پیام تبریک رئیس اتاق اصناف ایران به مناسبت روز تعاون

0
1814
پیام تبریک رئیس اتاق اصناف ایران به مناسبت روز تعاون

رئیس اتاق اصناف ایران در پیامی روز تعاون را تبریک گفت.

متن این پیام بدین شرح است:

فرا رسیدن روز تعاون‌، روز گرامیداشت تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و افتخارآفرینی‌های خانواده بزرگ تعاون کشور را خدمت تعاونگران عزیز کشور صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

آموزه‌های دین مبین اسلام تأکید بر یاری هم‌نوعان، مشارکت در نیکی‌ها و حمایت از مستمندان و نیازمندان است و بدون تردید تعاون احیاگر ارزش‌های دینی مبتنی بر وحدت، مشارکت، و پذیرش مسئولیت اجتماعی، منشأ ظهور بسیاری از خلاقیت‌ها و کارآفرینی‌های شغلی و اهرمی مناسب جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

امروزه تعاونی‌ها در دو سطح خرد و کلان در اقتصاد کشورها تأثیر بسزایی دارند. بزرگ‌ترین تأثیر مستقیم اقتصادی تعاونی‌ها در سطح خرد، به تسهیلات و عوایدی برمی‌گردد که برای اعضای خود به ارمغان آورده‌اند. آن‌ها با اقداماتی نظیر تضمین قیمت بالا برای محصولات عرضه‌شده توسط اعضا، کاهش هزینه‌های تأمین مواد اولیه، تحقق‌بخشیدن سطوح بالاتر تولید یا حاشیۀ سود، تأمین منابع مالی و ارائۀ پوشش‌های بیمه‌ای با روشی معقول، این امر را محقق ساخته‌اند.

از‌سوی‌دیگر، نقش مؤثر تعاونی‌ها در بهبود شاخص‌هایی نظیر تولید ناخالص ملی یا اشتغال‌زایی و نیز برخورداری آن‌ها از سهم بالا در بازار تولیدی برخی کشورها، موید اثرگذاری مثبت تعاونی‌ها در سطح کلان اقتصادی است. این مسئله جدای از دستاوردی که در ‌راستای کاهش نابرابری‌های اقتصادی دارد، به ‌لحاظ تقویت روحیۀ جمعی و تمرین واقعی مشارکت فعال و تقویت همبستگی در ‌راستای منافع جمعی می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما نیز باشد.

ان شاءالله در سالی که به تدبیر رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) مزین به سال تولید، پیشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گردیده با همت مضاعف فعالان این عرصه، شاهد رشد و ارتقای و هم افزایی بخش خصوصی اقتصاد کشور و فرهنگ تولید، کار و تعاون باشیم.

سعید ممبینى، رئیس اتاق اصناف ایران

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید