‌‌اعضای اتحادیه کیف و کفش آمل به اتاق اصناف راه پیدا کردند

0
486
۳۱۰ عضو پروانه‌دار در صنف کیف و کفش آمل مشغول به کار هستند

اعضای اتحادیه کیف و کفش آمل امسال قادر شدند در اتفاقی کم‌سابقه به اتاق اصناف این شهر ورود پیدا کنند تا بتوانند گام‌های بلندی برای اصناف این شهر بردارند.
اعتماد کاظمی رئیس اتحادیه کیف و کفش آمل  به عنوان اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف وارد این اتاق شود. او ۳۶ ساله دارای کارشناسی مدیریت صنعتی است و از حدود ۱۵ سالگی وارد صنف کفش شده و به‌صورت جدی حدود ۱۶ سال است که در صنف کیف و کفش فعالیت دارد.  

۳۵۰ عضو اتحادیه کیف و کفش آمل
رئیس اتحادیه کیف و کفش آمل و عضو هیات‌رئیسه اتاق اصناف آمل در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: ۳۵۰ عضو اتحادیه صاحب پروانه هستند. برخی از این واحدها تولیدی هستند. 
کاظمی در ادامه خاطرنشان کرد: خود ما سه شعبه کیف و کفش زنانه و بچگانه داریم. در زمینه توزیع مواد اولیه کیف و کفش نیز در کنار پدر فعال هستیم. اما در زمینه تولید فعالیت نداریم.
وی در پاسخ به این پرسش که با چه انگیزه‌ای وارد اتاق اصناف شدید، گفت: پدر بنده از ۱۳۶۲ یعنی از بدو تاسیس اتحادیه کیف و کفش حضور داشته و جزو اعضای اتحادیه بوده است. از زمانی که پدر درگیر بود و حس مدیریت پدر نیز به ما انتقال پیدا کرد. ما نیز با حساسیت‌های پدر بار آمدیم. من همواره سعی کرده‌ام که راه پدر را ادامه بدهم. زمانی که وارد صنف شدم، بنده را به اسم پدر می‌شناختند. ما نیز همواره سعی کردیم که به نام پدر خود در این صنف خدشه‌ای وارد نکنیم و خدا شکر در این زمینه موفق بوده‌ایم.
رئیس اتحادیه کیف و کفش آمل در ادامه داد: براساس قانون هر کس که دو دوره متوالی در اتحادیه و اصناف بوده‌ باشند، دیگر نمی‌توانند شرکت کنند. بنابراین در نبود پدر همکاران پیشنهاد دادند زمانی که پدر بود ما راضی بودیم شما نیز به اتحادیه بیاید و ما شما را حمایت می‌کنیم. ما نیز وارد اتحادیه شده و حدود ۹ ماه است که عضو هیات‌مدیره کیف و کفش آمل شده‌ایم. 
کاظمی با اشاره به رای‌ای که در اتاق اصناف کسب کرده است، گفت: واقعیتش در اتاق اصناف همین موضوع اتحادیه روی داد و ما نیز وارد اتاق شدیم. آنها عنوان کردند پدر شما کارنامه موفقی داشته و ما نیز شما را حمایت می‌کنیم. انگیزه ما بیشتر شد و جوان‌گرایی در کل اصناف انتقال دادیم و این جوان‌گرایی می‌توانست اتفاقات خوبی را رقم بزند. از این‌رو تیمی تشکیل دادیم که در انتخابات بتوانیم موفق شویم که این اتفاق نیز روی داد. تیم که در اتاق و اتحادیه بالا رفته حدود ۹۰ درصد آن جوان‌ها هستند. حدود یک ماه است در اتاق اصناف فعال هستیم. در اصناف آمل حدود بیشتر ۳۰ سال است از اتحادیه کیف و کفش کسی انتخاب نشده بود اما امسال برعکس سال‌های گذشته هم رئیس اتحادیه پوشاک و رئیس اتحادیه کیف و کفش آمل در اتاق اصناف انتخاب شدند که رئیس اتحادیه پوشاک نیز رئیس اتاق اصناف شدند که او هم جزو جوان است. تیم ما در اتاق اصنفاف تقریبا افکار ما نزدیک به‌هم است.

حضور تولیدکنندگان در اتاق اصناف آمل
وی در پاسخ به این پرسش که هیچ صنفی از پوشاک و کیف و کفش نتوانست اتاق اصناف شهرش شود به غیر از شهر آمل، این موضوع چگونه در آمل روی داد و چه تاثیری بر صنعت کیف و کفش دارد، گفت: براساس قانون اتاق اصناف از ۵ نفر هیات‌رئیسه باید دو نفر از بخش تولید، دو نفر از بخش توزیع و یک نفر با بیشترین رای انتخاب می‌شود. در اتحادیه ما چون تولیدی کفش نیز داریم، در اتاق اصناف به‌عنوان تولیدی انتخاب شده‌ایم که بنده نیز به عنوان یکی از تولیدکننده‌ها بودم. نفر پنجم نیز که با بیشترین رای بالا آمده، تولیدی بوده است. این اتفاق به‌ویژه از سوی اعضا مورد استقبال قرار گرفت. بیش از نیمی از بازار آمل در دست پوشاک و کیف و کفش است. امیدواریم مشکلاتی که با اتحادیه پوشاک داریم را حل کنیم. در گذشته مشکلات صنف ما را به اتحادیه‌هایی می‌دادند که مربوط به صنف ما نبود. ما نخستین تصمیمی که در هیات‌رئیسه جدید گرفته‌ایم این بود که هر اتحادیه‌ای به حق خودش برسد. نباید مسائل اتحادیه کیف و کفش در دست لحاف‌دوزها باشد یا برعکس. یا نباید کفش ورزشی دست لوازم تحریر باشد. ‌کاظمی ادامه داد: این صندلی به کسی وفا نکرده است ما حداقل یک یا دو دوره این سمت را عهده‌دار خواهیم بود، از این‌رو باید تمام همت خود را برای پیشبرد کارها به کار بگیریم. ما ۴ سال اینجا هستیم، ولی باید ۴۰ سال اثرگذار باشیم. امیدواریم که اتفاق‌های خوبی برای اتاق را رقم بزنیم. 

نگاه بلندتر
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید نگاه بلندتری داشته باشیم و نماینده خود را به اتاق ایران بفرستیم. تیم کنونی ما تیم خوبی است و در کنار جوان‌گرایی و تجربه پیشکسوتان امیدواریم نگاه بلندتری را در پیش‌رو داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید