صنعت چرم مراغه مورد بی‌مهری قرار گرفته است

0
517
صنعت چرم مراغه

معاون استاندار و فرماندار مراغه با بیان اینکه صنعت چرم مراغه مورد بی‌مهری قرار گرفته، گفت: تا ۱۵ سال پیش، ‌روزانه ۱۵ تن چرم از مراغه به کشور ترکیه صادر می‌شد و نزدیک ۲۰ کارخانه با اشتغالزایی بیش از ۵۰۰ نفر در این صنعت فعالیت می‌کردند.

اخبار صنعت چرم و کفش – سیدعلی موسوی حسینی روز چهارشنبه در بازدید از کارخانه چرم سازی  اظهار داشت: مراغه به عنوان یکی از قطب های تولید چرم در کشور مطرح بوده و بهترین نوع چرم در این شهرستان تولید می شد.
وی اضافه کرد: ساماندهی و احیای این صنعت در شهرستان نیازمند همکاری و مشارکت دستگاه های متولی و واحدهای فعال در شهرستان است.
موسوی حسینی گفت: در حال حاضر ۳ واحد تولید چرم در شهرستان فعالیت می کنند که از این تعداد فقط یک واحد به صورت کامل فعال است.

صنعت چرم مراغه


وی ادامه داد: شهرک چرم مراغه در منطقه روستای گل تپه قرار دارد و عمده مشکل آن ها مربوط به تامین آب مورد نیاز و تصفیه خانه است و نیاز است امور آب، محیط زیست و صنعت و معدن هرچه سریعتر با تشکیل جلسه ای پیگیر مشکلات مربوط به واحدها باشند.
موسوی حسینی گفت: دولت از احیا این صنعت در شهرستان حمایت کرده و می کند.


وی همچنین در بازدید از مرغداری تخم گدار تمام اتوماتیک تبیانی گفت: این مجموعه از سال ۹۴ در زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار و با ۴.۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال فعالیت است.
وی گفت: در این مجموعه ۱۸ نفر به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند و فاز دوم و توسعه واحد از برنامه های سرمایه گذار این طرح است.
موسوی حسینی افزود: دستگاه های متولی در شهرستان آماده همراهی با طرح توسعه مجموعه هستند و از این نظر مشکلی وجود ندارد.


وی همچنین در بازدید از مرغداری گوشتی عزیزی واقع در روستای چلان علیا گفت: این واحد با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد نیازمند اعطای تسهیلات است.
فرماندار مراغه گفت: عملیات احداث این واحد در سال ۹۷ با ۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع آغاز شده و در حال حاضر تجهیزات خریداری شده اما به علت کمبود نقدینگی نیمه تمام باقیمانده است.
موسوی حسینی گفت: برای تکمیل واحد سرمایه گذار به ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیازمند است که پیگیر حل این مشکل هستیم.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید