دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ایجاد شبکه‌های اجتماعی علمی است

0
532
محمدمهدی طهرانچی- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد از راه اندازی دانشکده‌های جدیدی در دانشگاه آزاد و همچنین ایجاد شبکه‌های اجتماعی علمی خبر داد.

اخبار صنعت چرم و کفش – محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دنیا دارد به سمت شبکه‌های اجتماعی پیش می رود، گفت: ما می‌خواهیم شبکه‌های اجتماعی علمی ایجاد کنیم، این اتفاق نیز با پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویان صورت خواهد گرفت، چرا که سالانه بیش از ۱۰۰ هزار رساله دکتری و ۹۰ هزار پایان‌نامه ارشد در سراسر کشور تولید می‌شود، وقتی این تعداد تبدیل به یک شبکه شود، مطمئناً می‌تواند در حل مسائل کمک کننده باشد.

وی افزود: در همین راستا در تبریز در خصوص مسأله صنعت کفش و چرم بررسی‌های صورت گرفته، نظام مسائل آن تدوین شده و ۶۰۰ مسأله برای این صنعت تعریف شده است و دانشجویان می‌توانند با انتخاب پایان‌نامه و رساله‌های خود به حل این مسائل کمک کنند.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه تأکید کرد: ما اگر بتوانیم دانشگاه آزاد اسلامی را از زنجیره به یک شبکه تبدیل کرده و به دانشجو در این شبکه هویت دهیم، بسیار حائز اهمیت است، چرا که با شکل گرفتن شبکه تحقیق و شبکه حل مسأله بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

طهرانچی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص دفاع پایان‌نامه دانشجویان ارشد و دکتری در ترم گذشته گفت: زمان دفاع از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها تا ۳۰ مهرماه تمدید شده که دانشجویان می‌توانند براساس دستورالعمل‌های صادره از پایان‌نامه و رساله‌های خود دفاع کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید