برنامه بعدی چیست؟

0
178
باز یافت تفاله قهوه مصرف‌‌شده
باز یافت تفاله قهوه مصرف‌‌شده

برنامه بعدی چیست؟

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، پس از روغن، قهوه دومین محصول پرمعامله جهان است. همچنین دومین نوشیدنی بزرگ جهان پس از آب به شمار می‌رود.
مصرف جهانی قهوه در سال 2021-2020 تقریباً 10 میلیون تن بوده و رو به افزایش است. با این حال، تنها در حدود 30 درصد از جرم دانه قهوه را می‌‌توان در قهوه‌ای که می‌‌نوشیم استخراج کرد و بنابراین، 70 درصد دیگر به‌‌عنوان تفاله قهوه مصرف‌‌شده به پایان می‌‌رسد که به‌‌طور سنتی به‌‌ عنوان ضایعات دور ریخته می‌‌شود. در نتیجه، کاربرد مجدد آن به ویژه در دهه اخیر، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.
در حقیقت، کیفیت تفاله‌‌های قهوه مصرف‌‌شده نسبت به سایر ضایعات، بالاتر و سازگارتر است و امکان بازیافت به صورت مطلوب را فراهم می‌‌کند. بنابراین، تعجب‌‌آور نیست که دریابیم علاقه به بازیافت تفاله قهوه مصرف شده رو به افزایش است، همچنانکه سیاست‌‌های حمایتی برای پیشبرد فناوری لازم به منظور دستیابی به این هدف رو به افزایش هستند. یکی از شرکت‌‌هایی که این هدف را دنبال می کند، شرکت شیمیایی دهشنگ است.

دریم‌‌سل اسپرسو
شرکت شیمیایی دهشنگ در سال 1945 تاسیس شد و با امکانات تولیدی در ویتنام، اندونزی و چین، پیشگام در نوآوری فوم برای صنعت پایپوش شناخته می‌‌شود. این شرکت که به سبب راحتی و عملکرد عالی خود شناخته شده است، مواد و اجزای فوم دورا پونتکس و دریم‌‌سل خود را برای برخی از برندهای برتر جهان عرضه می‌‌کند و دائماً مرزهای امور امکان‌‌پذیر را در پیش می‌‌گیرد.
این شرکت اخیراً محصول جدیدی به نام دریم‌‌سل اسپرسو را رونمایی کرده که فناوری فوم نوآورانه ساخته شده با تفاله قهوه مصرف‌‌شده است و درجه یکسانی از راحتی و عملکرد با محصولات موجود دریم‌‌سل را ارائه می‌‌دهد و در عین حال، راه را برای آینده پایدارتر هموار می‌‌کند. این شرکت می‌‌گوید کفی سازگار با محیط زیست آن یک محصول پایپوش برتر و طراحی شده برای کاهش ضایعات و انتشار گازهای گلخانه‌‌ای است.
روزانه بیش از 25/2 میلیارد فنجان قهوه در سراسر جهان مصرف می‌‌شود. هنگامی که تفاله‌‌های قهوه مصرف-شده به محل دفن زباله فرستاده شود، می‌‌توانند متان تولید کنند که باعث ایجاد اثر گلخانه‌‌ای 28 برابر بیشتر از دی‌‌اکسید کربن می‌‌شود. شرکت شیمیایی دهشنگ با ارائه دهندگان قهوه محلی در ویتنام، دومین تولید کننده بزرگ قهوه در جهان، همکاری می‌‌کند که همچنین به طور میانگین، میزان شگفت‌آور سالانه 180 هزار تن تفاله قهوه تولید می‌‌کند. شرکت شیمیایی دهشنگ می‌گوید دریم‌‌سل اسپرسو با دور نگه داشتن تفاله‌های قهوه از محل دفن زباله و بازیافت آن‌ها به صورت محصول پایپوش درجه یک به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند.
جانسون چانگ، مدیر عامل شرکت شیمیایی دهشنگ می‌گوید: این شرکت متعهد به کاهش تأثیرگذاری انسان بر محیط‌زیست با استفاده از مواد زیستی نوآورانه برای کاستن از مصرف ضایعات و سوخت‌های فسیلی است. با دریم‌‌سل اسپرسو، می‌توانیم چرخه عمر را افزایش دهیم و از اقتصاد چرخشی حمایت کنیم که هم به نفع تولیدکنندگان و هم به سود مصرف‌کنندگان است، بی‌‌آنکه آسایش و عملکرد را به خطر بیندازد.»

باز یافت تفاله قهوه مصرف‌‌شده

به ازای هر یک میلیون جفت کفی دریم‌‌سل اسپرسوی تولید شده، شرکت شیمیایی دهشنگ تقریباً 19/2 متر یک تن تفاله قهوه مصرف‌‌شده را بازیافت و سرانجام از ایجاد 53/0 متریک تن متان در محل دفن زباله جلوگیری می‌‌کند. این معادل 3/13 متریک تن دی‌اکسید کربن یا کربن است که از 219 نهال درخت که به مدت 10 سال رشد می‌‌کنند، جدا شده است. فوم سلول-باز دریم‌‌سل اسپرسو پلی اورتان با محتوای 20درصد تفاله قهوه مصرف‌‌شده ساخته شده است که باعث کاهش میزان سوخت‌‌های فسیلی و انرژی در روند تولید می‌‌شود. جدا از فوم سبک ‌‌وزن و قابل تنفس ساخته شده برای عملکرد و راحتی، تفاله‌‌های قهوه نیز امتیازی در قالب، ویژگی‌‌های کنترل بو و رطوبت دارند.
شرکت شیمیایی دهشنگ می‌‌گوید متعهد به ایجاد راهکارهای پایدار برای آینده سبزتر است، از جمله موادی نوآورانه مانند شکوفه جلبک و روغن کرچک. مواد زیستی پیشنهادی برای استفاده، منابع غیر غذایی و مبتنی بر گیاهان هستند که جایگزینی برای کاهش کاربرد سوخت فسیلی به‌‌شمار می‌آیند. مواد پایدار و ایجاد نوآوری در محیط زیست گامی در مسیر درست به سمت برنامه بلند‌‌پروازانه شرکت شیمیایی دهشنگ برای دستیابی به آینده بی کربن و بی زباله است.
جستجو برای مواد خام جدیدی که از کاربرد سوخت‌های فسیلی و مشتقات آنها می‌‌کاهد یا اجتناب می‌ورزد در زمانی همچنان شتاب می‌گیرد که صنعت تحت فشار فزاینده قوانین دولتی و افزایش نگرانی‌های مصرف‌کنندگان درباره آینده زیست‌محیطی جهان قرار می‌گیرد. در نتیجه، صنعت پایپوش، نوآوری‌‌های قابل توجه چندی را دیده است به ویژه، کاربرد تفاله قهوه به‌‌عنوان پرکننده در کفی‌‌های فوم. حالا به نظر شما برنامه بعدي چیست؟

ترجمه: شادی کدخدازاده
World Footwear

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید