نمایشگاه مترکس حضور آبرومندانه صنایع وابسته به کفش است

0
174
سعید حیاتی

نمایشگاه مترکس حضور آبرومندانه صنایع وابسته به کفش است

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش تهران، یکی از اتحادیه‌های فعال در زمینه صنعت کفش تهران است. سعید حیاتی رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش تهران در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره این اتحادیه عنوان کرد: ما اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم اولیه کفش هستیم که البته خود لوازم کفش به تنهایی دنیای وسیعی دارد. از مواد اولیه چسب، بند و منگنه‌جات گرفته تا سایر وسایل که به ۳۰۰ قلم می‌رسد.

اعضای هیات مدیره اتحادیه

سعید حیاتی با اشاره به اعضای هیات مدیره اتحادیه اظهار کرد: بنده رئیس اتحادیه در صنف یراق‌آلات فعالیت دارم، آقایان مهدی شمیرانی در زمینه چرم طبیعی، فرهاد مهرپی در زمینه چسب و چرم مصنوعی، علیرضا ملک‌پوری تولیدکننده چرم مصنوعی و حمید نجارزاده در زمینه زیره کفش فعالیت دارند و عضو اتحادیه هستند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنده امسال وارد ۶۴ سالگی شدم و حدود ۱۵ تا ۱۶ سال است در این حوزه فعالیت می‌کنم. البته پیش از انقلاب با این صنف از طریق پدر آشنا بودم و کمابیش از او یاد گرفتم تا امروز که در خدمت این صنعت هستم. در ابتدا پدرم کاسب بود و من در حوزه‌ ورزش فعالیت داشتم و به‌تدریج آلوده این صنف شدم. در اتحادیه نیز دو دوره چهار ساله نايب رئیس اتحادیه و دو دوره چهار ساله نیز رئیس اتحادیه بوده‌ام.

حضور در اتحادیه

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش تهران درباره حضورش در این اتحادیه اظهار کرد: دوستان از ما برای حضور در اتحادیه دعوت کردند و با مشاهده حضور فعالان در حوزه کفش وارد اتحادیه شدم. صنعت کفش صنعت بزرگی است و برای خود دنیایی دارد. این صنعت کارخانه‌های بزرگی دارد و اشتغالزایی بالایی را به خود اختصاص داده است. همچنین این صنعت ارزش‌افزوده بالایی ایجاد می‌کند و وارد هر بخشی از آن شوید،  می‌توانید برای ده‌ها نفر اشتغالزایی ایجاد کنید.

حضور در نمایشگاه

حیاتی درباره حضور در نمایشگاه‌ها تاکید کرد: در بیشتر نمایشگاه‌ها حضور داریم. در نمایشگاه امپکس اعضا حضوری فعال دارند و پس از آن که نمایشگاه شابز پیش آمد، در این نمایشگاه نیز ما حضور داشتیم. در زمینه مواد اولیه به دنبال مشکلات اعضای صنف بوده‌ایم. مشکل تامین مواد اولیه چسب را داشتیم و همچنین مشکلاتی با پتروشیمی و گمرک بود که آنها را حل کردیم. در این اواخر، در ثبت سفارش و انتقالات ارزی مشکل داشتیم همچنین در زمینه مواد پلی‌یورتان مشکلاتی بود که هم‌اکنون ۹ کارخانه فعال در این زمینه فعال هستند. تلاش ما همواره تیمی بوده است، برخی مشکلات حل شده و برخی نیز در تلاش برای رفع آن هستیم. بیشتر صنعتگران این صنعت مربوط به نسل پدران و پسران است. کارخانه‌ها در حال خارج شدن از حالت سنتی هستند و کارخانه‌داران دستگاه‌های مدرن به کار گرفته‌اند و تولیدات‌شان بسیار زیباتر شده است. این نتیجه، حاصل نمایشگاه‌ها و هم‌افزایی اتحادیه‌های کفش دست‌دوز، چرم مصنوعی، سراجان و … بوده است. این اتحادیه‌ها زمانی که در نمایشگاه‌ها کنار یکدیگر قرار گیرند، امکانات تولید، مواد اولیه، دستگاه‌ها بیشتر می‌شود و توان بالقوه را تبدیل به بالفعل می‌کنند. زمانی که خارجی‌ها در نمایشگاه حضور داشتند، همه تشویق می‌شدند از یکدیگر یاد بگیرند و با هم تعامل داشته باشند. صنعتگران ما در این صنعت و در خاورمیانه حرفی‌های بسیاری برای گفتن دارند. این‌ نتیجه تلاش تمام صنعتگران، هیات رئیسه‌های اتحادیه‌ها و  انجمن‌ها و … است.
وی همچنین افزود: رسانه‌ها از جمله رسانه مجله اخبار صنعت چرم و کفش نیز بسیار به ما کمک کرده است و بسیاری از مشکلات ما از طريق رسانه مطرح و حل شده‌اند.

شرکت در امور عام‌المنفعه

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش تهران ادامه داد: در زمینه امور عام‌المنفعه نیز اقداماتی انجام داده و خواهیم داد. بخشی از بازار را به کمک شهرداری و کسبه جداره‌سازی کرده‌ایم که به انتهای بازار رسیده و هم‌اکنون این کار سرعت بیشتری پيدا کرده است. آقای هاشم سلیمی تولیدکننده چرم مصنوعی در بخش خیرات پیش‌قدم است. در هر بیمارستانی در سطح تهران دستی در آتش دارد و تغییر و تحولی در دستگاه‌های پزشکی انجام می‌دهد. همه دستگاه‌ها را به‌روز کرده و سبب افتخار ماست.

آتش‌سوزی واحدهای کفشی

حیاتی همچنین درباره آتش‌سوزی اخیر در بازار عنوان کرد: طی دو سه ماه اخیر، در بازار دچار آتش‌سوزی شدیم و آن را رسانه‌ای کردیم که گزارش اخیری که مجله اخبار صنعت چرم و کفش در این راستا چاپ کرد، برای این حادثه بسیار مثمرثمر واقع شد، چراکه زمانی که آقای مخبر گزارش را دیدند، مجددا دفتردار آنها ما را خواستند و این موضوع را به‌شدت پیگیری کردند تا واحدهایی که دچار ضرر و زیان شدند، سر و سامان بگیرند. با پیگیری‌های مستمر ایشان، ۹۹ درصد مسائل آنها در حال حل شدن است. براساس آخرین قراردادهایی که با مالک محترم، شهردار و آقای مخبر تعیین شده، قرار است که طی هفته‌های آینده خاکبرداری و بازسازی انجام ‌گیرد. آن زمان از رسانه‌ها و آقای مخبر نیز دعوت به عمل می‌آوریم که در این مراسم حضور داشته باشند که این مجموعه را بازسازی و سر و سامان بدهیم. بابت گزارش خوب مجله اخبار صنعت چرم و کفش نیز تشکر دارم که سبب شد این مشکل به گوش مسئولان برسد.
وی در پاسخ به این پرسش که انتخابات شما چه زمانی برگزار می‌شود، گفت: انتخابات اتحادیه مرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

حضور در نمایشگاه مترکس

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی و لوازم کفش تهران درباره حضور در نمایشگاه مترکس عنوان کرد: از نمایشگاه قم دعوت‌نامه برای ما ارسال شده و ما نیز از آقای جواد شعبان‌زاده و تیم ایشان که در این راستا بسیار تلاش می‌کنند تا صنعت کفش را به درستی بشناسانند، کمال تشکر را داریم و نمایشگاهی که برگزار می‌کنند بسیار آبرومندانه است. حتماً در نمایشگاه مترکس حضور خواهیم داشت. امیدواریم با حضور در نمایشگاه مشکلاتی که بر سر راه ما وجود دارد برطرف شود و به روزهای درخشان صنعت کفش نزدیک شویم.

چالش‌های تامین مواد اولیه

حیاتی همچنین در پاسخ به این پرسش که هم‌اکنون وضعیت مواد اولیه به چه صورت است، عنوان کرد: کسانی که مواد اولیه وارد می‌کنند، با مشکلات بسیاری روبرو هستند تا پیش از این ثبت سفارش طی  ۴۸ ساعت انجام می‌شد، این زمان برای ارز نیمایی به ۱۰۸ روز رسیده است و برای ارز آزاد یک ماه است، درحالی‌که در چین یا ترکیه هیچ جنسی آماده نیست و ۱۵ تا ۲۰ روز طول می‌کشد که آماده صادرات شود، همچنین ۲۰ روز تا یک‌ ماه روی آب و در راه رسیدن است و سپس در گمرگ گیر می‌کند، درحالی‌که پیش از این، گمرک طرحی به نام «پنجره واحد» داشت، هم‌اکنون این پنجره واحد از بین رفته است؛ برخی نیاز به واردات نخ دارند، البته باید یادآور شوم که نخ تابستانی و نخ زمستانی داریم اگر قرار باشد فرایند واردات آن ۲ تا ۳ ماه طول بکشد، نخ تابستانی به فصل دیگر می‌رسد و دیگر کاربرد نخواهد داشت.
از سوی دیگر تعرفه‌های گمرکی بسیار افزایش یافته است؛ از طرف دیگر، هزینه‌های حمل و نقل بسیار گران شده است. برخی ضریب سودهای مالیاتی سبب افزایش هزینه‌ها می‌شود. در اتاق اصناف پیگیر مالیات با دستگاه پوز نیز هستیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید