کیفیت محصول خود را فدای کمیت نکرده‌ ایم

کارشناس فنی و مهندسی شرکت مهام:

0
514
کیفیت محصول خود را فدای کمیت نکرده‌ ایم

خبرنگار: مینا باقری

شرکت فراپترو پلیمر مهام با نام اختصاری «مهام» تامین‌کننده، تولیدکننده و توزیع‌کننده فوم کفش از پلی‌یورتان است. این شرکت با سابقه نه چندان طولانی یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت شبنم فراشیمی پارسا است که در مدتی کوتاه توانسته از رقبای خود پیشی بگیرد چرا که در تولیدات خود همواره بر کیفیت تاکید دارد. این مطالب را سعید سالک‌پور کارشناس فنی و مهندسی و خدمات پس از فروش شرکت مهام در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد و در ادامه افزود: مدیریت تمام مجموعه‌ها بر عهده حاج محمود راستی است که متاسفانه به دلیل درگذشت مادرشان اینک در کارخانه حضور ندارند و بنده و سایر عوامل در خدمت شما هستیم.

سعید سالک‌پور کارشناس فنی و مهندسی و خدمات پس از فروش شرکت مهام

پیشرفت خوبی داشته ایم
سالک‌پور در ادامه تاکید کرد: با توجه به سابقه نه چندان طولانی این شرکت نسبت به سایر رقبا، با فعالیت قوی توانستیم در این صنعت رشد کرده و به‌صورت فراگیر محصول تولید کنیم و با توجه به نوع نیاز مشتری محصولات خود را به بازار عرضه کنیم. گرچه زمان کمی از تولید انبوه شرکت گذشته است، اما ما توانسته‌ایم، محصولات خود را جایگزین محصولات خارجی کنیم.

خدمات پیش از فروش و پس از فروش
وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که در فرآیند تولید از تهیه مواد اولیه تا تولید، بازرگانی، فروش، انبارداری و خدمات پس از فروش دغدغه تمام کسانی که در این حوزه‌ها کار می‌کنند، کیفیت است، گفت: فرآیند کاری ما بر این اساس است که اشخاصی که برای نخستین بار می‌خواهند محصولات ما را خریداری کنند، بلافاصله برای آنها محصول ارسال نمی‌کنیم، همچنین فروش تلفنی هم نداریم در ابتدا با مراجعه به مشتریان خود و دیدن محصول تولید شده آنها، بررسی می‌کنیم که چه گریدی مطلوب آنهاست تا همان گرید را به آنها ارائه بدهیم. در این مراجعه‌ها نیز چندان فرقی نمی‌کند در کدام حوزه یا در چه شهری باشند، ما برای آنها مراجعه حضوری خواهیم داشت و نگاه کارشناسی خود را انجام می‌دهیم و پس از آن که برای فروش محصول توافق حاصل شد، کالا را برای آنها ارسال خواهیم کرد. پس از آن زمانی را برای تست اولیه مشخص می‌کنیم تا آن محصولی که در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفته، در کارخانه مشتری مطابقت‌سازی داده ‌شود. در این فرآیند کاری، بنده به عنوان کارشناس فنی و خدمات پس از فروش برخی از خدمات را ارائه می‌دهم که شامل خدمات پیش از فروش، حین فروش و پس از فروش است. پیش از فروش شامل بازدید از قالب مشتریان برای ارسال مطلبوب ترین گرید، حین فروش شامل تست مواد اولیه و خدمات پس از فروش که حتی ممکن است شامل مواردی ‌شود که ربطی به مواد اولیه نداشته باشد، برای مثال ممکن است دستگاه مشکل داشته باشد که ما برای این موارد نیز وقت صرف می‌کنیم تا مشکل آنها برطرف شود. بنابراین مشکلات را به صورت حضوری رویت می‌کنیم و راهکارهای مورد نظر را ارائه می‌دهیم و به اندازه بضاعت و توان خود کمک می‌کنیم تا مشکلات آنها حل شود. در حقیقت با این روند قصد داریم که مشتریان ما میزان هدررفت خود را کاهش داده و میزان راندمان و بهره‌وری خود را افزایش دهند تا محصولی تولید کنند که شایسته آن نام و برند باشد. خدمات ما که شامل بخش‌های سه‌گانه‌ای که عنوان کردم است به‌صورت کاملا رایگان و ۲۴ ساعته انجام می‌شود.
سالک‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: هر شرکتی که در زمینه مواد اولیه شیمیایی تولیداتی دارد، مستلزم این امر است که با پتروشیمی‌ها سر و کار داشته باشد، از این‌رو شرکتی موفق خواهد بود که تیم بازرگانی زبده و موفقی داشته باشد که بنده افتخار شاگردی عزیزانی را دارم که با بهترین شرکت‌های دنیا مشغول به کار هستند و مواد اولیه‌ای که تهیه می‌کنند جزو باکیفیت‌ترین مواد اولیه‌هاست و با همت خود توانسته‌اند، این مواد اولیه باکیفیت و به‌هنگام را تهیه کنند. تیم بازرگانی موفق ما همواره بازوی ما بوده و توانسته است هر آنچه که مورد نیاز است را برای این شرکت‌ها فراهم کند و حتی در بحران‌ها و چالش‌هایی که به وجود آمده است ما مشکلی نداشته‌ایم.
وی در ادامه توضیح داد: با توجه به دانش فنی که در اختیار داریم و با توجه به سابقه شرکت در حوزه‌ها و بخش‌های دیگر، هم می‌دانیم که چه محصولی تولید کنیم و هم می‌توانیم آن را تولید کنیم. از زمانی که وارد تولید پلی‌یورتان کفش شده‌ایم، هیچگاه کیفیت محصول خود را فدای کمیت نکرده‌ایم.

طی ۹ ماه گذشته، تغییر قیمت نداشته‌ایم
سالک‌پور در ادامه با تاکید بر این موضوع که محصولات متعددی تولید کرده‌ایم و همواره ایستا نبوده‌ایم، گفت: در طول عمر شرکت مهام، محصولاتی تولید کرده‌ایم که درخور و شایسته برندهایی هستند که با آنها کار می‌کنیم و با توجه به نوع نیازشان، به آنها محصول ارائه کرده‌ایم. در زمینه فروش نیز با وجود اینکه شرکت‌های مختلف قیمت‌های خود را تغییر داده‌اند، اما ما در ۹ ماه گذشته همواره قیمت خود را ثابت نگه داشته‌ایم، تا محصول ما با قیمت پایین‌تری به دست تولیدکننده برسد، در این حال به هیچ وجه از کیفیت محصول خود نکاسته‌ایم و تمام تاکید مدیریت این مجموعه بر تولید کیفی بوده است. تمام توان ما بر این اساس است که محصولی ارائه بدهیم که اساس پشتوانه ما قرار بگیرد و خدمات فنی و پس از فروش داشته باشد، از این‌رو چارچوب‌هایی برای خود تنظیم کرده‌ایم.
وی در ادامه یادآور شد: در آینده‌ای نه چندان دور اقداماتی برای واحد تحقیق و توسعه انجام می‌دهیم از جمله رایزنی‌هایی برای صادرات محصولات خود انجام داده‌ایم‌. تمرکز و تاکید ما بر صنعت کفش است. همچنان پیگیر این موضوع هستیم که بتوانیم محصولی تولید کنیم که پشتوانه داشته و قابل عرضه و رقابت باشد و حرف برای گفتن داشته باشد. امیدوارم بتوانیم در این راستا نسبت به خدمت به مشتریان خود که آنها را شرکای تجاری خود می‌دانیم گام‌های مهمی برداریم.

مسعود پناهی، مدیر بازرگانی شرکت شبنم فراشیمی پارسا

شرکت شبنم فراشیمی پارسا
مسعود پناهی، مدیر بازرگانی شرکت شبنم فراشیمی پارسا نیز در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره آغاز فعالیت این شرکت عنوان کرد: شرکت شبنم فراشیمی پارسا در سال 1393 تاسیس شده است و فعالیت شرکت پیش از آن به صورت رسمی نبود.
پیش از فعالیت رسمی، کامپاند‌های PVC شامل گرانول‌های PVC و ایربولینگ و EVA را تولید می‌کرد و به محض اینکه شرکت شبنم فراشیمی پارسا تاسیس شد، روغن DOP و DOTP هم به سبد کالایی آن اضافه شد. وی در ادامه توضیح داد: در واحد تولیدی سه سوله وجود دارد که دو سوله آن دوقلو هستند که کامپاند EVA در آنجا تولید می‌شود سوله کناری آنها مربوط به تولید کامپاندهای PVC هستند. پشت سوله PVC نیز روغن DOP و DOTP تولید می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید