کمک نمایشگاه چرم چین به وضعیت پیچیده صنعت و تجارت

0
614
نمایشگاه چرم چین ACLE

در آستانه‌ سه‌ماهه‌ چهارم سال ۲۰۱۹ بخش چرم با حمله‌ای از دو جبهه روبرو شده است. یکی تداوم جنگ تعرفه‌ای بین چین و ایالات متحده و دیگری رقابت فزاینده‌ مواد مصنوعی با چرم در طراحی و ساخت پوشاک و پایپوش.

اختلاف تجاری بر صادرات مواد خام و مواد کشاورزی به چین اثر منفی گذاشته است و تعرفه‌ها نیز به صادرات محصولات کامل چین به آمریکا لطمه زده است.

رونق جهانی فروش کفش کتانی و گرایش سبک زندگی به سوی سبک‌های غیررسمی و به خصوص فراغت‌های ورزشی سبب شده است تا چرم پایگاه سنتی‌اش در بازار رویه‌ کفش را از دست بدهد و در تمام بازارهای جهان از مکزیک و میانمار گرفته تا بلغارستان و بنگلادش انبوه کفش‌های کتانی را می‌توان دید که در آن‌ها مواد مصنوعی مختلف به کار رفته است.

این روند در اواخر سال ۲۰۱۴ قوام پیدا کرد که تولیدکنندگان  به علت افزایش سرسام‌آور قیمت چرم به سراغ گزینه‌های ارزان‌تر یعنی مواد مصنوعی رفتند تا بتوانند سود خود را حفظ کنند. البته تا سه ماهه‌ سوم سال ۲۰۱۸ رونق تقاضا در بخش مبلمان و خودرو افت تقاضا در چرم پایپوش را جبران کرد اما بعد از آن تقاضا برای چرم خودرو نیز افت کرد.

افزایش کاربری مواد مصنوعی در تولید پایپوش و پوشاک تهدید مستمری برای محیط زیست است در حالی که چرم این گونه نیست.

عرضه‌ بیش از حد و افت قیمت‌ها

تقاضای فزاینده‌ جهانی برای مصرف گوشت سبب شده است عرضه‌ پوست گاو افزایش یابد و قیمت‌ها را کاهش دهد. برای مثال پوست سنگین تگزاسی در اوایل ژوئن به ۲۰ دلار کاهش یافت که از اواسط دهه‌ی ۱۹۷۰ به بعد بی سابقه بود. هم‌اکنون قیمت به ۲۸ دلار رسیده است که نشان‌گر ۴۰ درصد افزایش  طی ده هفته است.

نقش نمایشگاه ACLE  در بازار

نمایشگاه ACLE در بیست‌ودومین سال خود به بخشی جداناپذیر از حوزه‌ چرم چین تبدیل شده است و نه تنها برای تولیدکنندگان چینی بلکه برای رقبای آسیای جنوب شرقی مثل ویتنام نیز کانون تأمین است.

این نمایشگاه بازرگانی حرفه‌ای که سازمان‌دهی مطلوبی دارد میعادگاه همتایان این صنعت و متخصصان چرم سراسر این منطقه و ورای آن است و از پشتوانه‌ مجموعه‌‌ای از گردهمایی‌های آموزشی، همایش‌ها و کارگاه‌ها برخوردار است. حدود ۲۳ هزار متخصص از این نمایشگاه دیدار می‌کنند و می‌توان بر این شرکت‌کنندگان کلیدی اثر گذاشت.

در این دوره شرکت‌کنندگان و از جمله شرکت‌کنندگان برزیلی، آمریکایی و ایتالیایی از خوشه دباغی ووجی در استان هبای دیدار کردند و خدمات خود را به دباغان چینی معرفی کردند.

در این دوره همایشی هم در نمایشگاه برگزار شد که موضوع آن عبارت بود از:« چطور نقش دباغ را متحول کنیم؟» و« چرا طراحان از چرم استفاده نمی‌کنند؟»

بخش چرم طبیعی

ترویج کیفیت‌های چرم از قبیل زیبایی، انعطاف و دوام یکی از ارکان بخش چرم طبیعی در نمایشگاه ACLE است که برای جلب  طراحان هدف‌گذاری کرده است و با تبلیغات شماری از سازمان‌های دارای منابع مالی قوی بر علیه چرم مقابله می‌کند.

در هتلی در مجاورت نمایشگاه نیز نمایشگاه به‍پوشی برای مخاطبان دست‌چین شده برگزار می‌شود تا مشخص شود که طراحان و استادکاران چه شاهکارهایی می‌توانند با چرم انجام دهند.

سایر رویدادها

در تالار E3 هم‌اندیشی روند نوآوری فنی بستری برای نمایش بهترین کالاهای غیرچرمی(مواد خام مصنوعی، اجزای کفش و لوازم جانبی) داخلی و بین‌المللی است و معیار انتخاب‌شان هم نوآوری، پایداری زیست‌محیطی و منحصر به فرد بودن است.

در این تالار بخشی هم به هنر اختصاص دارد که در آن آثار نقاشان سرشناسی مثل ونگوگ، مانه و رنوار و همچنین نقاشان معاصر چین به نمایش در می‌آید. نقاشی‌ها را فناوری چاپ دیجیتالی دقیق روی بوم‌های مختلف و از جمله چرم بازآفرینی کرده‌اند. سازندگان کالاهای چرمی می‌توانند از همین فناوری برای چاپ روی کیف وپوشاک چرمی استفاده کنند.

اخبار شرکت‌ها سال قبل شرکت اینفورما مارکتز انگلستان گروه یوبی‌ام را خریداری کرد تا بزرگ‌ترین گروه نمایشگاه بین‌المللی تجاری شکل بگیرد. البته نمایشگاه‌های این شرکت مادر یعنی نمایشگاه‌هایی که ای‌پی‌ال‌اف برگزار می‌کند همچنان هویت مستقل خواهند داشت. مثل ای‌پی‌ال‌اف هنگ‌کنگ و نمایشگاه پالف در مصر که در ژوئن ۲۰۲۰ برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید