نرخ دلار و هزینه گمرک قیمت‌ چرم را صعودی کرد

0
287
نرخ دلار و هزینه گمرک قیمت‌ چرم را صعودی کرد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم آذربایجان شرقی گفت: علاوه بر اینکه کشور دچار تورم است و مشکلاتی را در تمامی بخش‌ها از جمله این صنعت بوجود آورده است، مشکل دیگر تورم جهانی در قیمت مواد اولیه چرم‌سازی است.

اخبار صنعت چرم و کفش – مسعود بنابیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره چالش‌های پیش روی صنعت چرم کشور اظهار داشت: کشور دچار تورم است و مشکلاتی را در تمامی بخش‌ها از جمله این صنعت بوجود آورده است، مشکل دیگر تورم جهانی در قیمت مواد اولیه چرم‌سازی است مثلا قیمت کروم از 1100 دلار در هر تن به 1800 دلار رسیده و یا روغن‌های چرم‌سازی 70 تا 80 درصد افزایش قیمت پیدا کرده بخشی به این دلیل است که کرایه‌های حمل افزایش پیدا کرده و بخشی دیگر به این مربوط به این است که دانه‌های روغنی گران شده است.

وی با اشاره به افزایش نرخ دلار تا 33 هزار تومان و تاثیر آن بر بخش تولید افزود: اکنون اجناس در گمرک با نرخ 25 هزار تومان دلار محاسبه می‌شود، یعنی پارسال یک کانتینر مواد شیمیایی را به قیمت 40 میلیون تومان وارد می‌کردیم امسال به 250 میلیون تومان رسیده است که روی قیمت مواد شیمیایی تاثیر می‌گذارد مثلا روغن هلندی سال گذشته با نرخ 110 بود و اکنون به 180 تومان رسیده و این تورم ایجاد کرده است. 

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان چرم آذربایجان شرقی تصریح کرد: اکنون قمیت تمام اقلام و مایحتاج عمومی افزایش یافته مثلا قیمت کفش دو برابر شد، بنابراین نمی‌شود مواد اولیه را گران نکنیم. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر هزینه‌های گمرکی 6 برابر شده، کرایه‌های حمل نسبت به پارسال دو برابر شده، دستمزدها 57 درصد افزایش پیدا کرده، هزینه گاز، برق و آب 6 برابر شده در نتیجه قیمت پوست خام هم گران می‌شود و روی قیمت تمام‌شده تاثیر می‌گذارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید