رئیس جمهور از چرمشهر تبریز بازدید کرد

0
430

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایرنا، سیدابراهیم رئیسی در نخستین روز از دور دوم سفر خود به آذربایجان شرقی، 18 خرداد ماه از چرمشهر تبریز بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت ها و مشکلات واحدهای مستقر در این شهرک قرار گرفت.

مقصد اول در این سفر گفت و گوی بی واسطه و صمیمی با کارگران چرم شهر تبریز بود، که آیت‌الله رئیسی در این بازدید مشکلات کارگران چرمشهر را بررسی کرد و با بیان سه دستور برای توسعه صنعت چرم تبریز، دستگاه‌های مسئول را به تامین نیازهای توسعه صنعت چرم با رعایت ملاحظات محیط‌ زیستی مکلف کرد.

رئیس جمهور در نشست با جمعی از مدیران واحدهای تولیدی این شهرک در سخنان کوتاهی، صنعت چرم را صنعتی ارزآور و اشتغال‌زا عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت تامین نیازهای توسعه صنعت چرم در این استان، دستگاه‌های مسئول را به تامین سرمایه در گردش، ساخت شهرک صنعتی جدید، نوسازی ماشین آلات و تجهیزات این صنعت و همچنین توجه ویژه به مسائل زیست محیطی، رفع آلایندگی‌های تولید و حفظ سلامت مردم مکلف کرد.

رئیس جمهور همچنین گفت:آغاز به کار مجدد واحدهای راکد استان باید زودتر انجام شود، کارها فقط در حد حرف و تفاهم‌نامه نباشد، کار عملیاتی صورت بگیرد تا مردم تغییرات را احساس کنند.

مسعود بنابیان، نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اینکه صنعت کفش و چرم تبریز قدمتی ۱۰۰ ساله دارد و چرمشهر تبریز نیازمند توجه ویژه دولت سیزدهم است گفت:  در این بازدید آیت الله رئیسی از نزدیک در جریان فعالیت ها و مشکلات واحدهای مستقر در این شهرک قرار گرفته و دستورات لازم برای احیای واحدهای راکد و نیمه راکد و تامین اعتبار برای نوسازی و بازسازی تجهیزات و تصفیه خانه چرمشهر تبریز را صادر کردند.

وی با اشاره به اینکه ۲۷۰ واحد تولیدی در این شهرک فعال هستند، گفت: ۷۰ درصد چرم کشور در این شهرک تولید می شود و سهم بالایی در صادرات به کشورهای جهان را دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید