صنعت کفش حرفهای بسياری برای گفتن دارد

0
318
صنعت کفش حرفهای بسياری برای گفتن دارد

آموزش اصناف و صنعتگران مختلف، يکی از ضرورت‌هايی است که دست‌اندرکاران هر صنعتی بايد به آن توجه ويژه داشته باشند. صنعت کفش نيز يکی از صنايعی به‌شمار می‌رود که بايد به اين امر بيش از پيش همت بگمارد تا بتواند خود را ارتقا ببخشد.
ابراهيم درستی نماينده وزير صنعت، معدن و تجارت در اصناف کشور و عضو هيات رئيسه اتاق اصناف ايران و تهران درخصوص آموزش اصناف و صنايع در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: در زمينه آموزش نه اينکه ادعا کنيم که هيچگونه آموزشي نداريم، اما موضوع آن است آموزشي که بايد واقعا جوابگو صنايع باشد را نداريم. هرچند آموزش در دستورکار وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف قرار دارد، اما نيازمند يک‌ تحول جدي در اين زمينه است.

آموزش يک ضرورت است
درستي در ادامه خاطرنشان کرد: اگر در هر امري بخواهيم موفق باشيم در حقيقت بر مبناي ايجاد زيرساخت‌هاي لازم، اين امر محقق خواهد شد. اصناف نيز از اين مقوله استثنا نيستند و به نوعي اولويت نخست اصناف، امر آموزش است. براي نمونه در يک صنف، يک مغازه‌دار جزء بخواهد يک‌ پروانه اوليه بگيرد بايد آموزش اوليه را ديده باشد تا پروانه کسب به او داده شود تا نسبت به فضاي کسب و کار آگاهي پيدا کند. وي با تاکيد بر اين موضوع که هر فردي نياز دارد خود را به‌روزرساني کند، گفت: براي نمونه اگر ما يکي از برنامه‌هاي تلفن‌هاي همراه را به‌روزرساني نکنيم، يا سرعت آن کم مي‌شود يا قطع و وصل خواهند شد. از همين رو آموزش نيز يک ضرورت به‌شمار مي‌رود و هر فردي نياز دارد که خودش را به دانش روز مجهز کند.

بودجه مورد نياز برای آموزش
درستي در پاسخ به اين پرسش که چه ميزان براي آموزش بودجه در نظر گرفته مي‌شود، گفت: ابتدا بايد نقشه راه مناسب و زيرساخت را فراهم آورد، از همين رو بايد در سرفصل‌ تمامي اتحاديه‌ها و اصناف اين بودجه اختصاص پيدا کند. هرچند ما نيز در زمينه آموزش تلاش خواهيم کرد که در هيچ کجا کوتاهي نکنيم.

فناوري صنعت کفش را به‌روز کنيم، حرف‌هاي بسياري براي گفتن داريم
نماينده وزير صنعت، معدن و تجارت در اصناف کشور در ادامه تصريح کرد: در زمينه صنعت چرم و کفش، ممکن است که فناوري ما نسبت به دنيا کمي قديمي مانده باشد، اما امروزه ما در صنعت کفش حرف‌هاي بسياري براي گفتن داريم. کفش و چرم ايراني اگر مارک اروپايي روي آن خورده شود، ممکن است در آن سر دنيا کسي متوجه آن نشود و اين موضوع تنها به اين دليل است که ما در اين صنعت قادر به رشد شده‌ايم. اين در حالي است که در کشور ما مارک‌هاي خارجي را ترجيح مي‌دهند. البته هر اندازه روي صنعت چرم و کفش سرمايه‌گذاري انجام گيرد، باز هم کم است.

شکوفايی ما در صادرات کفش خواهد بود
درستي در ادامه تاکيد کرد: در صنعت کفش اگر دستگاه‌ها نو باشد و بروزرساني انجام گيرد، ما مي‌توانيم سلايق خود را برآورده کنيم و البته شکوفايي ما در زمينه صادرات خواهد بود و اين امر هم دور از دسترس نخواهد بود. وي همچنين يادآور شد: بايد در قالب انجمن، اصناف مختلف اين صنعت دور هم جمع شوند و اهداف خود را با جديت دنبال کنند. زماني که تجربه‌ها و تخصص در کنار همديگر گذاشته شود، بدون شک مثمرثمر خواهد بود.
وي افزود: بايد بين اصناف هم‌افزايي ايجاد کرد، اصناف زماني موفق نخواهند شد که اختلاف سليقه بين آنها دامن‌دار شود و اصل همکاري و تعامل را براي آنها زير سوال ببرد که بايد از آن پرهيز کرد.
درستي به‌عنوان نماينده وزير صنعت، معدن و تجارت در اصناف کشور در پايان تاکيد کرد: هيچ چيز بالاتر از دوستي و رفاقت نيست، اختلاف و کينه سودي به همراه نخواهد داشت. در کنار برادري بايد نقد درست و صحيح و سازنده وجود داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید