در مسیر صادرات گام بر می‌ داریم

رئیس اتحادیه کفاشان اصفهان:

0
370
تعطیلی کارگاه‌ های کوچک کفش در اصفهان

اصفهان يکي از استان‌هاي فعال در زمينه صنعت کفش به‌شمار میرود، به‌گونه‌ای که يک گام از توليد برای بازار داخلی فراتر گذاشته و مبادرت به صادرات نيز کرده است. دست‌اندرکاران اين استان قصد راه‌اندازی يک شهرک تخصصی لباس و پوشاک دارند تا بتوانند تمام ظرفيت‌های اين استان را شکوفا کنند.
اکبر زاهدی رئيس اتحاديه کفاشان اصفهان در گفت‌و‌گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره وضعيت صنعت کفش در اصفهان عنوان کرد: اصفهان در صنعت کفش وضعيت به نسبت خوبی دارد و صادرات نيز انجام مي‌دهد. اميدواريم که اين کار ابعاد بيشتری به خود بگيرد.

راه‌اندازی شهرک پوشاک اصفهان، يک طرح ملی است
زاهدي در ادامه همچنين خاطرنشان کرد: از سوي ديگر در حال راه‌اندازي يک شهرک پوشاک با همکاري پنج اتحاديه نساجي، دانشگاه آزاد، اتحاديه پارچه، اتحاديه پوشاک و اتحاديه کفش هستيم. اين تشکل در حقيقت يک تشکلي بين نساجي، کفش و کيف و توليد لباس و پوشاک است. اين شهرک حدود 100 هکتار مساحت دارد که زير نظر استانداري مشغول به کار است. اين نخستين شهرک پوشاک در اصفهان و ايران و حتي خاورميانه است. براي اين شهرک از سوي استانداري زمين اين شهرک واگذار شده است. راه‌اندازي اين شهرک، يک کار ملي به‌شمار مي‌رود که اميدواريم کار آن به خوبي پيش برود. دولت جديد نيز براي ايجاد زيرساخت‌هاي آن، قول‌هايي به ما داده است.

کل بازار در رکود است
زاهدي در پاسخ به اين پرسش که اوضاع فروش در اصفهان چگونه است، بيان کرد: در حال حاضر اوضاع فروش در کل ايران در حال رکود به‌سر مي‌برد، اما اميدواريم که به همت توليد دوباره بازار رونق بگيرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت بايد اقدام‌هاي مثبتي در اين راستا انجام دهد. در اصفهان نيز استانداري بايد بتواند گام‌هاي مثبتي در اين راستا بردارد.
وي در ادامه افزود: رابطه خوبي با نمايندگان و استاندار داريم و براي رفع مشکلات اين صنف، با نمايندگان جلسه‌هاي مختلفي برگزار کرده‌ايم و با آنها هماهنگ هستيم.

ايجاد تشکل جديد
رئيس اتحاديه کفاشان اصفهان درباره ايجاد تشکل جديد عنوان کرد: چندين سال به‌دنبال اين تشکل بوده‌ايم که حدود 6 ماه پيش استارت آن خورده است. اين تشکل به نوعي يک تشکل ملي به‌شمار مي‌رود که تمام اتحاديه‌ها در سراسر کشور در آن دخيل هستند. ما نيز اميدواريم که با ايجاد اين تشکل بتوانيم تمام دوستان را در صنعت گردهم جمع کنيم. تمام تلاش ما بر اين است که اين انجمن به صورت تک‌بعدي عمل نکند، از همين رو از تمام کارشناسان اين حوزه دعوت به عمل آورده تا به‌صورت يکپارچه عمل کرده و طلب خود را از بالادستي‌ها و دولتي‌ها بگيريم. همچنين در رابطه با مواد اوليه و ساخته‌شده اگر درخواستي وجود داشته باشد، بتوانيم به‌صورت يک صدا عمل کرده و آن را تامين کنيم.

در پی ايجاد تشکلی جهانی هستيم
زاهدی در ادامه خاطرنشان کرد: البته در عين حال همه را به وحدت و دوستي دعوت مي‌کنيم و علاقمند هستيم تا دوستاني که دعوت شده‌اند تعامل سازنده با ساير توليدکنندگان مواد اوليه در سراسر کشور داشته باشند. اميدواريم که با عملکرد خوب بتوانيم اين تشکل را جهاني کنيم. همچنين در اين راستا اگر کاري هم انجام مي‌دهيم، 30 درصد آن را رسانه‌اي مي‌کنيم، نه اينکه 20 درصد کار کنيم، 200 درصد آن را رسانه‌اي کنيم.
وي همچنين با اشاره به اهداف صادراتي اين تشکل تصريح کرد: يکي از اهداف مهم اين تشکل، توجه به حوزه صادرات است. ما مي‌توانيم 800 ميليون دلار صادرات در منطقه داشته باشيم. چراکه توليدکنندگان بااقتداري در سراسر کشور وجود دارند که امکان و قدرت اين ميزان درآمدزايي ارزي براي کشور را دارند. البته اين ظرفيت نيازمند برنامه‌ريزي و يک رهبري واحد است.

صادرات پيله‌وری داريم
رئيس اتحاديه کفاشان اصفهان
با اشاره به مشکلات حوزه صادرات عنوان کرد:‌ يکي از مهم‌ترين مشکلات اين حوزه آن است که صادرات ما به‌صورت پيله‌وري انجام مي‌گيرد و اين تشکل قصد دارد تا صادرات را به‌صورت سيستماتيک درآورد. براي نمونه قصد دارد در مناطق آزاد غرفه‌هاي دائمي براي کفش ايران ايجاد کند. از همين رو از تمام دوستان در سراسر ايران براي راه‌اندازي اين تشکل درخواست کمک داريم. يکي از مشکلات صادرات، باربري و هزينه حمل و نقل است که اين تشکل قصد دارد اين هزينه‌ها را به حداقل ممکن برساند.
زاهدی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ در انتخابات اين تشکل از سراسر ايران شرکت داشته‌اند و آراي انتخابات نيز ثبت شده است. برنامه ما اين است جلسه‌هايي با رئيس‌جمهور، وزرا و نمايندگان در زمينه صنعت کفش داشته باشيم. از تمام پيشکسوتان و تمام اتحاديه‌ها و … در اين راستا دعوت به همکاري داريم تا ما را در اين مسير راهنمايی کنند. هرچند اميدواريم که برای توليدکنندگان زيرپله‌ای و صنايع کوچک نيز گام‌هايي برداريم.

سخن پايانی
رئيس اتحاديه کفاشان اصفهان در پايان همه را به وحدت فرا خواند و گفت: اگر هر کسي در اين حوزه نظر يا پيشنهادي دارد، ما استقبال مي‌کنيم. تشکل‌ها همه بايد هماهنگ براي خدمت به صنعت کفش گام بردارند. البته از دولتي‌ها نيز انتظار داريم، هر زمان که براي امري قصد دارند که قانوني را تصويب کنند، بهتر است با تشکل‌ها، اتحاديه‌ها و بزرگان هر صنفي مشورت کنند. برخي امور مشترک هستند، اما برخي امور مشترک نيست و نيازمند نگاه تخصصي در همان صنف است که در اين زمينه نياز به نگاه کارشناسي کساني است که در آن صنف حضور داشته و فعاليت داشته‌اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید