در انتخاب کفش کتانی باکیفیت به چه مواردی باید توجه کنیم؟

کفش کتانی
کفش کتانی

در انتخاب کفش کتانی باکیفیت به چه مواردی باید توجه کنیم؟

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش بهنقل از آنلاین باران ، انتخاب کفش و به ویژه کفش کتانی باکیفیت یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. چرا که کفش‌ها یکی از مهم‌ترین لوازمی است که به صورت روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر کفش شما مناسب نباشد در طول روز بسیار اذیت خواهید شد و چه بسا نتوانید کار‌های مهم خود را انجام دهید.

در بین انواع کفشی که در بازار موجود است کفش کتانی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای انجام فعالیت‌های روزمره است. کفش کتانی باکیفیت برای فعالیت‌های مختلف مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه سواری و … استفاده می‌شود. انتخاب کفش مناسب نیز باعث سلامت پا شده و از آسیب‌دیدگی آن جلوگیری می‌کند.

در هنگام خرید کفش کتانی، فاکتور‌های مهمی وجود دارند که باید به آن‌ها دقت کنید. در ادامه در مورد نکاتی که هنگام خرید کفش کتانی باکیفیت باید به آن توجه کنید صحبت خواهیم کرد.

نکات مهم در انتخاب کفش کتانی باکیفیت

اگر کفش کتانی را با دقت انتخاب کنید می‌توانید تا سال‌ها از آن استفاده کنید و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید. همچنین انتخاب یک کفش مناسب علاوه برحفظ سلامت شما، از تجربه درد و آسیب در هنگام راه رفتن جلوگیری می‌کند.

۱) شکل کفش

شکل کتانی مورد نظر شما باید به گونه‌ای باشد که پای شما را اذیت نکند و شکل آن کاملاً مطابق با شکل پای شما باشد. افرادی که دارای پنجه پهن و باریک باشند یا کف پای آن‌ها قوس زیادی دارد، باید به این نکته توجه داشته باشند که نحوه قرار‌گیری پا در کفش و فشار آن، می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را برایشان داشته باشد. به همین دلیل به افرادی که دارای پنجه پهن هستند، کتانی با عرض بیشتر پیشنهاد می‌شود.

۲) راحتی کفش

کفش مناسب باید دارای کفی نرم و عرض اندازه پا باشد. اگر کفش شما دارای کف نرم و عرض مناسب نباشد باعث آسیب به کمر و پای شما خواهد شد.

نکاتی که قبل از خرید کفش کتانی باید به آن توجه کنید

به طور کلی تمام کفش‌های ورزشی از جمله کفش تنیس، بسکتبال، والیبال، فوتبال، پیاده‌روی، اسکیت و … را اسنیکرز (Sneakers) یا همان کفش کتانی یا ورزشی می‌گویند. اگر چه کفش حرفه‌ای هر یک از این گروه‌های ورزشی با یکدیگر متفاوت است، اما بعضی از برند‌های کفش ورزشی وجود دارد که می‌توانید در انواع ورزش‌ها و پیاده روی‌های معمولی از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه برخی از نکاتی که هنگام خرید کفش کتانی باکیفیت باید به آن توجه کنید را با شما به اشتراک می‌گذاریم:

۱) با کفش کتانی راه بروید

جمله “کفش بعداً جا باز می‌کنه” کاملا غلط و بی‌اساس است. هیچ کفشی جا باز نمی‌کند. پیش از خرید کفش آن را بپوشید و با آن کمی راه بروید. در صورتی که کفش پایتان را آزار می‌دهد، از خرید آن صرف نظر کنید. اگر هم کفش ورزشی را از یک فروشگاه به صورت آنلاین تهیه کرده‌اید، آن را تعویض کنید یا پس بدهید.

۲) کفش کتانی لژدار باشد

منظور از لِژ، یک پاشنه بلند نیست. هر کفش کتانی استانداردی باید بیش از یک و نیم سانتی‌متر لژ داشته باشد. چرا که کفش تخت و بدون پاشنه، به کمر و پا آسیب می‌رساند. از این رو به منظور جلوگیری از پا درد و کمر درد احتمالی، حتماً به کفی زیرین کفش ورزشی توجه کنید.

۳) کفش کتانی را شب بخرید

هدف ما از گفتن این بخش تأیید باور گذشتگان که در طول شب پا بزرگ‌تر می‌شود نیست! در حقیقت سایز پا صبح‌ها کوچک و شب‌ها بزرگ نمی‌شود و این یک شایعه قدیمی است. ما در طول روز راه می‌رویم، می‌ایستیم و فعالیت‌های بسیاری انجام می‌دهیم، از این رو پا خسته و پهن می‌شود. توصیه می‌کنیم در این زمان پیش از خرید کفش ورزشی یا هر مدل کفش زنانه، مردانه یا بچگانه، میزان راحتی پای خسته‌تان را در کفش احساس کنید.

۴) همه کفش‌های کتانی مناسب ورزش نیستند

در سال‌های اخیر کفش‌های کتانی با لژ‌های بزرگ وارد بازار شده‌اند که اصلا مناسب پیاده روی یا ورزش نیستند، اما با این وجود به آن‌ها کفش کتانی گفته می‌شود! پس در انتخاب و خرید کفش کتانی دقت کنید. زیرا هر کفش کتانی مناسب ورزش نیست.

مهم‌ترین عواملی که در خرید کفش کتانی باکیفیت باید به آن توجه کنید!

علاوه بر نکات مهمی که در خصوص خرید کفش کتانی باکیفیت در قسمت قبل مطرح شد، برخی دیگر از موارد هستند که توجه به آن‌ها بسیار ضروری است. در ادامه این موارد نیز به تفکیک مورد بررسی قرار می‌گیرند:

سبک بودن کفش کتانی

بهترین کفش ورزشی آن است که وزن زیادی نداشته باشد و احساس سنگینی در پا به وجود نیاورد.

نرم و قابل انعطاف بودن کفش کتانی

جنس کتانی ورزشی

کتانی ورزشی باید نرم و انعطاف‌پذیر باشد. برای اطمینان از نرم بودن کفش می‌توانید پنجه و پاشنه را در دست گرفته و به سمت یکدیگر فشار دهید. اگر پس از برداشتن فشار و ر‌ها کردن آن، کفش به حالت اول برگشت، می‌توان گفت کتانی ورزشی از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردار است.

ویژگی مهم دیگری که هنگام خرید کتانی باید آن را در نظر بگیرید، جنس کفش است. یک نکته مهم در انتخاب کتانی ورزشی، غیر قابل نفوذ بودن رویه آن است. رویه نباید از جنسی ساخته شده باشد که آب بتواند به راحتی به داخل کتانی ورزشی نفوذ کند.

قابلیت گردش هوا در کفش کتانی

قسمت دیگر کفش زیره میانی کفش است که بین کف و پاشنه قرار می‌گیرد و سازندگان حرفه‌ای کتانی ورزشی در دنیا از بهترین جنس‌های انعطاف‌پذیر و سبک در ساخت این قسمت از کفش ورزشی استفاده می‌کنند. کف بیرونی کفش‌ها هم معمولا از انواع ترکیب‌های لاستیکی ساخته می‌شوند که قابلیت خم شدن داشته باشند و در عین حال محکم، بادوام، سبک و راحت باشند.

کفش کتانی بزرگ‌تر از سایزتان نخرید

نکته مهم دیگری که باید در انتخاب کفش کتانی مناسب در نظر بگیرید، نفوذ و گردش هوا است. پا در مدت زمان ورزش ، راه رفتن و دویدن درون کفش عرق می‌کند و گردش نیافتن هوا در داخل آن علاوه بر اینکه باعث ایجاد بوی بد می‌شود، عاملی برای شیوع بیماری‌های قارچی و عفونی می‌گردد؛ انواع کتانی ورزشی که رویه پارچه‌ای دارند از این نظر مناسب‌تر هستند.

خریدن یک سایز بزرگ‌تر کفش یکی از اشتباهاتی است که بزرگتر‌ها هنگام خرید کفش برای کودکان انجام می‌دهند. خریدن کفش بزرگ‌تر از سایز پا، باعث دفرمه شدن انگشتان، فشار به کمر و ساقه پا می‌شود.

پای شما قلب دوم شما است!

حتماً این جمله را شنیده‌اید که پا قلب دوم ما است و مراقبت از آن بسیار اهمیت دارد. بنابراین خرید کفش مناسب نیز یکی از راه‌های مراقبت از این عضو مهم بدن است، پس در خرید کفش کتانی باکیفیت و مناسب تمام نکات گفته شده را رعایت کنید. زیرا در غیر این صورت عواقب خرید اشتباه دامن‌گیر شما خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید