وضعیت بازار تعمیرات کفش بهتر از فروش آن است

0
144
تعمیرات کفش

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایسنا رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: در حال حاضر بازار تعمیرات کفش بهتر از فروش این کالا است. قدرت خرید کاهش یافته و مردم در صورت نیاز شدید، مبادرت به تهیه کفش می‌کنند؛ اما در گذشته هر فرد به طور میانگین در سال دو جفت کفش خریداری می‌کرد.

محمد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار کفش در آستانه بازگشایی مدارس اظهار کرد: در سال جاری بازار کفش در مشهد در وضعیت خوبی نیست. بازار مدارس و پاییزه به دلیل گرانی اقلام و برخی سفرهای زیارتی تاکنون شروع نشده و هیچگونه رونقی در این بازار وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت کفش در سال جاری نسبت به سال گذشته افزود: در سال جاری به دلیل افزایش مواد اولیه و افزایش هزینه دستمزد کارگران، قیمت کفش نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد تصریح کرد: در حال حاضر بازار تعمیرات کفش بهتر از فروش این کالا است. قدرت خرید بسیار کاهش یافته و مردم در صورت نیاز شدید، مبادرت به تهیه کفش می‌کنند؛ اما در گذشته هر فرد به طور میانگین در سال دو جفت کفش خریداری می‌کرد.

محمدی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه تحت تاثیر دلار است، عنوان کرد: با افزایش قیمت دلار، قیمت مواد اولیه افزایش یافته اما با کاهش آن قیمت مواد اولیه کاهش پیدا نمی‌کند. حدود ۶۰ درصد مواد اولیه داخلی و ۴۰ درصد از خارج از کشور تامین می‌شود. ۷۰درصد کفش‌های عرضه‌شده در خراسان رضوی تولید خود استان و ۳۰ درصد تولید تهران و تبریز است.

وی در خصوص صادرات کفش از استان خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ درصد از کفش تولیدشده در استان، عمدتا به کشورهای عراق، افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در بازار کفش استان وجود ندارد، اضافه کرد: به‌دلیل نبود نقدینگی در بازار کفش، برخی از تولیدکنندگان اقدام به جمع‌آوری تولیدات کالاهای خود کرده‌اند. حداقل ۴۰ درصد از کارگاه‌های تولیدی‌ کفش استان با مشکل نقدینگی مواجه هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید