وزیر صمت تاکید کرد؛تولیدکنندگان بر روی فناوری و نوآوری کار کنند

0
161
علی آبادی وزیر صمت
وزیر صمت

وزیر صمت تاکید کرد؛تولیدکنندگان بر روی فناوری و نوآوری کار کنند

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید کشورهای هدف نساجی را شناسایی کنیم و با امضای تفاهم‌نامه‌ها بر روی بازارهای هدف تمرکز و برنامه‌ریزی کنیم.
عباس علی‌آبادی در آیین گشایش سه نمایشگاه صنعت نساجی، پوشاک و کیف و کفش، اظهار داشت: ۴۰ کشور برای صادرات صنعت نساجی به بنده معرفی شده است که بر روی آنها کار خواهیم کرد تا به فهرست کشورهای صادراتی در این صنعت اضافه شوند.
وی افزود: جایگاه ما در تجارت جهانی بسیار ضعیف است، ما در صادرات موفقیت زیادی نداشتیم باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم. در این زمینه شاهد رشد خوبی هستیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز باید با توسعه صادرات در صنعت نساجی و پوشاک به کشورهای همسایه وارد شویم همچنین اگر توانستیم به اروپا صادر کنیم.
وی عنوان کرد: اول کیفیت تجهیزات و بهبود ماشین‌آلات ضروری است معاونت صنایع عمومی وزارت صمت در این باره برنامه‌ریزی می‌کند تا بتوانیم سهم تبصره ۱۸ و سایر منابع را افزایش دهیم. دوم بحث مدیریت و کنترل کیفیت است باید تولیدکنندگان و صنعتگران تلاش کنند تا بهترین کیفیت کالا را تحویل دهند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تشکیل خوشه تاکید کرد و گفت: پیشنهاد من این است که ما با یکدیگر یک خوشه تشکیل دهیم و کنار هم قرار بگیریم تا از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شویم.
وی خاطرنشان کرد: ما مدیران باید از بزرگان این صنعت حمایت کنیم واحدهای کوچک نیاز است تا به واحدهای دیگر بپیوندند.
منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید