با کار گروهی می‌توان محصول ایرانی رابه جهان معرفی کرد

0
187
گروه صنعتی چرم شکوه
گروه صنعتی چرم شکوه

با کار گروهی می‌توان محصول ایرانی را به جهان معرفی کرد

مدیرعامل گروه صنعتی چرم شکوه: نمایشگاه آی‌مد نمایشگاه مد دنیاست که در استانبول ترکیه برگزار می‌شود. در این نمایشگاه‌ها ایرانی‌های بسیاری حضور دارند.
امیر قربانی‌وفا مدیرعامل گروه صنعتی چرم و کفش شکوه درباره حضور خود در این نمایشگاه، در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: نمایشگاه آی‌مد فرصت مناسبی است تا در بازارهای جهانی در زمینه فروش ورود پیدا کنیم. در دور دوم این نمایشگاه که امسال برگزار شد با ۱۱ شرکت از تبریز و دو شرکت از تهران و منطقه آزاد ارس حضور یافتیم و نتیجه خوبی حاصل شد.

پس از دو هفته برگشت از نمایشگاه ۳ مذاکره ما به قرارداد منعقد شد و این نشان‌دهنده آن است که کیفیت محصولات ایرانی در آن سوی مرزها مشتری دارد، بنابراین هر اندازه که ما بتوانیم در این نمایشگاه‌ها پربارتر حضور داشته باشیم و محصولات خود را به شکل متنوع‌تری در معرض دید قرار ‌دهیم موفق‌تر خواهیم بود.

چندین سال پیاپی صادرکننده نمونه بودیم

قربانی‌وفا در راستای صادرات ۸۰۰ میلیونی صادرات کفش عنوان کرد: صادرات خود را در سال ۱۳۷۳ آغاز کردم و زمانی که بازار روسیه باز شد مراجعه‌کنندگان روس یا افغانستانی که مستقر در روسیه بودند، خواهان کفش ایرانی شدند؛ بنابراین تا سال ۱۳۸۳ برای روسیه هر سال صادرات داشتیم، البته از سال ۱۳۷۹ نیز با سنگاپور ارتباط برقرار کردیم و در سال ۱۳۷۸ زمانی که آقای رفسنجانی با هیات همراه خود به عربستان رفتند و زمینه‌ساز حل و فصل مسائل اقتصادی شدند، به عربستان صادرات داشتیم. پس از آن شروع به صادرات برای کشورهای آسیای میانه کردیم و در نمایشگاه‌های شانگهای، ونزو، هنگ‌کنگ، کوانجو و ویتنام حضور یافتیم و با گرفتن غرفه در این نمایشگاه‌ها شرکت کردیم.

از سال ۱۳۸۴ به بعد غرفه چرم در نمایشگاه‌ها داشتیم. در این زمان موانع و ترسی که از صادرات وجود داشت برای تولیدکنندگان برداشته شد و ما توانستیم چندین سال پیاپی صادرکننده نمونه باشیم تا بتوانیم چرم ایران را بشناسانیم. در آن سال‌هایی که دلار هزار تومان بود صادرات کفش چندان توجیهی نداشت، بلکه واردات توجیه داشت و بیشتر نمایندگی‌ها از جمله اکو و … حضور پیدا کردند. پس از سال ۱۳۹۰ که دلار دوباره افزایش قیمت پیدا کرد صادرات جذاب شد و ما نیز توانستیم در زمینه چرم مجدداً صادرکننده نمونه شویم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: حدود ۲۵ سال است که با شرکت در نمایشگاه‌ها و ارتباط با اتحادیه‌ها، ارتباط با افراد و موسسه‌های صادراتی موفق، در جهان حضور داشته‌ایم. هم‌اکنون نمایشگاه ترکیه برای ما از نظر زبان و نزدیکی و با توجه به قیمت‌های مناسب غرفه‌ها و میزبانی در هتل به مدت ۵ شب، فرصت مناسبی است و هر ساله در این نمایشگاه حضور خواهیم داشت.

فناوری را از ترکیه آورده‌ایم

مدیر عامل چرم و کفش شکوه در پاسخ به این پرسش که در زمینه کیف و کفش نیز آیا فعالیت دارید، گفت: زنجیره‌ای که در صنعت چرم وجود دارد به دلیل برخی مشکلات که از ابتدا بوده و تبدیل به عرف شده است، همواره با مشکلاتی همراه است، مانند شرایط فروش چرم مدت‌دار و مسائل بسیار دیگر . ما برای اینکه این مشکلات را حل کنیم و با توجه به اینکه با ترک‌ها نزدیک هستیم، فناوری آنها را به تبریز و در کارخانه خود آورده‌ایم و ما نیز توانستیم همان کفش‌هایی که آنها تولید می‌کنند را تولید کنیم و آن حلقه مفقوده کیفیت و فناوری را پر کنیم. حلقه آخر موضوع فروش است که بدین منظور در مجتمع‌های تجاری فروشگاه اجاره کرده‌ایم.

ورود به کار گروهی

مدیرعامل گروه صنعتی چرم و کفش شکوه در پاسخ به این پرسش که با چه انگیزه‌ای وارد کار گروهی شده‌اید، گفت: ما ظرفیت‌های بسیاری در ایران داریم که با کارهای گروهی می‌توان آنها را پیش برد. یکی از آنها افتتاح اولین دفتر و شوروم تولیدکنندگان کفش ایران به ویژه تبریز در استانبول و روسیه در آینده نزدیک است و این موضوعات با همت جمعی محقق خواهد شد.
قربانی‌وفا در پاسخ به این پرسش که از آی‌مد امسال راضی بودید، عنوان کرد: آی‌مد امسال بسیار پربار بود زیرا با مراجعه‌کننده‌های بسیاری روبرو بودیم. هم‌اکنون در ادامه با رومانی، گرجستان، روسیه، امارات، لیبی، اردن، آلمان و ترکیه در تعامل هستیم و این مسیر را ادامه خواهیم داد.
مدیرعامل گروه صنعتی چرم و کفش شکوه ادامه داد: در نمایشگاه قم و امپکس هم حضور خواهيم داشت. ما این راه را ادامه خواهیم داد و صادرات راهکار خوبی برای حل مشکلات داخلی است، هر کشوری که موفقیتی به دست آورده با ورود به بازارهای جهانی آن را کسب کرده است.

سخن آخر

قربانی‌وفا در پایان خاطرنشان کرد: از زحمات شما به عنوان رسانه که همواره در کنار صنعت حضور دارید و برای این صنعت زحمت می‌کشید به نوبه خود تشکر و قدردانی می‌کنم. از تشویق و روحیه‌ای که شما به ما می‌دهید، سپاسگزارم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید