بازدید استاندار قم از نمایشگاه کیف، کفش و صنایع وابسته تبریز

0
460
حضور استاندار قم در غرفه انجمن کفش ماشینی در نمایشگاه تبریز

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش در سومین روز از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی کیف، کفش و صنایع وابسته تبریز، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار استان قم از این نمایشگاه بازدید کرد. این بازدید بنا به دعوت انجمن تخصصی صنفی صنایع کفش ماشینی استان قم صورت گرفت. 

استاندار قم در حاشیه بازدید از غرفه انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم و به نقل از این انجمن دلیل حضورش را در نمایشگاه تبریز رصد جایگاه نمایشگاه بین‌المللی کفش قم در کشور عنوان کرد و افزود: مجموعه نمایشگاهی و تمامی زیرساخت‌های استان قم باید در خدمت توسعه و رشد صنعت و اقتصاد گیرد. صنعت می‌تواند به واسطه نمایشگاه توانمندی‌های شهر خود را معرفی نماید.

سید محمد تقی شاهچراغی در ادامه تاکید کرد که چرخه و زنجیره تولید کفش باید در قم تکمیل شود و افزود: برای توسعه صنعت نیاز به بازسازی و  به روز رسانی تجهیزات و ماشین‌آلات داریم.

شاهچراغی جذب نیرو را از بزرگترین مشکلات پیش روی صنعت قم دانست که باید با اطلاع رسانی صحیح، فرهنگ سازی و ارتباط صنعت با دانشگاه مرتفع گردد.

وی در مورد جنبه فرهنگی صنعت نیز گفت: صنعت کفش به واسطه توجه به مشاغل خانگی که بخشی از تولید توسط بانوان ایرانی و در منزل انجام می‌شود قابل تقدیر است. مشاغل خانگی صنعت کفش به لحاظ فرهنگی و اجتماعی در نظام تربیت فرزندان و استحکام نظام خانواده می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

در پایان استاندار قم تاکید کرد: همدلی و هم افزایی سه حوزه حاکمیت، نظام بانکی و صنعتگران صنعت کفش باید مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است که صنعت کفش صادرات قابل توجهی را در قم دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید