تقویت اشتغال با راه‌اندازی مرکز چرم در همدان

مرکز چرم
مرکز چرم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز چرم همدان به عنوان یک برند کمک بزرگی به اشتغالزایی است از فعالیت ۱۷۷ مرکز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در شهر همدان خبر داد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از فارس، اسدالله ربانی‌مهر صبح امروز در شورای مهارت شهرستان همدان در سالن فرمانداری با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی در جامعه اظهار داشت: راه حل مشکلات اقتصادی در مهارت‌آموزی و پرهیز از مدرک‌گرایی است و باید فرهنگ مهارت‌آموزی به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

وی افزود: اینکه برخی از واحدهای تولیدی نیروی کار کم دارند و از طرفی هزاران نفر متقاضی شغل هستند به علت کم‌توجهی به مهارت‌آموزی در جامعه است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: کاریابی‌ها فرصت بزرگی برای تولید و اشتغالزایی هستند و باید ارتباط بیشتری با فنی و حرفه‌ای داشته باشند.

وی تاکید کرد: چرم همدان با سابقه‌ای دیرینه یک برند اقتصادی است و راه‌اندازی مرکز چرم کمک بزرگی به تولید و اشتغالزایی است.

ربانی‌مهر با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای باید جامعه هدف خود را از دانش‌آموزان و دانشجویان تا سربازان و مردم عادی گسترش دهد، خاطرنشان کرد: از ۲۲۹ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان ۱۷۷ مرکز در شهر همدان فعال است که باید متناسب با ظرفیت‌های شهر آموزش‌ها ارائه شود.

وی افزود: هم‌اکنون و در مراکز فنی و حرفه‌ای شهر همدان  رشته‌های برقکاری، جوشکاری، صنایع تبدیلی، خیاطی، چرم، سنگ‌تراشی، گیاهان دارویی، هتلداری و پخت نان و شیرینی آموزش داده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید