هیدج صاحب شهرک تخصصی کفش می‌ شود

0
399
تولیدکنندگان کفش هیدج

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هیدج صاحب شهرک تخصصی کفش می‌شود.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام حسن شجاعی با اشاره به راه‌اندازی شهرک تخصصی صنعت کفش در شهر هیدج، اظهار کرد: صنعت کفش هیدج یکی از صنایع برتر و مایه افتخار استان است اما متاسفانه در حال حاضر تولیدکنندگان این بخش با مشکل زمین مواجه هستند.

وی با بیان اینکه موضوع راه‌اندازی شهرک تخصصی کفش را از مدت‌ها قبل پیگیر بودیم، ادامه داد: برای تحقق این موضوع، زمینی حدود ۲۰۰ هکتار در نظر گرفته شده است که مسئولان مرتبط نیز موافق راه‌اندازی شهرک تخصصی در این زمین‌ها هستند اما چالشی که در مسیر این شهرک وجود داشت، حل مشکلات ثبتی بود که با حضور رئیس ثبت اسناد و املاک کشور در شهرستان، دستور حل این مشکل نیز داده شد.

این مسئول با اشاره به الحاق سه هکتار زمین به بخش کارگاهی صنعت کفش هیدج، یادآور شد: در جلسه‌ای که به همین منظور برگزار شد، الحاق این زمین‌ها به زمین‌های شهرک نیز تصویب شد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل تراکم در کارگاه‌های صنعتی تولید کفش هیدج، متذکر شد: با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر امکان احداث تا صد درصد تراکم بنا در اراضی مربوط به سایت‌های کارگاهی از لحاظ قانونی مشکلی نداشته و فعالیت کارگاه‌های فعلی نیز بلامانع است.

شجاعی با بیان اینکه در خیابان کارآفرین ۳۰ واحد صنعتی مشغول به کار هستند که متاسفانه این واحدها به این دلیل که زیرمجموعه شهرک صنعتی نیستند، از خدمات محروم هستند، اضافه کرد: در این جلسه توافق شد محدوده خیابان کارآفرین که حدود ۲۵ درصد مساحت آن است، بعد از طی تشریفات به شهرک‌های صنعتی الحاق شود تا بتواند خدمات لازم را دریافت کرد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مجموعه حدود ۶۰ هکتار در بخش شمالی شهرک صنعتی هیدج وجود دارد که با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم، امکان الصاق این زمین‌ها به شهرک نیز بررسی می‌شود تا به این ترتیب به مساحت آن افزوده شود، خاطرنشان کرد: با تحقق این موضوع و نیز راه‌اندازی شهرک تخصصی، مشکل مربوط به زمین تولیدکنندگان این شهر تا چند دهه مرتفع خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید