فعل خواستن را صرف کنیم

0
410
افشین شادی مهر، مدیر مسئول مجله اخبار صنعت چرم و کفش

سلام بر عزیزانی که ما را دنبال می‌کنند.
اولین سال از قرن پانزدهم نیز به پایان رسید و در آستانه ورود به سال 1402 هستیم. تحلیل‌گری نوشته بود خبر بد در سال جدید این که: سال 1402 سال بحران است و خبر خوب این که: سال 1402 سال بحران است. از این نظر خبر خوبی محسوب می‌شود که افراد موفق از دل این بحران، فرصت سازی می‌کنند و می‌توانند این فرصت‌ها به موفقیت تبدیل کنند.
این گفته برای من بسیار دلچسب بود چرا که کشورهایی چون آلمان و ژاپن که در مقاطعی بزرگترین بحران‌ها را در کشورشان تجربه کردند و کشورشان به کلی ویران شد، بعد از چند دهه توانستند جزو اولین کشورهای صنعتی در دنیا باشند. آنها به درستی فعل خواستن را صرف کردند تا توانستند در تمام عرصه‌های علمی، صنعتی و تجاری موفق باشند.
همه با هم خواستند و دست به دست یکدیگر دادند تا توانستند. برای مثال آلمانی‌ها برای آن که هزینه چاپ اسکناسشان کمتر شود پول‌ها را در کیف پول می‌گذاشتند تا پول تا نخورد و آن پول بیشتر در چرخه اقتصاد باشد. این گونه است که توانستند امروز یکی از اولین کشورهای صنعتی دنیا باشند.
هر ملتی که فعل خواستن را صرف کند به موفقیت می‌رسد و ما سالهاست که این موضوع را می‌گوییم تا کم‌کم محقق شود. هر چند که هنوز افراد و تشکل‌هایی هستند که تمایل به جزیره‌ای زندگی کردن دارند ولی آنها هم به زودی به این اتحاد بزرگ خواهند پیوست و متوجه خواهند شد که جزیره‌ای یا فردی کار کردن جز ضایع کردن سرمایه و وقت نتیجه‌ای نخواهد داشت. باید در کنار یکدیگر باشیم و رشد کنیم مانند اتفاقی که امسال در نمایشگاه قم افتاد و با شعار «با هم رشد کنیم» همه با هم فعل خواستن را صرف کردند و کار بزرگی را رقم زدند. آنها ما را نیز به عنوان یک واحد کوچک با خود هم راستا کردند و در یک بازی برد- برد همه از نتایج آن بهره بردند. ما فقط به فقط با به فکر هم بودن و با هم بودن است که می‌توانیم به صادرات 800 میلیونی دست پیدا کنیم.
جایی خواندم در زمان‌های قدیم در بازار تبریز، صبح‌ها بازاریان چهارپایه یا صندلی‌های خود را جلوی حجره‌شان می‌گذاشتند و می‌نشستند. مشتری که می‌آمد و خرید می‌کرد صندلی خود را به داخل حجره می‌بردند و این یعنی من امروز دشت خودم را کرده‌ام و مشتری‌‌ها برای خرید به سایر مغازه‌هایی که جلوی درب نشسته بودند می‌رفتند.
ما باید دوباره به آن روزها برگردیم و مانند همان روزها یکدیگر را حمایت کنیم. به گفته بزرگی در صنعت اگر چراغ همسایه روشن باشد سوی نوری هم از آن به ما خواهد رسید و کمی هم خانه ما روشن می‌شود.
امیدوارم در سال جدید همه دستهایمان را به هم گره کنیم و با هم رشد کنیم.
سال جدید بر همه مبارک
افشين شادی‌مهر

مدیر مسئول

مجله اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید