از تولید کفی تا تولید کفش کتانی

0
207
حمید ورشوچی

برند لیانا، تولیدکننده کفی و کفش‌های مجلسی و طبی است  که به تازگی خط تولید دیگری نیز به مجموعه خود اضافه کرده است. این برند همچنین قصد َدارد به تزریق مستقیم کفش و تولید کتانی نیز ورود پیدا کند.

خط تولید جدید
حمید ورشوچی، مدیر عامل برند لیانا در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: خط تولید دیگری به مجموعه خود اضافه کرده‌ایم. هم‌اکنون در بازار از پی‌یو گرم در کفی استقبال می‌شود و در این راستا چند تولیدکننده مواد اولیه این نوع پی‌یو را تولید می‌کنند، از همین‌رو تصمیم گرفتیم که وارد این مقوله شویم. همچنین قصد داریم به تزریق مستقیم کفش نیز ورود پیدا کنیم.
کفش‌های مجلسی زنانه نیز تولید می‌کنیم. تزریق مستقیم که کتانی است شامل بچگانه، زنانه و مردانه نیز می‌شود. 
وی در ادامه با اشاره به فروشگاه جدیدی که راه ‌اندازی کرده‌اند، گفت: با توجه به این موضوع که در دفتر با محدودیت فضا روبه‌رو بودیم و برخی تولیدکنندگان کفش خریدهای خود را به صورت خرد انجام می‌دهند و به صورت روزانه یا برای دو تا سه روز خرید می‌کنند، از این بابت که ممکن است جای کوچکی داشته باشند یا نقدینگی زیادی نداشته باشند؛ بنابراین فروشگاه جدیدی تاسیس کردیم تا بتوانیم نیاز این مشتری‌های خرد را پاسخگو باشیم.

تولید ۶۰ مدل کفی
مدیر برند لیانا درباره انواع مدل‌های کفی که تولید می‌کنند، گفت: نزدیک به ۶۰ مدل شامل زنانه، مردانه و بچگانه، هم پی‌یو و هم E.V.A تولید می‌کنیم.
ورشوچی در پاسخ به این پرسش که سال گذشته با برندهای بزرگ کار کردید، آیا در این زمینه موفق بودید، گفت: بله موفق بودیم همچنان نیز همکاری خود را با این برندها ادامه می‌دهیم و در کفش‌های گران‌قیمت نیز کفی لیانا تولیدات خودش را به این برندها ارائه می‌دهد. 

۹۰ درصد تولید برای کفش‌های چرمی
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که قیمت‌های کفی شما برای چه کفش‌هایی مناسب است، عنوان کرد: ما در باغ سپهسالار هستیم و بیشتر تولیدکنندگان آن در سطح بالاتری از بازار قرار دارند. ما تا دو سال پیش دو نوع کفی با دو درجه پی‌یو با قیمت مناسب، سبک، رنگ متفاوت و کیفیت خوب تولید می‌کردیم؛ اما متوجه شدیم که توجیه اقتصادی ندارد و مشتری‌ها بیشتر به دنبال کیفیت  بالا هستند. یعنی مشتری‌های ما کیفیت را اولویت خود می‌دانستند. هم اکنون با توجه به مشتری‌های خود که۹۰ درصد آنها تولید کننده کفش چرمی هستند؛ بنابراین قیمت‌های کفی ما از متوسط رو به بالاست. بیشتر همکارهای ما کفی‌هایی برای کفش با چرم مصنوعی تولید می‌کنند که قیمت‌های مناسب‌تری دارند. 
مدیر برند لیانا همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا قصد ورود به کار زیره نیز دارید، گفت: قصد چنین کاری را نداریم، در کشور به اندازه کافی تولیدکنندگان بزرگ زیره وجود دارند. به نظر من زمانی که یک نفر در شغلی به اوج خود می‌رسد، لزومی ندارد که مسیر خود را تغییر بدهد. زیره‌سازها با قیمت تمام‌شده پایین‌تری می‌توانند زیره بسازند. ما اگر یک کار به مجموعه‌ کارهای خود اضافه کردیم یکی به دلیل پی‌یو گرم بود و دیگری به خاطر کتانی تزریق مستقیم که فروش به نسبت خوبی دارد، از این‌رو علاقمند هستیم که وارد این حوزه شویم و البته کتانی‌ای تولید کنیم که نمونه آن در بازار موجود نباشد.
ورشوچی خاطرنشان کرد: یک فروشگاه به نام ورشوچی در همدان داریم، انواع مدل‌ها  از چرم تا کارهای مجلسی تولید خود ما در این فروشگاه موجود است. فروشگاه بزرگی است و از آنجا که مشتری ثابت بسیاری داریم، همه نوع مدل و جنسی در مغازه موجود است.
وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت فروش چگونه است، گفت: بازار به نسبت خوب است، البته قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته و به تبع میزان سوددهی ما نیز کاهش یافته است، به عبارت دیگر نسبت به سال‌های گذشته فروش کاهش یافته و هزینه‌های تولید افزایش پیدا کرده است، از این‌رو ما مجبوریم که از سود خود بکاهیم.

مجله اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید