سفر به عمان برای تبلیغ نمایشگاه‌ های شیراز و تبریز

0
118
مجری نمایشگاه‌های دوره‌ای کفش ایران
مجری نمایشگاه‌های دوره‌ای کفش ایران

مجری نمایشگاه‌ های دوره‌ای کفش ایران عنوان کرد: سفر به عمان برای تبلیغ نمایشگاه‌ های شیراز و تبریز

تا پایان سال در زمینه کیف و کفش نمایشگاه‌هایی همچون شیراز و قم‌شوز را در پیش‌رو داریم. نمایشگاه بین‌المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته شیراز ۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.
شهرام دانشور مجری نمایشگاه‌های دوره‌ای کفش ایران در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره برگزاری نمایشگاه شیراز عنوان کرد: جهت تبلیغ نمایشگاه تبریز و حتی شیراز جلسات متعددی برگزار کرده‌ایم و در همین راستا حدود ۱۰ تا ۱۲ روز در عمان بودیم و جلسه‌های بسیار خوبی با تجار و بازرگانان در وزارت اقتصاد با آنها داشتیم. دانشور در ادامه خاطرنشان کرد: کشور عمان نسبت به کشورهای حوزه خلیج فارس کشور غنی با ۵ میلیون جمعیت است که می‌تواند در حوزه کیف و کفش بازار صادراتی خوبی برای ما به شمار رود. اما با مسئله‌ای در آنجا روبرو بودیم که بانک‌ها و تجار آنها نیز چک ارائه می‌دهند و جالب‌تر اینکه اکثر محصولاتی که عمان از کشورهای مختلف خریداری می‌کردند، نقدی بود. البته در حوزه کیف و کفش این خرید را به‌صورت ۷ تا ۸ ماهه انجام و چک ارائه می‌دادند همانند بحث‌هایی که در کشور خود شاهد آن هستیم. با توجه به این موضوع که چک‌های آنها پشتوانه و تضمین دارد، از این‌رو با چک خرید و فروش می‌کنند و کفش‌های ایرانی با چک‌های ۷ تا ۸ ماه خریداری شده و برخی از ایرانی‌ها این نوع داد و ستد را قبول کرده بودند. قیمت‌های آنها نیز نزدیک به ایران و تا حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نیز بالاتر بود. در این راستا نیز گزارش‌هایی از کیفیت و قیمت‌های آنها آماده کردیم که در کانال خواهیم گذاشت. در واقع تحقیقات جامعی انجام داده‌ایم که امیدواریم برای تولیدکنندگان ما مفید باشد.

دو سالن نمایشگاه شیراز پر شده‌اند
وی در پاسخ به این پرسش که از نمایشگاه شیراز چه خبر، عنوان کرد: نمایشگاه شیراز امسال دوازدهمین سالی است که برگزار می‌شود، البته حدود سه سال است که در سایت نمایشگاهی برگزار می‌شود و سومین دوره آن ۲۰ تا ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه‌های دائمی برگزار می‌شود. ما سال گذشته دو سالن داشتیم امسال نیز همین دو سالن را داریم که از حدود دو ماه قبل پر شده‌اند؛ البته امکان اینکه سالن سومی نیز اضافه کنیم وجود دارد، ولی واقعیت این است که قصد داریم ظرفیت‌ها برای واحدهایی که حضور دارند، بالا باشد و استان‌های جنوبی که به این نمایشگاه مراجعه می‌کنند و قراردادهایی که منعقد می‌شود باب میل تولیدکنندگان باشد، از این‌رو مردد مانده‌ایم که سالن سوم را اضافه کنیم یا خیر.
مجری نمایشگاه‌های دوره‌ای کفش ایران در پاسخ به این پرسش که نمایشگاه قم‌شوز روی نمایشگاه شیراز تاثیر گذاشته است، گفت: بدون تردید تاثیر گذاشته است، چراکه این فاصله سه روزه باعث شده که برخی در نمایشگاه قم‌شوز باشند و دیگر نتوانند به نمایشگاه شیراز بیایند، ولی نمایشگاه شیراز با وجود سابقه ۱۲ ساله مشتری‌های خاص خودش را دارد و بیشتر تولیدکنندگان هر ۱۲ سال گذشته حضور داشتند و معمولاً تولیدکنندگانی که در نمایشگاه شیراز حضور داشته‌اند از این نمایشگاه راضی بوده‌اند. البته زحمات جواد شعبان‌زاده در نمایشگاه قم‌شوز جای تقدیر و تشکر دارد؛ اما در کل نمایشگاه قم‌شوز باعث نشده که نمایشگاه شیراز زیر سایه قرار گیرد و کماکان مشتری‌های خودش را دارد و تولیدکنندگان دو سالن را رزرو کرده‌اند.
دانشور همچنین درباره ساعت بازدید نمایشگاه شیراز عنوان کرد: ساعت بازدید نمایشگاه از ۱۶ تا ۲۱ در دو سالن نمایشگاه بین‌المللی است.

به فضای نمایشگاه تبریز یک سالن اضافه می‌شود
وی همچنین درباره نمایشگاه تبریز در سال آینده عنوان کرد: نمایشگاه تبریز در سال‌جاری، نمایشگاه بسیار خوبی بود و شاهد رضایت بالای ۹۰ درصدی در این نمایشگاه بودیم و در پایان نمایشگاه نیز شاهد ثبت‌نام برای نمایشگاه سال آینده در دو سالن امیرکبیر و پروین اعتصامی بودیم و در عمل دیگر جا برای حضور بیشتر نداریم. البته توانستیم سالن شهریار را اضافه کنیم که سالن شهریار حدود ۴ هزار متر است که ۲۵۰۰ متر فضای مفید دارد و می‌توانیم برخی‌ها را در این سالن جا بدهیم که پس از این سالن دیگر جای خالی برای نمایشگاه تبریز نخواهیم داشت و متقاضیان هر اندازه زودتر اقدام کنند، بهتر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید