بر مدار کیفیت‌ مداری، برند شده‌ ایم

مدیر شرکت آیسانا:

0
955
بر مدار کیفیت‌ مداری، برند شده‌ ایم

شرکت تولیدی کفش آیسانا تولیدکننده انواع صندل‌های مردانه و طبی در قم مشغول به فعالیت است. این برند طی سال‌های فعالیت خود تمام همت خود را به کار گماشته تا محصولات کیفی روانه بازار کند. در زمینه تولید صندل باید این موضوع را یادآور شد که با توجه به این موضوع که قانون کپی‌رایت در صنعت رعایت نمی‌شود، مدل چندان مورد توجه نیست، اما در مقابل موضوع کیفیت زیره و رویه دارای اهمیت بسیار است؛ از این‌رو برند آیسانا بر مدار کیفیت تولیدات خود را پیش برده است و همواره بر کیفیت محصولات خود تاکید و توجه داشته است.


تاکید پیوسته بر کیفیت
مهدی محبی مدیر شرکت آیسانا در گفت‌وگو با مجله «اخبار صنعت چرم و کفش» درباره قدمت این شرکت عنوان کرد: آیسانا حدود ۵۶ سال است که در زمینه تولید صندل و کفش فعالیت دارد و از حدود سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به‌صورت تخصصی روی برند آیسانا کار کرده و به‌صورت تخصصی روی مدل‌های مردانه با کیفیت بالا پیش رفت. پدر و پدربزرگم نیز در این صنعت مشغول به کار بوده‌اند.
محبی در ادامه خاطرنشان کرد: آیسنا به‌صورت جدی روی کیفیت محصول متمرکز شده است، اما از سال ۱۳۹۷ کار خود را تخصصی‌تر کردیم. با توجه به این موضوع که هر برندی زیر ذره‌بین مشتریان قرار دارد، باید بتواند شاخص‌تر عمل کند، از این‌رو باید روی کیفیت محصول خود به شکل تخصصی کار کند. یعنی برند تنها با شعار، برند نمی‌شود. کیفیت و راحتی صندل ما را نیز مشتری مشخص خواهد کرد و این مشتری است که می‌گوید، «صندل خوب، آیسانا». در بازار نیز براساس کیفیت مطرح شده‌ایم و برندسازی ما نیز براساس کیفیت بوده است.
وی در ادامه با اشاره به این موضوع که صندل از رویه و زیره تشکیل می‌شود، عنوان کرد: حدود ۱۰ سال است که روی مواد خاصی برای زیره کار می‌کنیم و روی گریدهای مختلف آزمایش کرده‌ایم. در حال حاضر نیز با شرکت «کیمپور» کار می‌کنیم.
مدیر شرکت آیسانا در پاسخ به این پرسش که چرا کیمپور را انتخاب کردید، گفت: به این دلیل که هم پشتیبانی خوبی داشته‌اند و هم اینکه برای کالای خودشان به ما تضمین می‌دادند، همچنین هر ماده‌ای که از آنها خریداری می‌کنیم، با مواد قبلی آنها تفاوت ندارد. به علاوه اینکه شرکت برای هر گرید خاص، تولید جداگانه به ما می‌داد. همچنین شرکت بخش تحقیق و توسعه (R&D) خوبی دارد. مجموع این عوامل به ما این امکان را می‌دهد که از کیفیت مواد خود مطمئن باشیم.


نوسان نرخ ارز
محبی در پاسخ به این پرسش که نوسان و افزایش قیمت دلار چه تاثیراتی بر فعالیت تولیدکنندگان ایرانی داشته است، گفت: نوسان قیمت ارز بسیار تاثیرگذار است. ما برخی از مواد اولیه مورد نیاز خود را از بازار داخل تهیه می‌کنیم اما در تهیه برخی دیگر از مواد بنا به دلایل افزایش کیفیت کار از مواد وارداتی بهره می‌گیریم و به همین دلیل نوسانات قیمت ارز در کار ما تاثیر زیادی دارد و از آنجا که معتقدیم یکی از اصول برندسازی آن است که روی مسائلی اصولی باقی بمانیم و برای ما این موضوع تاکید بر کیفیت است.
وی در ادامه با اشاره به بخش‌های مختلف کارخانه آیسانا یادآور شد: ما در بخش‌های مختلف همچنان استخدام متخصص داریم. در زمینه کفش‌های دست‌دوز هنوز وارد بازار نشده‌ایم، چراکه در مرحله آزمایش هستیم و بدون برآورد کامل وارد بازار نخواهیم شد. بخش بازرگانی ما تکمیل شده است و برخی خدماتی که شرکت کیمپور پس از گریدبندی مواد و آنالیز مواد که به ما می‌دادند، به مخاطبان خود به عنوان نماینده داخل قم – هم مصرف‌کننده هستیم و هم نمایندگی داریم – ارائه می‌کنیم.

شرایط فروش در بازار
مدیر شرکت آیسانا در پاسخ به این پرسش که فروش کفش شما در چه وضعیتی قرار دارد، گفت: فروش کفش ما در فصل‌های مختلف متفاوت است. طبیعتا صندل در فصل تابستان نسبت به فصل زمستان فروش بیشتری دارد. به مراتب برای نماینده‌ها یک بازه را قرار می‌دهیم که اگر تابستان هم خرید می‌کنید، در زمستان نیز خرید کنید و به اصطلاح چند ماه قبل از شب عید خریداری کنند. ما برای نماینده‌های خود در ۳۲ استان که همچنان نیز نماینده می‌گیریم این ظرفیت را ایجاد کرده‌ایم که درخواست‌های خود را برای شب عید بچینند و حتی اگر سفارش اختصاصی دارند، سفارش بدهند که تا فرصت وجود دارد، ما سفارش‌های آنها را انجام بدهیم، اما از فصل بهمن که فصل نمایشگاه‌هاست دیگر این فرصت را نخواهیم داشت. نیمه نخست سال خدمت به مشتری داریم و از نیمه دوم سال که از مهر آغاز می‌شود تا بهمن ماه وارد بخش تحقیق و توسعه (R&D) می‌شویم و در زمینه تغییر مواد و تست مواد کار می‌کنیم و دست ما بازتر است.
محبی همچنین در پاسخ به این پرسش که درباره مواد چه برنامه‌ای دارید، گفت: ما قصد فرهنگ‌سازی داریم که خرید از سایت را به عنوان یک شیوه مدرن جا بیندازیم، تا بدین منظور بستر خرید از سایت راحت‌تر انجام بگیرید. وی در ادامه افزود: البته قصد داریم سبد کالایی خود را برای فروش تکمیل کنیم. ممکن است که در آینده دستگاه‌‌سازی نیز راه بیندازیم. شغل‌هایی را اضافه می‌کنیم تا دوستان راحت‌تر بتوانند مشاوره بگیرند و هم اینکه بستر فروش برای مشتریان خارج از قم راحت‌تر شود.

نیروی انسانی سرمایه هر سازمان
مدیر شرکت آیسانا در ادامه با پرداختن به بحث اهمیت نیروی انسانی در یک سازمان، خاطرنشان کرد: سرمایه اولیه هر سازمان، نیرو و منابع انسانی است. بزرگترین خدمتی که می‌توان به یک سازمان کرد، تغییر و تحول آن سازمان است. ما واحدهای تولیدی بسیار خوبی در صنایع مختلف در کشور داریم که به روش شومینه‌ای و زغال‌سنگی کار می‌کنند، در حالی که منابع جدید مانند انرژی خورشیدی و سایر انرژی‌ها جایگزین انرژی‌های قدیمی شده‌اند.
محبی ادامه داد: اگر نیروهای جدید وارد سازمان شوند، شاهد تغییر و تحول در تمام افراد سازمان خواهیم بود. اگر نیرویی وارد سازمان شود، لباس فرم شیک بپوشد و در رفتارش شاهد ادب باشیم، کل سازمان را تغییر می‌دهد. ما از سال ۱۳۹۷ که برندسازی را آغاز کردیم، با همکاری همه پرسنل بسترهای جدیدی را فراهم کردیم و حتی برای نیرویی که در سالن و پای دستگاه حضور دارد، خدمات رایگان در ایام کرونا در نظر گرفتیم تا سلامتی آنها مورد بررسی قرار بگیرد. هرچند این اقدامات کوچک به‌شمار می‌رود، اما در بازدهی سازمان کاملا موثر است. وی در ادامه تاکید کرد: در سازمان باید بسترسازی کرد. اگر بسترسازی درست انجام بگیرد، نیروی انسانی نیز در سیستم باقی خواهد ماند و حتی اگر از سیستم برود، برای سیستم مشکلی پیش نخواهد آمد.

بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار سازمان
مدیر شرکت آیسانا در پاسخ به این پرسش که چگونه به چنین سازمان‌دهی دست پیدا کرده‌اید، گفت: ما کارخانه را به دو قسمت سخت‌افزار و نرم‌افزار تبدیل کرده‌ایم، بخش سخت‌افزار کارهای عملیاتی را انجام می‌دهد و بخش نرم‌افزار که مهم‌تر است، مربوط به نیروی انسانی و خلاقیت‌هاست. البته ایده‌ها سیستمی نیستند، زیرا کسی که پای یک دستگاه کار می‌کند، به‌صورت جزئی‌تر کار را می‌بیند، از این‌رو می‌تواند نیروی کنترل کیفیت هم باشد و ایده و خلاقیت نیز داشته باشد. بنابراین سیستم باید بستری را برای نیروی انسانی فراهم کند تا احساس کند، سازمان متعلق به خودش است و احساس دلسوزی و وفاداری در او ایجاد شود.
محبی در ادامه یادآور شد: در دنیای کنونی که زندگی می‌کنیم، همه افراد به نوعی هوشمند شده‌اند. با توجه به تلفن‌های همراه و ابزارآلات پیشرفته‌ای که رواج پیدا کرده است، همه به نوعی به سیستم هوشمند متصل شده‌اند. یک زمانی حکمرانی پدرسالارانه در سیستم کار و خانواده وجود داشت که به‌تدریج این سیستم پدرسالاری به جریمه و تشویق تبدیل شد و پس از آن بالاتر از تشویق و تنبیه، تبادل شکل گرفت. ارتباط مدیریت با پرسنل در یک مجموعه شکل گرفت. باید تعامل دوستانه بین نیروها و بین مدیریت و پرسنل شکل بگیرد. یکی از ویژگی‌های شرکت کیمپور احترام به مشتری بود و به همین دلیل ما جذب این شرکت شدیم. ما با احترام کالای خود را به مشتری می‌فروشیم و از این‌روست که برند آیسانا توانسته تبدیل به یک برند صاحب‌نام شود. به شخصه من به عنوان مدیر باید به پرسنل خود احترام بگذارم و طبیعی است که پرسنل نیز یاد خواهند گرفت که به مشتری احترام بگذارند.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه وضعیت اقتصادی کنونی، از نظر اقتصادی چگونه با پرسنل ارتباط برقرار کرده‌اید، گفت: براساس تخصص افراد حقوق افراد را در نظر گرفته‌ایم و بسته‌های معیشت‌های رفاهی نیز برای آنها در نظر گرفته‌ایم. آموزش‌هایی نیز برای آنها در نظر گرفته‌ایم و پرسنل فروش صد درصد آموزش می‌بینند. تمام افرادی که در حوزه فروش هستند، باید تمام مراحل تولید را بلد باشند.
مدیر شرکت آیسانا در پایان با اشاره به آموزش نمایندگی‌ها عنوان کرد: در حالت کلی موضوع آموزشی ما به آنها، احترام به مشتری است. در ضمن سعی کرده‌ایم از طریق نمایندگی‌ها این موضوع را جا بیندازیم که وقتی کسی کالای باکیفیت خریداری می‌کند در حقیقت به خودش احترام گذاشته است. علاوه بر این برای نمایندگان خود و نماینده‌هایی که قصد همکاری با ما دارند نیزخدماتی داریم، فضای دیجیتال مارکتینگ را کاملا آماده‌سازی و بسترسازی می‌کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید