راه اندازی دوباره چرخه تولید در کارخانه چرم مصنوعی اراک

0
667
راه اندازی دوباره چرخه تولید در کارخانه چرم مصنوعی اراک

با اعمال تعرفه سنگین بر واردات چرم مصنوعی کارخانه‌ای که در مرز ورشکستگی بود، به جریان تولید و اشتغالزایی بازگشت و اکنون در آستانه صادرات محصولات قرار دارد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از خبرگزاری صداوسیمای؛ تقی پور از صنعتگران منتخب و کارآفرین برتر استانی است که در سال‌های قبل به دلیل واردات بی‌رویه چرم مصنوعی کارخانه او تا مرز تعطیلی هم پیش رفت، اما از چندی قبل با صدور مصوبه دولت مبنی بر اعمال تعرفه سنگین برای واردات چرم مصنوعی، کار و تولید در کارخانه او دوباره رونق گرفت و کارگران شاغل در این واحد تولیدی دو برابر شد.
مدیر عامل این واحد تولیدی گفت: محاسبه تعرفی گمرکی چرم‌های مصنوعی وارداتی با ارز نیمایی نه ارز ترجیحی سبب شد تا تولیدکنندگان داخلی مجال تصاحب بازار و فروش محصولات خود داشته باشند.
تقی پور ادامه داد: هم اکنون این واحد تولیدی با ظرفیت تولید هفت هزار تن انواع چرم‌های مصنوعی کیفی، کفشی، مبلی و لباسی فعالیت می‌کند.
او افزود: چرم‌های مصنوعی با کیفیت از لحاظ سایش، مقاومت و انعطاف مستمرا در بوته آزمایش قرار می‌گیرند.
گفتنی است محصولات تولیدی این کارخانه بعد از تبدیل شدن به سایر مصنوعات نظیر کیف و کفش و لباس در واحد‌های تولیدی دیگر به کشور‌های عراق، افغانستان و روسیه صادر می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید