رسول شجری: با صادرات رونق اقتصادی جان می گيرد

0
343
رسول شجری: با صادرات رونق اقتصادی جان می گيرد

رئيس اتحاديه کفاشان دست دوز تهران گفت: يکی از بهترين گزينه ها که بارها به مسئولان پيشنهاد شده است، ضرورت برنامه ريزی سريع برای برون رفت از فشارهای اقتصادی و رونق صادرات است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از اتاق اصناف تهران، رسول شجری، رئيس اتحاديه کفاشان دست دوز تهران بيان کرد: تنها می توان با فعاليت در اين حوزه و با به دست گرفتن بازارهاي خارجی و ايجاد امکان برگزاری نمايشگاه در کشورهايی که شرايط خوبی برای خريد کالای ايرانی دارند، رونق و پيشرفت اقتصادی را به ارمغان آورد. دولت با حمايت از توليدکنندگان می تواند کارگاه ها و کارخانجات را فعال نمايد.

وي در خصوص مديريت بازار صنف به دليل گرانی سرسام آور عوامل موثر بر توليد گفت: متاسفانه در حال حاضر با توجه به رکود شديد اقتصادي مردم نتوانسته اند از ابتداي سال در مقايسه با سال هاي مشابه، خريد کنند. اين در حالي است که بازار هيچ کمبودي براي سلايق مختلف نگذاشته است و کاملاً در انواع کالاهاي متناسب با اين صنف باتمام وجود مديريت داشته ايم؛ اما قدرت خريد مردم کاهش چشمگيري داشته است .

شجري ادامه داد: قيمت مواد اوليه سال ۱۴۰۰ افزايش بسيار زيادي داشت؛ لذا شرايط توليد را سخت تر از پيش کرد. مواد اوليه اي مانند چرم که ۵۰ درصد افزايش قيمت داشت،گراني حامل هاي انرژي و دستمزد کارگر که به شکل هاي ديگر افزايش پيدا کرد، اجاره بهاي واحدهاي صنفي که خود معضل بزرگي را پديد آورد.به دنبال اين روند شاهد صعود هزينه هاي کارگاه ها و کارخانجات بوده ايم که نتيجه اي جز رکود را نمي توانسته به وجود بياورد؛ رکودي که منجر به نيمه تعطيل شدن واحدهاي توليدي و صنف گرديد.

رئيس اتحاديه کفاشان دست دوز تهران با تاکيد بر اينکه واحدهاي صنفي به دنبال حفظ آبرو و حيثيت خود هستند گفت: قيمت تمام شده کالا بقدري بالاست که قدرت خريد مردم را بسيار کاهش داده اين در حالي است که مغازه دار به ناچار براي تامين هزينه هاي توليد، فروش و نگه داري واحد صنفي و کارگر خويش، دست به حراج کالاهاي خود مي زند و با درصد سود بسيار اندک مجبور مي شود اجناس را بفروشد.

وي در ارتباط با بازار فصل مدارس بيان داشت: ماه آخر تابستان به معني ورود به فصل مدارس و در نهايت رونق بازار ملزومات و لوازم مدارس است. کيف و کفش مدارس نيز جزو مهمي از اين ملزومات است که صنوف چند اتحاديه با يکديگر سهم قابل توجهي از آن را تامين مي کنند. اعضاي کفش دست دوز نيز از جمله اين صنوف هستند و آنچه را که در توان دارند در طبق اخلاص گذاشته و سعي در تامين کالاهاي بازار دارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید