تلاش ما برای ارتقای برند نیکلاس است

مدیرعامل چرم نیکلاس:

0
357
تلاش ما برای ارتقای برند نیکلاس است

برند نیکلاس در زمینه تولید کیف و کفش زنانه و مردانه، فعالیت دارد. این برند علاوه بر راه‌اندازی کارخانه‌ای بزرگ، ۱۲ فروشگاه نیز در سراسر کشور دایر کرده است. دستگاه‌هایی که در خط تولید کارخانه کفش نیکلاس کار می‌کنند از جدیدترین دستگاه‌های ایتالیا هستند، چراکه کیفیت محصول جزو اولویت‌های این مجموعه است. نیکلاس در سال‌جاری با وجود نوسان‌های ارزی و اجتماعی که از سر گذرانده است، قیمت محصولات خود را چندان افزایش نداده و برای رضایت مشتریان بیشتر سود خود را کاهش داده است.

تولید و فروش سخت شده‌اند
جعفر آهنین‌جان مدیر عامل شرکت نیکلاس در گفت وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: این روزها وضعیت تولید سخت شده است. تهیه مواد اولیه با سختی انجام می‌گیرد. در کل روند تولید مشکل شده و همان‌گونه که تولید سخت شده، فروش نیز سخت شده است.
آهنین‌جان در ادامه خاطرنشان کرد: نوسان نرخ ارز طی دو ماه اخیر بسیار ما را اذیت کرد و مواد اولیه به دلیل نوسان نرخ ارز به سختی تهیه می‌شد. وی در پاسخ به این پرسش که طی سال چند بار افزایش قیمت داشته‌اید، عنوان کرد: ما طی سال یک بار افزایش قیمت داشته‌ایم، در اردیبهشت ماه امسال این افزایش قیمت را اعمال کردیم و آن را به‌گونه‌ای اعمال کردیم که تا پایان سال به آن دست نزنیم. ولی شرایط به گونه‌ای شد که در این شب عیدی نتوانستیم که افزایش قیمت نداشته باشیم و در حد بسیار کمی افزایش قیمت اعمال کردیم. البته به قیمت مصرف‌کننده دست نزدیم و میزان سود خود را کاهش دادیم تا بتوانیم از شب عید عبور کنیم.
مدیر عامل شرکت نیکلاس در پاسخ به این پرسش که آیا شما سفارش از قبل دارید، عنوان کرد: ما قرارداد از قبل نداریم و اگر قیمت‌ها را تغییر نداده‌ایم به این دلیل بوده که هوای مشتری‌ها و مصرف‌کننده را داشته باشیم. شرایط شب عید بسیار سخت شده است و ما ترجیح دادیم که از سود خودمان کم کنیم تا این سال به پایان برسد.

اضافه شدن دو فروشگاه در یک سال
مدیر عامل نیکلاس با اشاره به حوادثی که در سال ۱۴۰۱ روی داد عنوان کرد: در این سال نوسان بالای نرخ ارز را داشتیم و شاهد اعتراضات مردمی بودیم و این اتفاقات باعث رکود بازار شده بود. با توجه به چنین فضایی ما افزایش قیمت نداشتیم. قیمت محصولات ما برچسب خورده است و آن برچسب‌ها را تغییر ندادیم.
آهنین‌جان در ادامه با اشاره به تعداد فروشگاه‌های نیکلاس عنوان کرد: تعداد فروشگاه‌های ما به ۱۲ فروشگاه رسیده است. ما ابتدای هر سال جلسه برگزار می‌کنیم و درباره اهداف سال پیش‌رو برنامه‌ریزی می‌کنیم. امسال یزد و الیگودرز را به مجموعه خود اضافه کردیم و به دلیل فشارهای سال‌جاری بیشتر از این دو واحد نتوانستیم واحد دیگری را به مجموعه اضافه کنیم و به اهداف ترسیم‌شده خود دست نیافتیم. البته پرسنل خود را کاهش ندادیم و در کل تلاش کردیم که روی کیفیت محصولات خود کار کنیم. امسال همچنین صادرات نیز نداشتیم.
وی ادامه داد: ما هر سال در پایان سال جلسه‌ای برگزار می‌کنیم و عملکرد سالی که پشت‌سر گذاشتیم را مورد بررسی قرار می‌دهیم، علاوه بر این به صورت هفتگی روزهای دوشنبه جلسه برگزار می‌کنیم. ابتدای سال نیز جلسه‌ای برگزار کرده و برای سال پیش‌رو برنامه‌ریزی می‌کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که سیاست‌های شما برای سال آینده ممکن است بسیار تغییر کند، گفت: ما معمولاً به‌روز تصمیم‌گیری می‌کنیم.

تلاش ما برای ارتقای کیفیت است
آهنین‌جان درباره کیفیت محصولات نیکلاس عنوان کرد: ما به هیچ عنوان از کیفیت محصولات خود نکاسته‌ایم، اگرچه از سود خود کم کرده‌ایم، اما روی کیفیت تاکید داریم و هر روز نیز تلاش می‌کنیم که کیفیت محصولات خود را ارتقا بدهیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان کفش‌ چندان ریسک نمی‌کنند، ولی شرایط سخت شده، چراکه یک ماه آینده قابل پیش‌بینی نیست و بسیاری از کارخانه‌ها ریسک‌پذیر نیستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید