کلید مهار تورم در دست دولت است

0
1242

مهدی امینی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز

مهار تورم، رشد تولید شعاری که توسط مقام معظم رهبری در سال 1402 عنوان شده است است اصلی ترین دغدغه واحدهای صنعتی و بازرگانی است که نباید فقط در حد حرف باشد و باید به آن عمل شود تا واحدهای صنعتی رشد کنند.

دولت باید با بخشنامه‌های درست واحدهای صنعتی را حمایت کند و از طرفی دیگر تورم را مهار کند.

مالیات یکی از دغدغه های بزرگ تولیدکنندگان است. به نام امور اقتصاد و دارایی توجه کنید. اقتصاد باید درست باشد تا مالیات بر درآمدی باشد اما متاسفانه اینطور نیست. برای مثال در دوران کووید اصناف و واحدهای تولیدی با وجود نبود درآمد ملزم به پرداخت مالیات شدند در حالی که مالیات باید بر درآمد واقعی باشد.

طرح مالیات بر ارزش افزوده آزمایشی بوده و باید توسط نمایندگان هر سال تمدید شود. در دنیا مالیات بر ارزش افزوده در پای صندوق های فروش محاسبه و دریافت می شود که حتی شامل کالای قاچاق نیز می شود. 

امروزه دولت نتوانسته مالیات واقعی را دریافت کند یعنی فرار مالیاتی هم داریم، مالیات غیر واقعی هم داریم برای مثال به تولیدکننده‌ای که بسته شده و فعالیت ندارد مالیات تعلق گرفته است.

در گذشته مامور مالیاتی می‌آمد و فعالیت آن واحد را بررسی می‎کرد و بعد ابلاغیه پرداخت می‌آمد اما در حال حاضر کار به صورت الکترونیکی شده و اصولی نیست.

اخبار صنعت چرم و کفش –

صحبت های مهدی امینی تهیه شده در روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید