اخذ مالیات از اصناف باید متناسب با شرایط اقتصادی جامعه باشد

0
51
مرتضی بیگدلی
مرتضی بیگدلی

اخذ مالیات از اصناف باید متناسب با شرایط اقتصادی جامعه باشد

رئیس اتاق اصناف شهرستان چادگان: اخذ مالیات از اصناف باید متناسب با شرایط اقتصادی جامعه باشد

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از اتاق اصناف ایران، رئیس اتاق اصناف شهرستان چادگان و عضو کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف ایران با اشاره به اهمیت عدالت مالیاتی در کشور گفت: مالیات هزینه‌ایی است که هر شخص با توجه به زمینه فعالیت خود به دولت پرداخت کرده و در ازای آن خدماتی مانند آموزش، بهداشت، رفاه اجتماعی و…. را دریافت می‌کند؛ این در حالی است که ضرایب مالیاتی اخذ شده از سوی دولت در همه استان‌ها و شهرستان‌های کشور یکسان است؛ حال آنکه خدماتی که دولت ارائه می‌کند، یکسان نیست.

مرتضی بیگدلی افزود: در حال حاضر یک واحد صنفی فعال در یک استان یا شهرستان محروم به اندازه یک واحد صنفی فعال در یک استان یا شهرستان برخوردار مالیات پرداخت می‌کند در حالی که دسترسی یکسانی به امنیت، بهداشت، آموزش و سایر خدمات ندارند.

به گفته وی فرایند پرداخت مالیات از سوی اصناف به گونه‌ایی است که واحدهای صنفی در مناطق محروم مالیات پرداخت می‌کنند تا افراد دیگری در شهرهای بزرگ، از امکانات و خدمات بهتری برخوردار شوند.

عضو کمیسیون بیمه و مالیات تأکید کرد: برای برقراری عدالت مالیاتی در سراسر کشور باید مالیات متناسب با شرایط اقتصادی هر استان و شهرستان اخذ شود. در غیر این صورت در کوتاه‌مدت و با ادامه روند فعلی، واحدهای صنفی فعال در شهرستان‌ها و استان‌های محروم، از دایره فعالیت اقتصادی خارج می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید