کیفیت رسام پلیمر نامی با صادرات جهانی می‌ شود

مدیر فروش رسام پلیمر نامی در راستای برنامه‌ های سال ۱۴۰۲ عنوان کرد:

0
549
حضور رسام پلیمر نامی با محصولات خاص در نمایشگاه امپکس

«سامان نامی» مدیر فروش و بازاریابی رسام پلیمر نامی برنامه‌های سال جاری شرکت را در ابتدا تامین نیاز داخل و سپس گسترش صادرات عنوان کرد.

تمام تلاش نامی برای ترخیص کالا از گمرک است

اولویت ما تامین نیاز داخل است

سامان نامی در گفت‌وگو با اخبار صنعت چرم و کفش درباره برنامه‌های رسام پلیمر نامی در سال جدید عنوان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ما، ارتقای کیفیت محصولات خود در سطح جهانی است و در این راستا از دو سال پیش اقدامات گسترده‌ای را آغاز کرده‌ایم. تامین حداکثری بازار داخلی در صنعت کفش نیز در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد. البته باید یادآور شد تا زمانی که کالا صادر نشود و با بازارهای جهانی رقابت نداشته باشد، کیفیت کالا بهبود نخواهد یافت. رسام پلیمر نامی در سال جدید این دو هدف را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.

ارتباط با انجمن کفش ترکیه

سامان نامی خاطرنشان کرد: ما با انجمن صنایع وابسته کفش ترکیه در ارتباط هستیم و عضو این انجمن هم شده‌ایم و در تلاش هستیم که پل ارتباطی بین آنها و انجمن‌های داخلی جهت تبادل فناوری باشیم. این انجمن شامل صنایع وابسته از جمله پلی‌یورتان، چسب، چرم و …. است. در نمایشگاه آیسف که در اردیبهشت ماه برگزار شد، انجمن غرفه‌ای به نام آیساد داشت که ما نیز در آن  غرفه حضور داشتیم. البته علاوه بر آن رسام پلیمر نامی به صورت مستقل در نمایشگاه آیسف ترکیه حضور داشت و پذیرای اهالی صنعت بود.  

هدف ما تامین نیاز مشتریان با کمترین ریسک است

سامان نامی در مورد حضور در سایر نمایشگاه‌ها گفت: ما براساس اهداف صادراتی خود چه در کشورهای آفریقایی، چه در شرق اروپا و کشورهای همسایه حضور خواهیم داشت و شروع کار ما با ترکیه خواهد بود.

نامی هچنین درباره فروش در سال‌جاری عنوان کرد:‌ فروش ما تقریبا از ۲۰ فروردین ماه سال‌جاری آغاز شده و مشتریان می‌توانند نیاز خود را تامین کنند. وی همچنین درباره قیمت نیز بیان کرد:‌ قیمت ما با فاکتور رسمی بدون ارزش‌افزوده ۹۹ هزار تومان خواهد بود. البته در زمینه قیمت تا زمانی که ثبات در خرید وجود نداشته باشد، هیچ پیش‌بینی نمی‌توان انجام داد. مشکل ما در خرید آن است که هیچ‌گونه ثبات قیمتی نه در تامین ارز و سامانه‌ها و نه در خریدهای داخلی وجود ندارد. البته بخش عمده‌ای از مواد اولیه ما وارداتی است و تا زمانی که ثباتی در تامین ارز آن وجود نداشته باشد، پیش‌بینی کردن غلط است، اما باید کاری کنیم که مشتریان ما حداقل میزان ریسک را داشته باشند و برای این موضوع برنامه‌ریزی کردیم که هم خود ما و هم مشتریان ما با کمترین ریسک سال خود را به پایان برسانیم.

بدون صادرات کیفیت ما جهانی نمی‌شود

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که مشتری‌ها می‌توانند برای قرارداد با شما اقدام کنند، عنوان کرد:‌ در ابتدای سال قرار داریم و مشتریان ما می‌توانند نیاز خود را اعلام کنند. برای ما در ابتدا تامین بازار داخلی مطرح است و در این زمینه نمایندگی نداریم. پس از آن صادرات قرار دارد. در راستای صادرات نیز بابت جهانی شدن موضوع کیفیت را به پیش می‌بریم، چراکه بدون صادرات کیفیت ما جهانی نمی‌شود.

مدیر فروش و بازاریابی رسام پلیمر نامی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ یکی از مهمترین برنامه‌های نامی، موضوع ارتباط با تولیدکننده بوده است، هر اندازه ارتباط بین دو تولیدکننده نزدیکتر باشد، دو اتفاق روی می‌دهد، یکی تبادل اتفاقاتی است که در راستای تولید محصول به‌وجود می‌آید و تبادل‌ نظر و ارتباطات سریع‌تر انجام می‌گیرد و از سوی دیگر، نیازها به راحتی برطرف می‌شود. همچنین در بحران‌ها به خاطر ارتباط نزدیکی که بین دو تولیدکننده وجود دارد، بسیاری از کارها به ‌صورت تعاملی انجام می‌گیرد. در شرکت نامی، ما همواره به‌صورت مستقیم با تولیدکننده کار کرده‌ایم، از این‌رو دوستان می‌توانند مستقیم با شرکت در ارتباط باشند.

نامی در ادامه یادآور شد: البته از جهت تغییراتی که در سال گذشته در زمینه نرخ ارز رخ داد، فعلا قرارداد سالانه و فصلی منعقد نخواهیم کرد، تا زمانی که ثبات در قیمت ارز ایجاد شود و ما توان پیش‌بینی داشته باشیم. البته با قراردادهای ماهانه مشکلی نداریم و تا جایی که به حد ریسک برسیم، پیش خواهیم رفت.

وی درباره اتفاق‌های سال گذشته نیز عنوان کرد: ما در سال گذشته، تغییر قیمت آنچنانی نداشتیم و حدود دو تا سه بار افزایش قیمت داشتیم. در شب عید سال ۱۴۰۱ بابت مسائلی که در تامین ارز به‌وجود آمده بود، قادر شدیم تنظیم بازار انجام بدهیم تا هفته‌های پایانی تغییر قیمت نداشته باشیم، تا تولیدکننده بتواند راحت‌تر کالای خود را به بازار عرضه کند. رسالت خود را در حد توان تا پایان سال انجام دادیم.

مدیر فروش و بازاریابی رسام پلیمر نامی در پاسخ به این پرسش که در اسفند ماه ۱۴۰۱ قیمت‌ها افزایش یافت و نامی در این افزایش قیمت‌ها چه دخالتی داشت، خاطرنشان کرد: شرکت نامی از سال ۱۳۹۷ شروع به تولید مواد پلی‌یورتان در صنعت کفش کرده است و از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ در بهمن و اسفند ماه مشتری‌ها به طور کامل تامین کالا شده‌اند. سال ۱۴۰۱ نیز همین اتفاق روی داد و تمام مشتری‌ها باوجود مسائل ارزی به اندازه نیاز از طرف ما تامین شدند، مازاد آن را به مشتری‌های دیگری که نیاز داشتند، فروختیم و تا روزهای پایانی سال تغییر قیمت نداشتیم و نرمال قیمت ما ۸۵ هزار تومان بود.

مسئولیت اجتماعی ما مهمتر از تجارت است

نامی در ادامه تاکید کرد: یک موضوع ما تجارت است و موضوع دیگر ما مسئولیت اجتماعی در کنار تجارت است که برای ما این مسئولیت اجتماعی مهمتر از تجارت است. مسائلی که در زمینه ارز پیش آمده بود، از بابت مسئولیت اجتماعی ما را موظف کرده بود تا تمام نیازهای مشتری‌های خود را تامین کرده و مازاد آن را روانه بازار کنیم که مشتریان ما حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد بازار را شامل می‌شوند. طبیعی است که ابتدا آنها تامین می‌شدند و مازاد آن در بازار پخش می‌شد. موضوع دیگر آنکه تولیدکننده‌ای که مازاد مصرف خودش از ما جنس می‌خواست، طبیعی بود که ما آنها را تامین نکنیم تا بتوانیم تولیدکنندگان دیگر را تامین کنیم تا همگی با هم شب عید را پشت‌سر بگذرانیم.

مدیر فروش و بازاریابی رسام پلیمر نامی همچنین در پاسخ به این پرسش که کارخانه شما در سال گذشته آماده شد، عنوان کرد:‌ سالن‌های تولید ما آماده شده و روال کارها در دست اقدام است تا کارخانه افتتاح شود و امیدواریم که به زودی خط تولید کارخانه راه‌اندازی شود.

دوستان ایده‌های خود را با ما در میان بگذارند

نامی در پایان یادآور شد: امیدواریم امسال با چالش‌های کمتری روبه‌رو شویم. البته در زمینه محصولات پلی‌یورتان علاقمند به تولید محصولات جدید در بازار هستیم، از این‌رو پیشنهاد می‌کنیم که دوستان پلی‌یورتانی هر نیازی که در بازار دارند، با ما در میان بگذارند تا واحد ما آن را تولید و به آنها تحویل بدهد، چراکه با توجه به واحد تحقیق و توسعه‌ای (R&D) که در مجموعه داریم، این توانایی را در خود می‌بینیم تا به مشتریان محصولات جدید و خاص ارائه بدهیم، بنابراین اگر ایده خاص یا نیازی دارند، آن را با ما در میان بگذارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید