جوانان از ظرفیت‌ های صنعت کفش بهره ببرند

0
286
جوانان از ظرفیت‌ های صنعت کفش بهره ببرند

خبرنگار: مینا باقری

نهمین نمایشگاه بین المللی کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته تهران 19 تا 22 دی ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه بیش از 150 غرفه در سه سالن دو طبقه حضور داشتند و پذیرای بازدیدکنندگان تخصصی بودند. اخبار صنعت چرم و کفش گفتگویی با رسول شجری، ریاست ستاد برگزاری این نمایشگاه داشتیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران، صحبت‌های خود را با اشاره به سوابق فعالیت‌هایش در این حوزه، این‌گونه آغاز کرد: سال 62 وارد اتحادیه شدم و زمانی که در هیات مدیره بودم، فضای فعلی‌مان را که 500 متر است خریدم و تصمیم گرفتم کاری کنم که بچه‌ها تحصیلاتشان را برای رسیدن به مدارج عالیه ادامه دهند. در حال حاضر خودمان واحد آموزشی داریم و تا امروز حدود 7 تا 8 دوره آموزشی با مدرسان خارجی در اتحادیه و زیر نظر اتحادیه و امپکس برگزار کرده‌ایم.

بازدید مسئولان ستاد برگزار ی امپکس از غرفه مجله اخبار صنعت


شجری درمورد چگونگی روند تصمیم‌گیری درخصوص برگزاری نمایشگاه گفت: ما با قاسم حسینی همسایه بودیم. چندین سفر خارجی با هم داشتیم و پس از بازدید از نمایشگاه‌های کشورهای مختلف به این فکر افتادیم که خودمان نمایشگاهی در تهران برگزار کنیم. شهاب محمدی و ابوطالب کنگرانی هم در این موضوع همراه ما شدند و برای رخداد این موضوع خیلی زحمت کشیدند. هیات‌مدیره بسیار خوش‌فکر و توانمند بودند و از پیشنهادات استقبال کردند. دو دوره نخست نمایشگاه را در هتل المپیک برگزار کردیم. پس از آن دوستان دیگر صنفی به ما ملحق شدند و از آنجا که تعداد زیاد شد، به فضای بیشتری نیاز پیدا کردیم، به همین دلیل به نمایشگاه بین‌المللی آمدیم.
مفتخریم که در تمام سال‌ها حتی در کرونا و شرایط سخت اقتصادی با عزمی جمعی نمایشگاه‌ها را برگزار کردیم و هیچ وقفه‌ای نینداختیم، طوری که حتی برای دوستان هم عجیب بود که صنعت ما جزو تنها صنایعی بود که نمایشگاه برگزار کرد.
وی در پاسخ به اینکه عده‌ای از زمان برگزاری نمایشگاه گله داشتند، گفت: درخواست ما برای نیمه دوم مهرماه بود اما بنا به دلایلی موفق نشدیم برای این تاریخ تایید بگیریم. در نهایت با کمک دکتر گرجی و حمایت دکتر برادران و وزارت صنعت و معدن و تجارت و سایر دوستان، قرار شد سال آینده نمایشگاه امپکس را در هفته دوم مهرماه برگزار کنیم.
او در پاسخ به اینکه وضعیت استقبال مقامات از نمایشگاه امسال چگونه بود، افزود: ما هر سال همه نمایندگان مجلس را به دلیل اینکه در جریان کار قرار بگیرند و این صنعت را بهتر ببینند، دعوت می‌کنیم که بعضی‌ تشریف می‌آورند و بعضی خیر. صنعت کفش در کشور جزو پنج صنعت اول اشتغالزا محسوب می‌شود که ارزبری کمی دارد و در صورت حمایت، ارزآوری فوق‌العاده‌ای هم خواهد داشت.
شجری سخنان خود را با اشاره به حضور و همکاری افراد خارجی این‌گونه ادامه داد: ما امسال از کشورهای دیگر هم دعوت کرده بودیم اما به دلیل ضیق وقت نتوانستیم هماهنگی‌های لازم را به عمل بیاوریم. اما با وجود این موضوع بعضی از دوستان را دیدم که با مشتریان خارجی مثل عراق و سوریه قرارداد بستند. اینها کسانی بودند که خودشان از زمان برگزاری نمایشگاه آگاهی پیدا کرده و برای خرید آمده بودند.
رسول شجری صحبت‌های خود را با مخاطب‌قراردادن فعالان جوان پایان داد: درست است شرایط اقتصادی کشور سخت است اما در نمایشگاه جوانانی را دیدم که در همین شرایط به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده بودند بنابراین همه جوانان را دعوت می‌کنم تا از ظرفیت‌های این صنعت بهره ببرند. امروز من با دیدن پیشرفت این جوانان به خودم می‌بالم که با وجود همه سختی‌ها و مشکلات به یکی از بهترین زمینه‌های سرمایه‌گذاری وارد شدند. از نیروهای تازه‌نفس این عرصه می‌خواهم با همه توان وارد این صنعت شوند و سرمایه‌گذاری کنند و هرچه می‌توانند دانش خود را بالا ببرند و با کمک‌ها و دلسوزی‌های اصناف، خصوصا صنف ما راه رو به رشدی را طی کنند چون برنامه صادرات ما در این صنعت روز به روز در حال پیشرفت است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید