آموزش 200 هنرجو در عیب‌ یابی تولید زیره و اپراتوری دستگاه

0
389
آموزش 200 هنرجو در عیب‌ یابی تولید زیره و اپراتوری دستگاه

ورکشاپ آموزشی عیب‌یابی در تولید زیره و‌ اپراتوری دستگاه پی‌یو‌ یکی از دوره‌های موفق کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و‌ کفش است که طی سه سال گذشته برگزار شده است و‌ تاکنون توانسته با همکاری اسپانسرهایی که مسئولیت اجتماعی شرکتی خود را نسبت به اعضای صنف پاس می‌دارند، بیش از 200 کاربر و اپراتور یا علاقمندان به این صنعت را با آموزش اصول حرفه‌ای، در تولید زیره پی‌یو‌ حمایت علمی کند.
به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، تولید زیره پی‌یو که مورد استقبال مصرف‌کنندگان به لحاظ سبک و‌ نرم بودن است دقت زیادی در ترکیب مواد و استفاده از دستگاه می‌طلبد که اگر کاربر دقت و معلومات کافی نداشته باشد موجب شکستگی و بی‌کیفیتی زیره شده و عمر کفش را پایین می‌آورد و بعضا کیفیت زیره‌ها چنان پایین می‌آید که در مرحله تولید کفش، مرجوع می‌شود.
پی‌یو بازگشتی به محیط زیست ندارد و از این رو رسانه «اخبار صنعت چرم و کفش» و «شرکت اکسیر فرایند شیمی الوان»، «نمایشگاه بین‌المللی تبریز» و «مجری نمایشگاه تبریز» آموزش و ارتقای مهارت فعالان این حوزه را مسئولیت اجتماعی خود می‌داند.
علاوه بر این، کارفرمایان به لحاظ ضرر و زیان بالایی که در تولید زیره پی‌یو داشته‌اند خود و اپراتورهایشان را در این دوره‌های آموزشی ثبت نام کرده‌اند.
به این ترتیب ورکشاپ‌های ششم و هفتم عیب‌یابی در تولید زیره و اپراتوری دستگاه پی‌یو با تدریس مهندس رمضان حسن‌پور از شرکت مرداس پلی یورتان و مهندس بهروز فرزام مدیر عامل ام.گروپ در حاشیه نمایشگاه تبریز برگزار شد.
با برگزاری این ورکشاپ آموزشی این بار تبریزی‌ها و نیز میهمانان نمایشگاه تبریز فرصت یافتند تا به طور حضوری از دستگاه‌های تزریق دیدن کرده و نحوه کار کرد قسمت‌های مختلف دستگاه از جمله «هد» و «برق» آن را به طور حرفه‌ای آموزش دیده و‌ سوالات خود را مطرح و پاسخشان را در همان لحظه از اساتید بگیرند. کاهش دور ریز زیره، افزایش عمر دستگاه، کاهش خطای انسانی، افزایش کیفیت تولید و سوددهی بیشتر برای کارفرما از مزیت های شرکت در این ورکشاپ آموزشی بود.
همچنین نحوه ترکیب و تولید مواد مانند دوره‌های قبل از استقبال خوبی برخوردار شده و با سوالات مکرر تولیدکنندگان همراه بود. با این حال انتظار کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش از مهد تولید کفش‌های چرم دست‌دوز، تبریز، بیش از این بود تا در کاهش دور ریز پی یو و کاهش خسارت های خود همکاری بیشتری داشته باشند و هزینه آموزش خود را بپردازند به طوری که حامی مالی این دوره « اکسیر فرایند شیمی الوان» به جای تامین هزینه آموزش، امکان این را داشته باشد تا در ارتقای خدمات پس از آموزش همکاری کند.
افشین شادی‌مهر، مدیر مسئول اخبار صنعت چرم و کفش، ضمن تشکر از حامیان این دوره آموزشی گفت: « اکسیر فرایند شیمی الوان هزینه آموزش هنرجویان این دوره را پرداخت و نمایشگاه بین المللی تبریز و مجری این دوره حمایت کردند تا فضای آموزشی مطلوبی در دانشگاه به طور رایگان فراهم شود. اما انتظار ما از تولیدکنندگان تبریز بیش از این بود. چرا که ما معتقدیم تبریز هنوز ظرفیت‌های بسیاری دارد که نهفته است و تنها با آموختن و ارتقای مهارت‌ها می‌توانیم به جایگاه واقعی خود برسیم.
شادیمهر گفت: تولیدکنندگان مدام به ما می‌گویند که مشکلاتی در زیره پی‌یو دارند. خوب است که ایشان به جای تحمل ضرر‌ و زیان هنگفت حاصل از اشتباهات انسانی در تولید مواد و اپراتوری، هزینه‌های اندک یادگیری را بپردازند. فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی برای ما هزینه‌هایی دارد که در چندین دوره قبل، این هزینه را اکسیر فرایند شیمی الوان پرداخته است و ما از این گروه قدر‌دانی می‌کنیم اما برنامه‌های بزرگتر و قوی‌تری داریم که اگر کارفرمایان در ارتقای مهارت اپراتورهای خود همکاری نکنند، شاید در رسیدن به اهداف بزرگتر دچار دلسردی شویم.
مدیر مسئول اخبار صنعت چرم و کفش گفت: ما از قوی‌ترین اساتید این حوزه دعوت می‌کنیم تا حاصل تجربیات خود را به کارخانه‌های دیگر منتقل کنند. حال این که بعد از هماهنگی‌های زیاد، تعداد افرادی که برای مهارت آموزی خود هزینه می‌کنند کمتر از توقع ما است. این که مدام هزینه خود را بر گردن برندهای دیگری بیندازند، شایسته بزرگان این صنعت نیست.
شادی‌مهر گفت: ما امیدوار هستیم تا در دوره‌های بعدی از اسپانسرهایمان بخواهیم به جای تامین هزینه برگزاری این کلاس‌ها، خدمات شایسته‌تر و بایسته‌تری را به هنرجویان ارائه دهند.
وی اظهار کرد: از مجموعه اکسیر فرایند شیمی الوان و مدیریت این مجموعه سهیل طالبی بسیار سپاسگزاریم که هزینه مهارت آموزی هنرجویان چندین دوره از آموزش تولید پی‌یو را پرداخته است. اکسیر فرایند شیمی الوان در حوزه چسب، رنگ و پی یو‌ فعال است و ما شاهدیم که هر روز بیشتر در این صنعت تاثیر می‌گذارد.
شادی‌مهر همچنین از بهروز فرزام مدیر عامل ماشین سازی «ام.گروپ» تشکر کرده و گفت: هنرجویان حضوری ما توانستند از نزدیک با دستگاه آشنا شوند و هنرجویان آنلاین نیز از فیلم‌های ذخیره شده استفاده می‌کنند. حتما برگزاری این دوره آموزشی در غرفه نمایشگاه برای ایشان پر هزینه بوده اما وجود و حضور جوانانی همچون مهندس فرزام ما را به آینده صنعت امیدوار می‌کند و امیدواریم در آینده بتوانیم از ام.گروپ بخواهیم به نوعی دیگر و ویژه‌تر، هنرجویان را حمایت علمی کند.
مدیر مسئول اخبار صنعت چرم و کفش، استاد مهندس رمضان حسن پور را از عاشق‌ترین مدرسان این حوزه برشمرد و گفت: عشق ایشان به تدریس مباحث پی‌یو، برای همه اعضای کارگروه آموزش و هنرجویان ثابت شده است. تدریسی که علاوه بر تخصصی بودن مباحث، شیرین و همه کس فهم است و هر هنرجو با توجه به سطح دانش و اطلاعات خود، بهره‌ای از کلاس می‌برد. همچنین معرفی کارشناسان جدید به صنعت که می‌توانند در آینده از مدرسان حرفه‌ای باشند، و جایگزین پروری ایشان در آموزش، تحسین بر انگیز است و ما قدردان تمامی افرادی هستیم که در کلاس‌های آموزشی ما و همکارانمان را یاری می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید