نکات مهم درباره ی تابلو برق صنعتی

0
435
نکات مهم درباره ی تابلو برق صنعتی

تابلوهای برق نقش مهمی در کنترل و تنظیم توزیع برق در ساختمان و محیطی که در آن نصب می شوند دارند. به دلیل نوسانات یا اختلالاتی که امکان قطع برق وجود ندارد و یا بار اضافی در مدار تشخیص داده می شود، شما می توانید به وسیله تابلو برق، برق مدار را قطع کنید و از بروز مشکل جلوگیری کنید.

از تجهیزاتی که جهت برق دار شدن و راه اندازی به تابلو برق نیاز دارد پمپ و یا الکترو موتور می باشد

 نگهداری و کنترل تابلوهای برق بسیار آسان است، در صورت بروز خطایی در شبکه توزیع برق با آلارم های مخصوص هر بخش می توانید با مراجعه به اداره مربوطه نسبت به رفع مشکلات و جلوگیری از آتش سوزی یا سایر خطرات اقدام نمایید.

هنگام خرید محصولات حساس مانند تابلوهای برق، حتما به برند و سازنده آن توجه کنید تا بتوانید محصول مناسب خود را خریداری کنید. ما در تلمبه موتور غرب به شما کمک می کنیم تا خریدی مطمئن داشته باشید.

تابلو برق صنعتی چیست

تابلو برق صنعتی فضایی است که قسمت های مختلفی را برای کنترل برق در خود جای می دهد که ارتباط بین اجزای مختلف به درستی و به دور از عوامل مخرب محیطی از جمله رطوبت برقرار می کند. هدف از طراحی تابلو برق صنعتی جلوگیری و محافظت از خطرات احتمالی در محیط می باشد.

تابلو برق صنعتی برای تغذیه انواع تجهیزات صنعتی مانند موتور، پمپ، ساختمان (مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی) و تجهیزات بی شماری که با برق کار می کنند استفاده می شود. برخلاف ذهنیت عمومی، این پنل ها تنها از فلز ساخته نمی شوند و نمونه های غیر فلزی نیز وجود دارد. تابلوهای صنعتی بر اساس فاکتورهای خاصی طراحی و تولید می شوند که باعث متفاوت شدن تجهیزات به کار رفته در آنها می شود.

تابلوهای برق به طور گسترده در صنایع استفاده می شوند و برای محافظت و کنترل مدارها در سیستم قدرت استفاده می شوند.

تابلو برق

انواع تابلو برق صنعتی

انواع تابلوهای صنعتی از نظر طراحی مسکن عبارتند از:

تابلو برق Metal Enclosed

  این نوع تابلو دارای یک محفظه فلزی بوده که کلیه لوازم وتجهیزات اعم از کلیدهای مدار، ترانسفورماتورهای جریان و ولتاژ، دستگاه های اندازه گیری، شین ها و … را شامل می شود.

تابلو Metal Clad

ساختار این نوع تابلو برق به گونه ای است که دارای محفظه های مختلف به صورت مجزا بوده و قطعات مختلف جدا از یکدیگر نصب می شوند. این کار به گونه ای انجام می شود که در صورت بروز خطا در یک قسمت و محفظه، سایر قسمت ها آسیب نبینند.

تابلو برق Compartment Type

 این نوع تابلو برق در زیر تابلو برق محصور فلزی نیز قرار می گیرد. ساخت این نوع برعکس مدل قبلی است که محفظه های قطعات به یکدیگر متصل هستند و به طور جداگانه ساخته نمی شوند.

تابلو برق کشویی

 این نوع تابلو برق امنیت و خدمات راحت تری و بیشتری دارد. به همین دلیل است که از تابلو برق های کشویی برای کنترل موتورها استفاده می شود.

تابلو برق (Rack)

 این تابلوی صنعتی به صورت رک (قفسه) ساخته شده است و انواع محفظه های کنترلی، مخابراتی، اندازه گیری و الکترونیکی در تابلوی رک قرار داده شده است.

تابلو برق Swing

 تابلو برق Swing دارای درب شیشه ای قابل جابجایی (کشویی) بوده که دلیل قیمت بالاتر نیز می باشد. در این تابلو برق می توانید پشت همه دستگاه ها را ببینید و این کار استفاده از آنها را آسان می کند.

انواع تابلو برق صنعتی بر اساس ولتاژ

به طور کلی تابلوهای برق بر اساس سطح ولتاژ به سه دسته تقسیم می شوند:

  • تابلوهای فشار ضعیف (LV)
  • تابلوهای فشار متوسط ​​(MV)
  • تابلوهای فشار قوی (HV)

همه ما با کلیدهای برق فشار ضعیف و فیوزهای خانه خود آشنا هستیم. کلید برای روشن و خاموش کردن مدار استفاده می شود، در حالی که فیوز برای محافظت در برابر جریان اضافه یا اتصال کوتاه است. به این ترتیب تمام تجهیزات الکتریکی نیاز به کلیدهای مدار و وسایل حفاظتی دارند.

بنابراین تابلو برق را می توان یک اصطلاح کلی دانست که شامل قسمت های مختلف مربوط به سوئیچینگ (قطع و وصل کننده ی مدار)، حفاظت و کنترل تجهیزات الکتریکی است.

قیمت تابلو برق صنعتی سه فاز

اجزای تشکیل دهنده تابلو برق صنعتی

تابلو برق صنعتی از قطعات و تجهیزات مختلفی تشکیل شده است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  • کنتاکتور
  • ·         وظیفه این قطعه اتصال و قطع مدار کنترل از راه دور می باشد.
  • Bi-Metal: این دستگاه هنگام عبور جریان زیاد فرمان قطع را صادر می کند.
  • رله ها: در صورت بروز خطا در اثر عوامل مختلف، از رله ها برای ارسال فرمان قطع و وصل جریان استفاده می شود. مدل های مختلف رله شامل رله کنترل فاز، رله کنترل بار، رله تایمر می باشد.
  • کلیدهای مختلف: در تابلوهای صنعتی برای قطع و وصل مدار از کلیدهای مختلفی مانند کلیدهای سلکتور، کلیدهای غلتکی، دکمه های بوش، میکروسوئیچ، کلیدهای شناور استفاده می شود.
  • تجهیزات اندازه گیری: برای محاسبه پارامترهای متغیر در تابلوهای صنعتی از قطعاتی مانند آمپرمتر، ولت متر، وات متر، فرکانس متر، کسینوس f متر استفاده می شود.
  • بدنه: بدنه تابلو برق صنعتی از مواد مختلفی ساخته شده و شامل تمامی اجزا و تجهیزات آن می باشد.
  • رابط ها: برای اتصال قطعات مختلف به یکدیگر از وسایلی مانند کابل، سیم و شینه در تابلو برق استفاده می شود.

خرید تابلو برق صنعتی از شرکت تلمبه موتور غرب

تابلوهای برق در سایزها و شرایط مختلف در بازار موجود است و خرید آنها آسان می باشد؛ اما نکته ای که در خرید هر نوع تابلو برق باید بایدبه آن توجه داشت، این است که ما نیاز فعلی و آینده را بررسی کرده و دست به خرید آن میزنیم. نکته مهم بعدی که در خرید تابلو و تجهیزات آن باید مورد توجه قرار گیرد این است که خرید خود را از تولیدکنندگان معتبری که خدمات پس از فروش دارند انجام دهیم.

خرید تابلو برق صنعتی می تواند به تجربه ای جالب و بسیار آسان تبدیل شود، اگر به امنیت و ایمنی دستگاهی که خریداری می کنید اهمیت می دهید. ما محصولات ارائه شده در شرکت تلمبه موتور غرب را به شما پیشنهاد می کنیم. این شرکت تمامی محصولات خود را با استفاده از استانداردهای بین المللی و حرفه ای عرضه می کند و ایمنی و کیفیت محصولات خود را تضمین می کند. با خرید از این شرکت می توانید در زمان و هزینه خود به میزان قابل توجهی صرفه جویی کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید