فاضلاب ۲۰۵ شهرک صنعتی تصفیه و بهره‌ برداری می‌ شود

0
592
شهرک صنعتی چرمشهر
شهرک صنعتی چرمشهر

فاضلاب ۲۰۵ شهرک صنعتی تصفیه و بهره‌برداری می‌شود

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تصفیه و بهره‌برداری ۱۷۶ هزار متر مکعب فاضلاب‌های صنعتی در قالب ۲۳۲ مدول تصفیه خانه خبر داد و گفت: این عملیات در ۲۰۵ شهرک صنعتی کشور انجام می شود.
فتحعلی محمدزاده در نشست بررسی مشکلات شهرک‌ صنعتی چرمشهر، سالاریه و ناحیه صنعتی ملا آقایی شهرستان ورامین بر آینده نگری برای بازچرخانی پسآب و پایش از مبدأ تأکید کرد و اظهار داشت: تصفیه فاضلاب و سرانجام دفع پساب تولیدی واحدهای صنعتی بر عهده واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها بوده که با احداث تصفیه خانه فاضلاب با رعایت مقررات پساب خروجی واحدها به شبکه فاضلاب متصل و تصفیه نهایی در محدوده ضوابط و مقررات محیط زیست انجام می‌شود. وی هدف از ایجاد تصفیه‌خانه‌های صنعتی را کنترل آلایندگی و استحصال پساب خروجی و بازچرخانی آن برای مصرف در داخل شهرک‌های صنعتی در بخش آبیاری فضای سبز و مصرف واحدهای تولیدی حائز شرایط اعلام کرد و افزود: استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها به عنوان منبع آب پایدار و گامی موثر در توسعه بخش صنعت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران نیز در این نشست گفت: در شهرک صنعتی چرمشهر و سالاریه هشت پروژه جهت ایجاد زیرساخت به منظور شهرک سازی به مبلغ ۴۸۴ میلیارد ریال تعریف شده است.


سعید صادقی افزود: این پروژه‌ها شامل تکمیل سردرب ورودی شهرک صنعتی چرمشهر، اصلاح و بازسازی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی چرمشهر و سالاریه، رفع نواقص طرح ارتقاء تصفیه خانه، محوطه سازی ساختمان فناوری، احداث فضای سبز محوطه ساختمان فناوری، عملیات زیرسازی، روسازی و روکش آسفالت خیابان‌های زون خوراک دام و طیور، اجرای تاسیسات موتورخانه و تجهیزات سالن آمفی تئاتر ساختمان فناوری می شود.
این مسئول بر لزوم تأمین آب برای صنایع این استان تأکید و خاطرنشان کرد: به عنوان یکی از راهکارهای موجود، پساب صنایع می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
منبع: ایرنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید