وزیر اقتصاد در رونمایی از سه ابزار تأمین مالی بانک تجارت؛ تأمین مالی هوشمند باید تبدیل به یک فرهنگ شود

0
183
تأمین مالی هوشمند
تأمین مالی هوشمند

وزیر اقتصاد در رونمایی از سه ابزار تأمین مالی بانک تجارت؛ تأمین مالی هوشمند باید تبدیل به یک فرهنگ شود

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از اتاق اصناف ایران، مراسم رونمایی از سه ابزار تأمین مالی بانک تجارت، عصر دیروز و با حضور سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، اصغر ابوالحسنی، قائم مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی و سید مهدی فرحی، قائم مقام وزارت صمت و مدیران شرکت های بزرگ صنعتی و تجاری همکار و طرف قرارداد این بانک برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، خاندوزی با اشاره به اینکه بانک های مرکزی در سراسر جهان، معمولا جلوی بخش پولی را با هدف مبارزه با تورم می گیرند، گفت: این در حالی است که بخش پولی، در کنار آثار تورم آفرین، یک وجه ایجابی و سازنده و پیش برنده نیز دارد که می تواند به سهل تر و کم هزینه تر شدن بخش واقعی اقتصاد کمک کند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در ادبیات اقتصادی، به این “وجه” و این “کار ویژه”، “تأمین مالی” اطلاق می‌شود و در این راستا، تأمین مالی بخش تولید، بعنوان یکی از مهم ترین اقدامات نظام بانکداری محسوب می شود.
وزیر اقتصاد، اصابت دقیق و هدفمند منابع بانکی به نقطه ای که از قبل تعیین شده است را بیانگر هوشمند بودن نظام تأمین مالی عنوان کرد.
وی ادامه داد: این فرهنگ باید در اقتصاد کشور نهادینه شود که بانک‌ها به سراغ تولیدکنندگان رفته و راه‌های تسهیل در تأمین مالی را جویا شده و به صورت هدفمند برای تحقق آن گام بردارند.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: نوآوری مالی باید در تمام بخش‌های نظام اقتصادی کشور رقم بخورد و به یک فرهنگ تبدیل شود.
خاندوزی با بیان اینکه، این ابزار باید در رفت و برگشت فی‌مابین بانک و تولیدکننده، صیقل خورده و نقاط ضعف و قوت آن شناخته شود، گفت: این اتفاق و این فرهنگ که بانک، ناظر بر بخش واقعی اقتصاد و معطوف به تولید است، اتفاق بسیار ارزشمندی است و من از همه مدیران شبکه بانکیِ تحت اشراف دولت، می خواهم که به ویژه در این برهه، به عنوان یک ارزش و اولویت، به آن بپردازند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید