انتخابات هیات‌ مدیره جدید انجمن پلی‌ یورتان

0
446
انتخابات هیات‌ مدیره جدید انجمن پلی‌ یورتان

خبرنگار: مینا باقری

انجمن تولیدکنندگان پلی‌یورتان ایران که فعالیت خود را با همیاری تعداد انگشت شماری از واحدهای تولیدی این صنعت آغاز کرد، توانست طی دو سال فعالیت، تعداد اعضای انجمن را به بیست شرکت رسانده و اقداماتی همسو با منافع مشترک تعریف شده در اساسنامه انجام دهد. اعضای این انجمن با وجود رقابت در بازار، با رفاقت در انجمن فعالیت کردند و برای جامه عمل پوشاندن به اهداف و رسالت‌های اصلی انجمن گام‌های اولیه را برداشتند.
در نهایت بهمن ماه سال جاری و با پایان فرصت دو ساله مدیریت دوره اول هیات مدیره انجمن، با «موافقت هیات نظارت راهبردی تشکل‌های اتاق ایران مبنی بر تاسیس و ثبت انجمن» و با «درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار»، مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده انجمن پلی‌یورتان ایران دوشنبه 24 بهمن در محل اتاق بازرگانی برگزار شد و هیات مدیره جدید انتخاب شدند.
در این مجمع که علاوه بر جمعی از اعضا، نماینده اتاق بازرگانی، دبیر انجمن و اهالی نشریه انجمن نیز حضور داشتند، مجمع عمومی عادی برای برگزاری انتخابات، با حضور 14 نفر از اعضای انجمن رسمیت یافت و از میان 9 کاندیدای اصلی هیات مدیره و بازرسی، 6 نفر انتخاب شدند.
طی این انتخابات، چهار نفر از اعضای هیات مدیره قبلی مجددا انتخاب شدند و منصور فیاض و رضا قریبی جایگزین محمد عرب و اصغر امانی شدند. در نهایت مجید صفی‌نیا، جمشید رفیعی، بهرام مواسات، مجید مسکرا و منصور فیاض به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره، محمد عرب به عنوان عضو علی البدل، رضا قریبی به عنوان بازرس اصلی و مجتبی مقیمی به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند. در ادامه، مجمع عمومی فوق‌العاده برای بررسی و ایجاد تغییراتی در دو بند از اساسنامه انجمن به رسمیت رسید و با رای موافق اعضای حاضر، وظایف دبیر انجمن بر اساس اساسنامه تیپ اتاق بازرگانی اصلاح شد و نیز در ادامه رای‌گیری با موافقت اعضا، مدت فعالیت هیات مدیره از دو سال به سه سال افزایش یافت.
در این نشست که با ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله هیات مدیره قبلی آغاز شد، موضوعات دیگری همچون فعال شدن کمیته‌های تخصصی، تعیین ورودی و حق عضویت، درآمد و هزینه‌های 1401 و بودجه پیشنهادی 1402 مورد بررسی و نظرسنجی قرار گرفت.
همچنین در این جلسه ضمن قدردانی از خدمات هیات مدیره قبلی و بطور ویژه زحمات مجید صفی‌نیا که با در اختیار گذاشتن محلی برای برگزاری جلسات انجمن و پذیرایی از مهمانان موجبات کاهش هزینه‌های انجمن در نخستین دوره فعالیت خود را فراهم کرده بود، مقرر شد تا با تغییراتی در حق عضویت انجمن در دوره جدید دفتری برای فعالیت انجمن در نظر گرفته شود و هزینه‌های استخدامی، مشاوره‌ای و… انجمن نیز پوشش داده شود تا بدینوسیله دست انجمن برای توسعه فعالیت‌ها بازتر شود.
در نهایت هیات مدیره قبلی با برشمردن برخی فعالیت‌های دوره قبلی، سکان هدایت این صنعت را به دست ترکیب جدید هیات مدیره سپردند. اهم فعالیت‌های برشمرده شده به شرح زیر بود:
– چاپ سه مجلد نشريه
– تهيه منشور اخلاقي اعضای انجمن
– ثبت علامت اختصاصي انجمن
– دو بار حضور در نمايشگاه ايران پلاست
– عضويت در انجمن پليمر
– تشکيل کميسيون‌های:
1- صنايع کفش و وابسته 2-صنايع خودرو و مبلمان 3- ابرسخت 4- مطالعات فنی
– درخواست افزايش 30درصدي ميزان سود حاصل از توليد مواد فوم برابر اصل 44 قانون حمايت از مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان
– پيگيري عدم ساخت و تعديل تعرفه در وزارت صمت و دفتر مقام معظم رهبري
– برگزاري جلسه با شرکت کارون در جهت تامين اقلام مورد نياز اعضا و رفع مشکل نبود مدير بازرگاني
– ملاقات با معاون وزير صمت در خصوص تعرفه ترجيحي
– راه‌اندازي کانالي براي مبادله نيازها و اقلام مازاد اعضا
– مذاکره با مرکز تحقيقات مسکن و شهرسازي در رابطه با افزايش قيمت بازار محصولات ساختماني
– اقدام براي حل موضوع تعرفه ترجيحي براي کليه اقلام توليدي اعضای انجمن (ريجيد- فلکسيبل- کفش)
– همکاري با ساير انجمن‌ها و تشکل‌هاي توليدي از جمله انجمن لوازم خانگي، کفش، قطعات اتومبيل، سازندگان مسکن و ساختمان
– تهيه آمار توليد سيستم‌هاي اعضا و آمار واردات مواد فوم از وزارت صنايع
– تهيه گزارشي مربوط به اصلاحات تعرفه‌اي و زيرتعرفه‌اي و ارائه به وزارت صمت
– ارائه طرح‌هاي توليدي در حوزه پلي‌يورتان و حمايت از توسعه بازار
-همکاري با انجمن ملي پليمر در بخش‌های

  1. مشارکت در جلسات اتاق
  2. استمرار و کمک در هيات‌هاي حل اختلاف دارايی و بيمه
  3. شرکت در کميسيون‌هاي اتاق
    – ارسال نامه‌هاي متعدد و با طيف موضوعات گسترده در جهت رفع مشکلات عمومي صنعت و يا مشکلات مربوط به برخي از اعضا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید