هیات‌ مدیره جدید، فرصتی برای اعتلای کفش بابلسر است

در مراسم تجلیل از رئیس پیشین اتحادیه کفش بابلسر عنوان شد:

0
346
مراسم تجلیل از رئیس پیشین اتحادیه کفش بابلسر

در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ در اتاق اصناف بابلسر دوستانی از اتاق اصناف این شهر، همکاران در اداره صنعت، معدن و تجارت بابلسر و از پیشکسوتان و جوان‌تر حوزه کفش از جمله محسن جهانی رئیس اتحادیه مبل‌فروشان بابلسر، چرمی بازرس اداره صنعت، معدن و تجارت بابلسر، نیما سالار فعال حوزه چرم در بابلسر و بازرس اول اتحادیه کفش بابلسر حضور داشتند تا از زحمات مهرداد حاجی‌بابایی رئیس پیشین اتحادیه کفش بابلسر تشکر و قدردانی کنند.

مهرداد حاج بابایی رئیس پیشین اتحادیه کفش بابلسر در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: برای انتخابات این دوره اعضای هیات‌مدیره اتحادیه کفش بابلسر استقبال چندانی نشد، اما با همکاری دوستان هیات‌مدیره جدید سرکار آمد. البته باید یادآوری کنم که هیات‌مدیره قوی سرکار آمده که اعضای آن به نوعی همگی تحصیلکرده و پاکدل هستند. رئیس هیات‌مدیره جدید اتحادیه نیز خانم زینب جهان‌آرا دانشجوی مقطع دکترا در رشته مدیریت منابع انسانی هستند. او در یک خانواده‌ای مرتبط با حوزه کفش بزرگ شده است. در حقیقت پدربزرگ، پدر و برادر و خانواده آنها همگی در کار کفش مشغول به فعالیت بوده و هستند. امیدواریم که با این دوره هیات‌مدیره کفش بابلسر نیز اعتلا پیدا کند.

در مسیر پیشرفت حوزه کفش بابلسر
همچنین در ادامه نیما سالاری بازرس اول اتحادیه کفش بابلسر در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش اظهار کرد: برای این اتحادیه جدید، اعضای هیات‌مدیره خوبی انتخاب شده‌اند. قصد داریم که اتحادیه را دگرگون کنیم تا حوزه کفش در این شهر پیشرفت کند. سالاری در ادامه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز در اتحادیه دور هم گرد آمده‌ایم تا از آقای حاجی‌بایی بابت این موضوع که به مدت ۸ سال برای این اتحادیه زحمت بسیار کشیده‌اند، قدردانی کنیم. البته همچنین از زنده‌ياد حاجی‌بابایی بزرگ ابوی ایشان که پیر و استاد در این شهر بودند، یاد کرده و قدردانی نماییم. حوزه کفش و اتحادیه کفش بابلسر به خانواده حاجی‌بابایی مدیون هستند.
وی در ادامه افزود: برای هیات‌مدیره جدید نیز آرزوی موفقیت و پیشرفت را داریم. از همکاران نیز انتظار داریم که از هیات‌مدیره حمایت به عمل آورند. مشکلات خود را با اتحادیه در میان بگذارند و با آنها تشریک مساعی داشته باشند. با توجه به اینکه همکاران در حوزه کفش تا حدی محروم هستند، امیدواریم که به کمک اعضای هیات‌مدیره و اعضای اتحادیه، این اتحادیه بیش از گذشته قوی‌تر شود و تعداد تولیدی‌ها بیشتر شود و همکاران بیشتر به تولید کفش علاقمند شوند.
سالار در ادامه افزود: هم‌اکنون چند تولیدی کفش حدود ۱۲ تا ۱۳ واحد در بابلسر داریم که امیدواریم تعداد آنها بیشتر شود. البته این واحدها بیشتر سنتی و دستی تولید می‌کنند و چندان با دستگاه‌های جدید کار نمی‌کنند تا تولید انبوه داشته باشند، بیشتر در حد کارهای سفارشی تولید دارند. هرچند بابلسر این ظرفیت را دارد که خود را در صنعت کفش قوی کند. برخی تولیدی‌های ما بزرگترین تولیدی کفش در شمال کشور به‌شمار می‌روند.

کلام آخر
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما از مسئولان انتظار داریم که بیش از گذشته هوای اتحادیه‌های صنفی را داشته باشند. با توجه به اینکه اعضای اتحادیه‌ها از نظر اقتصادی ضعیف هستند، انتظار داریم که از طریق اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت بیشتر مورد حمایت و رسیدگی قرار گیرند و تسهیلات و وام‌های کم‌بهره به اعضای اتحادیه‌ها ارائه کنند. برخی پروانه‌های ما تولیدی هستند که نیاز مبرم به چنین وام‌هایی دارند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید