشست همچنین علی کریمی عنوان کرد: سال‌های قبل من به فکر انجام این کار خاصی بوده‌ام، در این زمینه پیشنهاداتی داشتم، اما کسی از پیشنهاد من، حمایت به‌عمل نیاورد. اما با وجود تحریم‌ها و منع واردات، زمینه تولیدات داخلی انجام گرفت. کریمی در ادامه خاطرنشان کرد: جا دارد یادی از «مهرداد میناوند» عزیز داشته باشیم که باعث و بانی این کار شد تا این همکاری صورت بگیرد. شاید این اتفاقی که قرار است امسال بیفتد، باید یک سال پیش می‌افتاد، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا که امیدواریم از آن عبور کنیم، رخ نداد.
وی ادامه داد: ما در دوران جوانی و نوجوانی همواره با مشکلات تهیه کردن اقلام ورزشی روبه‌رو بودیم، البته در این شرایط نیز ممکن است که به دلیل ممنوعیت واردات و گرانی ارز سخت‌تر نیز شده باشد. از این‌رو برای رفع این مشکلات، دنبال این اتفاق بودیم که تهیه این اقلام به‌راحتی امکان‌پذیر باشد که خدا شکر پس از یک سال این اتفاق روی داده است. امیدوارم که از این محصولات رضایت کامل را داشته باشید. طبیعی است که به علت تازه بودن این کار، با کم و کاستی‌هایی مواجه باشیم، اما امیدواریم که در ادامه مسیر بتوانیم محصولات بهتری را در گروه علاقمند ورزش ارائه کنیم.
کریمی در پاسخ به این پرسش که منظور شما از گروه علاقمند ورزش چیست و آیا مردم و جوانان قدرت خرید این محصولات را دارند، گفت: طبیعی است که قیمت محصولات ما نسبت به برندهای مطرح دنیا، ارزان‌تر خواهد بود. البته باید بررسی کنیم که در ارائه نخستی که داشته‌ایم، استقبال چگونه بوده است و این موضوع در زمینه قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود. امیدواریم که رضایت مشتری را جلب کنیم.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که برخی لباس تیم ملی را نمی‌پوشند، به این دلیل است که از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، کیفیت مورد نظر شما در چه حدی است، گفت: ارتقای کیفیت محصولات بدون شک کار سختی است و امکاناتی که ما در اینجا داریم قابل مقایسه با استاندرادهای جهانی نیست، اما باید در حد توان خود، تمام تلاش خود را بکنیم، چراکه لباس ورزشی، یکی از بزرگترین معضل ورزشکاران ما به‌شمار می‌رود. هر چند بسیاری از مشکلات ما به مدیریت برمی‌گردد، اما به دنیا نگاه کنید، در حوزه ورزش، مشکل لباس را ندارند. یا بانوان ما در حوزه لباس ورزشی نسبت به آقایان مشکلات بیشتری دارند.
کریمی در پاسخ به این پرسش که ورزشکاران یک نسل قبل از شما، وارد حوزه پوشاک ورزشی شده‌اند، تولیدی داشته‌اند، اما این برندهای یا بسیار کوچک بودند، یا در مقطعی کار را کنار گذاشتند یا موفق نشدند، قرار است که در هکتاتون چه اتفاق روی بدهد که با بقیه فرق داشته باشد، گفت: توجه به کیفیت محصول است و ما قرار است که رویه‌ای را در پیش بگیریم که محصولات باکیفیتی را در خور و شان نام ایرانی تولید کنیم. موضوع دیگر شناخت آقای اژدرکش از برندینگ و اقتصاد ورزش است.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا به صادرات به کشورهای همسایه و … هم اندیشیده‌اید، گفت: در وهله نخست به فکر تولید برای داخل هستیم و در گام‌های بعدی اگر شرایط و امکانات آن مهیا باشد و مورد حمایت قرار بگیریم، برای صادرات برنامه‌ریزی خواهیم کرد.
کریمی همچنین در پاسخ به این پرسش که ای‌کی‌ایت فعلا در اوپال است یا در شهرهای دیگر نیز قرار است که راه‌اندازی شد، گفت: تمام فروشگاه‌هایی که هکتاتون وجود دارد، ای‌کی‌ایت نیز وجود دارد و اگر در آینده تصمیم‌گیری جدیدی شود، ما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید