راه‌اندازی رشته «مهندسی کفش» روی سایت سازمان سنجش از سال ۱۴۰۲

0
285
راه‌اندازی رشته «مهندسی کفش» روی سایت سازمان سنجش از سال ۱۴۰۲

با حمایت استانداری قم و سازمان صنعت معدن و تجارت این استان و انجمن صنایع همگن استان قم مقرر شد دانشگاه در جهت اخذ مجوز رشته «مهندسی کفش» یکی از رشته‌های موجود دانشگاهی به‌صورت کارشناسی پیوسته (دوره ۴ ساله) و رشته مهندسی کفش به صورت ناپیوسته (دوره کاردانی به کارشناسی دوره دو ساله) اقدام کنند.
به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، در این راستا بورسیه کردن برخی از این دانشجویان نیز جزو برنامه‌های انجمن صنعت کفش استان قم قرار گرفت. در این راستا جلسه‌ای با حضور افرادی از حوزه کفش، نماینده اداره کار، نماینده‌ای از استانداری، کارشناس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم و… در قم تشکیل شد. در این جلسه به ایجاد سابقه رشته تحصیلی دانشگاهی در حوزه کفش در داخل و خارج از کشور پرداخته شد.

موارد مصوبه جلسه شامل موارد زیر بود:
۱. با حمایت استانداری محترم و سازمان صنعت معدن و تجارت استان و انجمن صنایع همگن استان قم مقرر شد دانشگاه در جهت اخذ مجوز رشته مهندسی کفش یکی از رشته‌های موجود دانشگاهی به‌صورت کارشناسی پیوسته (دوره ۴ ساله) و رشته مهندسی کفش به صورت ناپیوسته (دوره کاردانی به کارشناسی دوره دو ساله) اقدام کنند، به‌طوری‌که رشته‌های مورد نظر در سایت سازمان سنجش کشور برای ورودی‌های مهر ۱۴۰۲ قرار گیرد.
۲. انجمن کفش ماشینی استان قم متعهد می‌شود حداقل ثلث دانشجویان ورودی به رشته مهندسی کفش پیوسته و ناپیوسته در ترم دوم از میان متقاضیان انتخاب و بورسیه تحصیلی نماید. آیین‌نامه و شیوه‌نامه بورسیه تحصیلی دانشجویان این رشته‌ها در اسرع وقت می‌بایست، توسط دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه و نمایندگانی از انجمن تدوین شود و به تایید اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و معاونت محترم امور آموزشی وزارتخانه علوم برسد.
۳. مقرر شد حداقل سه نماینده از دانشگاه و سه نماینده از انجمن به صورت هفتگی جلسه داشته باشند تا موارد زیر بررسی و به نتیجه لازم برسد:
الف) دروس مرتبط و سیلابس دروس ارائه شده در دو دوره مورد نظر
ب) هماهنگی در جهت تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مورد نیاز
ج) حضور دانشجویان در حین تحصیل در صنعت شامل کارآموزی و کارورزی
د) دفاعیات دانشجویان رشته از خوابگاه و ایاب و ذهاب دانشجویی و…
۴. مقرر شد در مورد دلایل موفقیت و شکست‌های این رشته دانشگاهی در داخل و خارج از کشور بررسی صورت گیرد.
۵. مقرر شد در مورد ایجاد آزمایشگاه همکار و بورسیه دانشجویان متقاضی به خارج از کشور بررسی صورت گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید