ارز مورد نیاز صنعت کفش تامین می‌شود

0
157
مترکس
مترکس

ارز مورد نیاز صنعت کفش تامین می‌شود

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با تصمیم مشترک بانک مرکزی و صمت قرار شد ارز مورد نیاز صنعت کفش نیز تامین شود گفت: در کنار این موضوع توجهی ویژه به داخلی‌سازی ماشین آلات این صنعت نیز خواهیم داشت.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایرنا، محمدمهدی برادران شامگاه سه‌شنبه در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» در محل نمایشگاه بین‌المللی استان قم افزود: کفش از صنایعی است که محدودیت واردات در حوزه ماشین‌آلات برای آن در نظر گرفته نشده زیرا ماشین‌آلات جدید به بهره‌وری بیشتر، افزایش اشتغال، کاهش قیمت و رسیدن به مزیت رقابتی کمک می‌کند.

وی اظهارداشت: با وجود محدودیت‌های ارزی، برای صنعت کفش استثنا قائل شدیم تا نیاز صنعت کفش در اولویت قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز نیز ماشین آلاتی را در این نمایشگاه افتتاح کردیم و ایران سومین کشوری است که به این ماشین‌آلات مجهز شده است.

وی درادامه با بیان اینکه استان قم به قطب مهمی در حوزه کفش ماشینی تبدیل شده و هم اینک در سطح جهان حرف برای گفتن دارد به گرانی برخی مواد اولیه صنعت کفش نیز اشاره و بیان کرد: افزایش‌ بی‌رویه قیمت مواد اولیه مورد تایید وزارت صمت نیست و مکاتباتی با حوزه‌های نظارتی انجام شده که بورس کالا و مجموعه‌های نظارتی نیز باید اقدامات خود را انجام دهند تا واحدی نباشد که با عرضه کمتر بخواهد هزینه را برای تولیدکننده افزایش دهد چراکه صنعت کفش از نظر تولید و اشتغال در کشور کم‌نظیر است.

برادران اضافه کرد: صنعت کفش جدا از موضوع اشتغال‌زایی، از صنایعی است که بیشترین عمق تولید داخلی را دارد و تولید مواد اولیه داخلی این صنعت به بیش از ۸۰ درصد رسیده است.

مترکس
مترکس

وی با بیان اینکه نمایشگاه «صنعت کفش ایران_قم» با هدف کاهش نیازها برای واردات مواد اولیه برپا شده است، عنوان: مواد اولیه و ماشین آلات موردنیاز در فرآیند تولید کفش زیاد و متعدد هستند که در گذشته برای تامین بیشتر این مواد وابسته بودیم، به‌عنوان نمونه در ۳۳ سال گذشته ما وارد کننده پلی یورتان بودیم اما اکنون به صادر کننده آن تبدیل شده‌ایم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ما در صنعت کفش با کشورهای دیگر در رقابت هستیم و این رقابت از نظر مزیت قیمتی بسیار مهم است که اگر بتوانیم ماشین آلات جدیدتری را استفاده کنیم می‌توانیم به جایگاه مطلوب‌تری برسیم.

وی از برپایی ۲۰ غرفه با حضور نمایندگان کشورهای دیگر در نمایشگاه «صنعت کفش ایران_قم» اشاره کرد و گفت: از فعالان صنعت کفش ۴۳ کشور نیز دعوت شده است تا در این نمایشگاه حضور یابند.

مترکس
مترکس

برادران خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی مطلوبی هم برگزار می‌شود که برای صنعت کفش مفید است و در این راستا باید از مسئولان استان قم و انجمن کفش این استان تقدیر کرد.

وجود تعداد قابل توجه واحدهای تولید کننده کفش و صندل در قم از جمله عوامل موفقیت استان در صادرات این محصول به‌شمار می‌آید که باید از چنین ظرفیتی برای توسعه صادرات به بهترین شکل استفاده کرد؛ خوشه‌ کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق در قم است و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه استان در این صنعت، محصولات تولیدی خود را به بازارهای داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند.

برابر آمارها حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.

نمایشگاه تخصصی «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی و صنایع وابسته صنعت کفش ایران_قم» از ۳۰ آبان تا سوم آذرماه در محل نمایشگاه دائمی استان قم برپاست.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید