نمایشگاه مترکس نماد خودکفایی صنعت کفش کشور

0
76
مترکس
مترکس

نمایشگاه مترکس نماد خودکفایی صنعت کفش کشور

اولین نمایشگاه «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران – قم» مترکس، سی‌ام آبان ماه در مرکز نمایشگاهی استان قم و با حضورمحمد مهدی برادران، معاون وزیر صمت، حجت‌السلام عبدالحسین خسرو پناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، عباس ذاکریان فرماندار قم و جمعی از مدیران ارشد استان و صنعت گران برتر صنعت کفش ایران افتتاح شد.
به گفته برگزارکنندگان این نمایشگاه که از بطن صنعت کفش قم برآمده‌اند، مترکس تبدیل به نماد خودکفایی صنعت کفش کشور خواهد شد. در این راستا و برای تحقق این امر قبل از برگزاری نمایشگاه اطلاع رسانی‌های وسیعی در سراسر کشور و دیگر کشورهای هدف برای حضور تجار و تولیدکنندگان در نمایشگاه مترکس انجام شد. نتیجه این تلاش‌ها زمانی مشخص گردید که بالغ بر 90 درصد تولیدکنندگان کفش کشور و صنایع وابسته حتی پتروشیمی‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های پلیمری از این نمایشگاه بازدید کردند.
استفاده از تولیدات داخلی و تمرکز بر صادرات محصول نهایی از اهداف برپایی نمایشگاه بود چنانچه به گفته جواد شعبان‌زاده رئیس انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم، نمایشگاه مترکس در راستای توجه به زنجیره تامین و عرضه در صنعت کفش با نگاه ویژه به صنایع وابسته برگزار شد تا بتواند موتور محرک برون رفت از خام فروشی باشد. نمایشگاه مترکس برای برقراری ارتباط میان صنعتگرها با هدف ارتقای بهره‌وری، کاهش واردات و استفاده بیشتر از تکنولوژی روز دنیا برگزار شد.
در نمایشگاه تخصصی مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران – قم، 207 شرکت داخلی و خارجی آخرین دستاوردهای خود را در زنجیره تامین صنعت کفش و صنایع وابسته به عرضه گذاشتند که در میان این شرکت‌ها، 30 شرکت خارجی حضور داشتند.
به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، استان قم با دارا بودن هفت شهرک صنعتی، تعداد زیادی از کارخانجات مواد شیمیایی، پلیمری و … را در خود جای داده است که همین امر موجب شده تا سرمایه‌گذاری زیادی نیز در این زمینه صورت گیرد.
محمد مهدی برادران معاون وزیر صمت نیز صنعت کفش را در موضوع اشتغال‌زایی، از صنایعی دانست که بیشترین عمق تولید داخلی را دارد و تولید مواد اولیه داخلی این صنعت به بیش از 80 درصد رسیده است. و همچنین تاکید کرد که بیش از ۳ هزار مواد اولیه و ماشین‌آلات در فرآیند تولید کفش مؤثر هستند که در گذشته برای تأمین بیشتر این مواد وابسته بودیم. به‌عنوان نمونه در ۳۳ سال گذشته ما واردکننده پلی‌یورتان بودیم اما اکنون به صادر کننده تبدیل شده‌ایم.
معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: ما در صنعت کفش با کشورهای دیگر در رقابت هستیم و این رقابت از نظر مزیت قیمتی بسیار مهم است و اگر بتوانیم ماشین آلات جدیدتری را استفاده کنیم می‌توانیم به جایگاه مطلوب‌تری برسیم.

تن پوش های تبلیغاتی در نمایشگاه مترکس

وی از افتتاح ماشین‌های جدید در نمایشگاه تخصصی «مواد اولیه، ماشین‌آلات، تکنولوژی، چرم و صنایع وابسته صنعت کفش ایران – قم» که سرعت تولید کفش را تا سه برابر افزایش می‌دهد یاد کرد و گفت: انجمن کفش قم با برپایی نمایشگاه صنایع جانبی وابسته به کفش و نمایشگاه کفش، این استان را به قطب مهمی در حوزه کفش ماشینی تبدیل کرده است و اکنون به جایی رسیده که در سطح فراملی حرف برای گفتن دارد.
وی از برپایی ۲۰ غرفه با حضور نمایندگان کشورهای دیگر در نمایشگاه «صنعت کفش ایران – قم» یاد کرد و گفت: از فعالان صنعت کفش ۴۳ کشور نیز دعوت شده است تا در این نمایشگاه حضور یابند.

حضور هیات مدیره اتحادیه کفش دست دوز

حضور بزرگان در غرفه قالبسازی

غرفه پیشه ور


برادران خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی مطلوبی هم برگزار شد که برای صنعت کفش مفید است و در این راستا باید از مسئولان استان قم و انجمن کفش این استان تقدیر کرد.

حضور تولیدکنندگان پلی یورتان در غرفه مهام

حضور در غرفه کیاسان لیان


وی ادامه داد: کفش، یکی از صنایعی است که محدودیت واردات در حوزه ماشین‌آلات برای آن درنظر گرفته نشده چراکه ماشین‌آلات جدید به بهره‌وری بیشتر، افزایش اشتغال و کاهش قیمت و رسیدن به مزیت رقابتی کمک می‌کند و با وجود محدودیت‌های ارزی برای صنعت کفش استثنا قائل شدیم تا نیاز صنعت کفش در اولویت قرار گیرد.
معاون وزیر صمت گفت: با تصمیم مشترک بانک مرکزی و وزارت صمت قرار شد ارز مورد نیاز این صنعت نیز تأمین شود، در کنار این موضوع توجهی ویژه به داخلی‌سازی ماشین آلات صنعت کفش داریم و امروز نیز ماشین آلاتی را در این نمایشگاه افتتاح کردیم که ایران سومین کشوری است که به این ماشین‌آلات مجهز شده است.
وی با اشاره به گرانی برخی از مواد اولیه ادامه داد: افزایش‌های بی‌رویه قیمت در مواد اولیه مورد تأیید صنعت معدن و تجارت نیست و ما مکاتبات خود را با حوزه‌های نظارتی داشتیم و بورس کالا و مجموعه‌های نظارتی باید اقدامات خود را انجام دهند تا واحدی نباشد که با عرضه کمتر بخواهد هزینه را برای تولیدکننده افزایش دهد چرا که صنعت کفش از نظر تولید و اشتغال در کشور کم‌نظیر است.

حضور صنعتگران در غرفه اخبار صنعت

حضور مدیران کفش شیما در غرفه اخبار صنعت

حضور جوانان صنعت در غرفه اخبار صنعت

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید