سال نو میلادی مبارک

0
220
افشین شادی مهر، مدیر مسئول مجله اخبار صنعت چرم و کفش

سلام بر عزیزانی که ما را دنبال می‌کنند و مطالب ما را می‌خوانند و ما را از نظراتشان آگاه می‌کنند.
دوستان سال 2022 با تمام بدی‌ها و مشکلاتش رو به پایان است. برای ما که سال چندان خوبی نبود و انرژی مثبتی نداشت اما امیدواریم که سال 2023 سالی سرشار از نور، شادی و پیروزی برای ما و شما عزیزان و به خصوص مسیحیان عزیز صنعتمان باشد.
سال گذشته در نمایشگاه مشهد دوستان اتحادیه‌ها و انجمن‌ها را دور هم جمع کرده و درخواست کردیم که تاریخ نمایشگاه‌ها را به گونه‌ای تعیین کنند که در طول سال پخش شوند اما امسال نیز متاسفانه باز طوری برنامه‌ریزی شد که نمایشگاه‌ها همه به دنبال هم و در ماه‌های پایانی سال برگزار می‌شوند.
اینطور به نظر می‌رسد که هر اتحادیه یا تشکل باید لزوما یک نمایشگاه در رزومه کاری خود داشته باشد اما حداقل این اتفاق باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هزینه‌ای که اهالی صنعت جهت حضور در نمایشگاه می‌کنند برایشان توجیه اقتصادی داشته باشد. گرچه در این میان بعضی از برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها نیز واقعا هزینه می‌کنند و موجبات رضایت غرفه‌دار را فراهم می‌کنند اما جای خالی یک نشست تخصصی در این حوزه حس می‌شود.
مسئولان دولتی هم آنقدر درگیر مسائل اقتصادی و قانونی هستند که دیگر وقت ندارند به این گونه مسائل صنعت رسیدگی کنند پس خودمان باید کاری کنیم. نمایشگاهی که تا آخرین روز درگیر فروش غرفه است یا با رقمی ارزان غرفه می‌فروشد دیگر چگونه می‌تواند برای بازدید به نمایشگاه میهمان دعوت کند؟ متاسفانه در حال حاضر نمایشگاه‌ها محلی برای کسب درآمد شده‌اند همانطور که زمانی مجله محل کسب درآمد برای افرادی شده بود. عده‌ای آگهی‌نامه چاپ می‎کردند و به جای مجله در صنعت توزیع می‌کردند ولی آن دوستان الان کجا هستند؟ آیا آنها روزنامه نگار بودند یا فقط کار تبلیغات انجام می‌دادند؟
روزی هم می‌رسد که مانند آن آگهی‌نامه‌ها تعداد زیادی از این نمایشگاه‌ها جمع خواهند شد و تنها دو یا سه نمایشگاه باقی خواهند ماند و کار دست کاردان می‌ماند. مگر کفش جزء اقتصاد اول ترکیه نیست و مگر چند نمایشگاه دارد؟ به هر حال از آن جهت که تجربه زیادی در خصوص بازدید و شرکت در نمایشگاه‌های خارجی و داخلی دارم، خواستم اعلام کنم که این روش صحیح نیست و به نفع صنعت کشورمان هم نیست.
امیدوارم با تیم مجله اخبار صنعت که جا دارد همین جا از تک‌تکشان تشکر کنم و به آنها خسته نباشید بگویم، سال 2023 را با توان بیشتری شروع کرده و بتوانیم به شما عزیزان خدمت کنیم چرا که معتقدیم برای رشد صنعت یا سازمان تولیدی باید یک واحد مطبوعاتی و رسانه در کنارش باشد و ما همه این فعالیت‌ها را انجام می‌دهیم تا به صادرات 800 میلیون جفتی نزدیک‌تر شویم.


به امید روزهای بهتر
افشين شادی مهر

مدیر مسئول مجله اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید