گزارشی از نمایشگاه‌ ها در سالی که گذشت

0
344

فروردین 1401
مجله اخبار صنعت چرم و کفش، فروردین ماه 1401 را با حضور در نمایشگاه APLF  آغاز کرد.
آخرین دوره ‌این نمایشگاه در سال ۲۰۱۹ و در هنگ‌کنگ برگزار شده بود و برگزاری آن در دبی بازگشت دوباره آن به میدان بود. در واقع نخستین بار بود که این نمایشگاه در خارج از شهر اصلی‌اش برگزار می‌شد.
در نمایشگاه دبی ۴۶۳ شرکت از ۳۵ کشور جهان حضور داشتند و گروه‌های دباغی مهم مساحتی به وسعت ۲۰ هزار متر مربع را در اختیار گرفته بودند و ۲۰ غرفه ملی از برزیل، مصر، فرانسه، گرجستان، هندوستان، ایتالیا، ژاپن، پاکستان، اسپانیا، ترکیه، بریتانیا، ایالات متحده، ازبکستان و زیمبابوه در این نمایشگاه حضور داشتند.
 
تیر 1401
یک تا چهار تیرماه در شهر کرمان حضور داشتیم. در این تاریخ مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کشور میزبان صنعتگران چرم و کفش در اولین دوره نمایشگاه تخصصی کیف و کفش کرمان بود. در اولین دوره این نمایشگاه ۱۰۲ غرفه و ۱۲۰ تولیدی کیف و کفش از شهرهای مختلف از جمله کرمان، همدان، تهران، مشهد و… حضور داشتند.
22 الی 25 تیر ماه نیز طبق روال در بیست و سومین دوره بیست و سومین دوره نمایشگاه بین المللی تخصصی کیف و کفش ماشین آلات، صنایع وابسته و محصولات پوست و چرم تبریز که در محل دائمی نمایشگاه‌های تبریز برگزار شد حاضر شدیم. همانند چند دوره قبل فعالان چرمساز از چرمشهر تبریز در این نمایشگاه غیبت داشتند و تولیدکنندگان کفش و لوازم جانبی بیشتر غرفه‌ها را تشکیل می‌دادند.

آبان 1401
شصت و هفتمین نمایشگاه آیسف، چهارشنبه ۲۵ آبان ماه کار خود را آغاز و به نوعی متفاوت افتتاح گردید. غرفه داران و شرکت کنندگان در پنج سالن محصولات خود را که شامل لوازم کفش، زیره، پاشنه، چرم طبیعی، چرم مصنوعی، ماشین‌آلات، قالب کفش، مواد شیمیایی، یراق آلات و …. بود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند. موضوع قابل توجه در این نمایشگاه حضور ماشین‌سازان چرم و ماشین سازان آلمانی مانند دسما و فاگوس در نمایشگاه بود.
در چند دوره اخیر نمایشگاه آیسف خبری از ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های جدید در نمایشگاه نبود در حالی که در این دوره از نمایشگاه ماشین‌آلاتی که خدماتی جدید به تولیدکنندگان ارائه می‌دانند مانند پرینتر‌های جدید در نمایشگاه ارائه شده بود. از طرفی دیگر بعد از مدت‌ها در انتهای یکی از سالن‌ها به مدت دو روز فشن شو اجرا شد. مجله اخبار صنعت چرم و کفش در این نمایشگاه نیز حضور داشت.

آذر 1401
29 آذر ماه در سیزدهمین نمایشگاه تخصصی، کفش، کیف، محصولات پوست و چرم، ماشین‌آلات و مواد اولیه مشهد حضور داشتیم. نمایشگاه چرم و کفش مشهد تا ۲ دی ماه در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی مشهد برگزار گردید. در این نمایشگاه ۶۵ شرکت از استان خراسان رضوی و ۴۱ شرکت از استان‌های قم، تهران، اصفهان، تبریز، همدان، هیدج و در فضایی به وسعت ۵۰۰۰ هزار مترمربع در دو سالن عطار و فردوسی شرکت داشتند.


دی 1401
نهمین نمایشگاه بین المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته تهران از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ دی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد. مجله اخبار صنعت چرم و کفش با حضور در این نمایشگاه میزبان اهالی صنعت چرم و کفش از سایر استان‌های کشور بود.
نمایشگاه امپکس با هدف یافتن بازارهای جدید، آشنایی با تکنولوژی‌های نوین در حوزه چرم و کفش، ارائه توانمندی‌های صنعت چرم، ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی، ایجاد بستری مناسب جهت انتقال فناوری‌های روز دنیا، تقویت روابط تجاری، تبادل دانش، تجربه و تکنولوژی، معرفی الگوهای موفق در صنعت و فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی جهت کارآفرینی و اشتغال برگزار گردید.

بهمن 1401
ششمین نمایشگاه کفش، صندل و صنایع وابسته استان قم یکی از بهترین نمایشگاه‌های داخلی کشور بود که با همت انجمن کفش این استان در تاریخ 4 الی 7 بهمن ماه برگزار گردید و یکی از نمایشگاه‌های موفق در این عرصه بود.
این نمایشگاه با حضور استاندار قم، محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، دبیر شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران و رئیس سازمان توسعه تجارت، جمعی از مسئولان این استان در محل نمایشگاه بین‌المللی قم افتتاح گردید و با حضور خوب و چمشگیر 301 تولیدکننده کفش داخلی و 34 شرکت کننده خارجی و همچنین تاجران و بازرگانان خارجی از کشورهای عراق، هند، ونزوئلا، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، روسیه، لیبی، برخی کشورهای آفریقایی به کار خود خاتمه داد.
12 تا 14 بهمن ماه نیز در نمایشگاه چرم چنای هند حضور داشتیم. سی و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی چرم هندوستان از ۱تا ۳ فوریه ۲۰۲۳ در مرکز تجارت چنای برگزار شد و کل مجموعه محصولات صنعت چرم از مواد خام تا محصولات کامل و همچنین ماشین‌ابزارها، مواد شیمیایی، اجزا و غیره در آن به نمایش درآمد.
شورای صادرات چرم همزمان با نمایشگاه چرم چنای، ششمین دوره نمایشگاه طراحان را با حضور ۴۲ شرکت و موسسه طراحی در هتل گرند چولا برگزار کرد که ۳۲ شرکت طراحی از 10 کشور ایتالیا، روسیه، ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، پرتغال، فیلیپین، استرالیا، سوییس، برزیل و بریتانیا و همچنین 10 شرکت طراحی هندی نیز در این نمایشگاه شرکت کرده بودند.
افشین شادی‌مهر مدیر مسئول مجله اخبار صنعت چرم و کفش نیز به عنوان تنها نماینده ایران در این دو رویداد حضور داشت.
روزهای پایانی بهمن نیز به سراغ نمایشگاه هیدج رفتیم. سومین نمایشگاه کفش هیدج 18 الی 21 بهمن ماه در شهر هیدج برگزار و با دید تخصصی به کفش‌های بچگانه دایر گردید. همچنین در کنار نمایشگاه کفش هیدج، همایشی نیز در این حوزه و جهت تقدیر از بزرگان و پیشکسوتان برگزار گردید.
هیدج قطب اصلی تولید کفش بچگانه در کشور به شمار می‌رود و در این نمایشگاه علاوه بر تولیدکنندگان بومی، تولیدکنندگانی از سایر نقاط کشور نیز در قالب ۵۰ غرفه حضور داشتند.
سالن نمایشگاه ۲۰۰۰ متر مربع بود که متعلق به یکی از فعالان حوزه صنعت کفش هیدج بود که به عنوان مکان برگزاری نمایشگاه در نظر گرفته شده بود. در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نیز ۲۰ نفر میهمان از تعاونی‌های دیگر شهرها از جمله تهران، تبریز، قم، همدان، شیراز، مشهد و… حضور داشتند.
از مهمترین‌اهداف برگزاری این نمایشگاه، شناساندن ظرفیت‌های تولید کفش در هیدج و معرفی تولیدات تولیدکنندگان بود.

اسفند 1401
حضور ما در نمایشگاه‌های سال 1401 با حضور در نمایشگاه APLF به پایان رسید. علت زودتر برگزار شدن این نمایشگاه به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان بود.
نمایشگاه APLF  Dubai 2023 در 22 اسفند ماه، در سالن شیخ سعید مرکز تجارت جهانی دبی افتتاح شد. مراسم افتتاحیه نمایشگاه امسال شاهد بازگشت غرفه‌داران و خریداران چینی پس از کاهش سیاست کووید صفر بود.
نمایشگاه چرم APLF زنجیره کامل تامین صنعت چرمسازی را پوشش می دهد و صدها مدل چرم تمام شده را برای همه کاربردها از کفش و کالاهای چرمی گرفته تا پوشاک و یا لوازم داخلی ارائه می دهد. همین امر باعث شده APLF Leather یک رویداد منحصر به فرد در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید