با هم و برای هم

0
345

سلام بر عزيزاني که ما را دنبال می کنند.

سال 1402 بر همه عزيزان مبارک. سالی سرشار از پيروزی، لذت و ايده‌های مثبت را  برايتان آرزومندم. يک ماه از اين سال خرگوش عزيز گذشته است و تورم پايين که نيامده، بلکه با بی تدبيری بعضی از مديران همچنان رو به افزايش است.

واقعيت امر اين است که با افزايش قيمت‌ها به بخش توليد و بازرگانی فشار چندانی وارد نخواهد شد و فقط سرمايه‌ها روز به روز کمتر خواهد شد و در نهايت اين مصرف کننده است که متضرر خواهد شد. ضريب مصرف خانوار در بخش کفش و محصولات چرمی پايين می آيد چرا که صنعت ما بعد از صنايع غذايی، دارويی و پوشاک قرار دارد. در حال حاضر کفش و محصولات چرمی جزو محصولات لوکس امروزه محسوب می شوند و از اين رو مشکلات ما هم بيشتر خواهد شد.

 اما قرار نيست من افشين شادی مهر هم از مسائل منفی صحبت کنم. بنابراين چند خبر مثبت را با هم مرور خواهيم کرد.

در خبرهای جديد شنيده‌ايم که قرار است توريست‌ها از کشورهای نه چندان ثروتمند وارد کشور شوند. بالاخره دولت مردان قرار است رواديد را برای کشورهايی آزاد کنند و اين اتفاق بسيار خوبی است.

موضوع ديگر اين که بعضی از دوستان صادرات خود را به کشورهای همسايه ادامه داده‌اند و اين اتفاق نيز بسيار مثبت است.

در بخشي ديگر نيز هر چند ما نتوانستيم که منتخبی در اتاق اصناف داشته باشيم اما  تمام سعي‌مان را کرده‌ايم و با هيات رئيسه اتاق اصناف ايران وارد مذاکره شديم تا به قلب دوم خودشان توجه بيشتری داشته باشند.

دوستان عزيز ما مسائل و مشکلات صنعت را از شما بيشتر می دانيم فقط اگر بخواهيم به مسائل منفی بپردازيم، يا بايد کوله‌بارمان را ببنديم و از اين کشور هجرت کنيم يا راهی بيمارستان و قبرستان شويم. چون هيچکدام از اينها را نمی خواهيم پس گوش خود را به روی خبرهاي بد می بنديم و فقط رو به جلو و به دنبال روزنه‌های مثبت می گرديم که راهکاری پيدا کنيم برای رسيدن به صادرات 800 ميليونی و تمام وقت و زمان خود را در اين راه می گذاريم و دست کسانی را که مثل ما عاشقانه در اين مسير گام برمی دارند می فشاريم.

ما معتقديم که با همديگر می توانيم موفق شويم و با يکديگر رشد خواهيم کرد.

 به اميد روزها و ماه‌های بهتر

 افشين شادی مهر

مدیر مسئول مجله اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید